خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

آشنایی با فناوری +adsl2

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir


استفاده از خطوط DSL) Digital Subscriber Line) امكان دیگری*ست كه هم*زمان با رشد و توسعه فناوری ارتباطات برای دسترسی به شبكه جهانی اینترنت مهیا شده است. در این فناوری از پهنای باند فركانسی بدون استفاده در سیم*های مسی تلفن، بدون تاثیرگذاری منفی بر كیفیت مكالمات صوتی، برای انتقال داده استفاده می*شود. به این معنی كه مكالمات صوتی توسط سیگنال*هایی با بسامد میان 0 تا 3400 هرتز جابه*جا می*شوند. این محدوده، پهنای بسیار ناچیزی از سیم*های مسی را پوشش می*دهد و بخش بزرگی از پهنای باند این سیم*ها در هنگام انتقال صدا بدون استفاده می*ماند. در فناوری DSL از این ظرفیت برای انتقال داده و اتصال به شبكه استفاده می*شود. بر این اساس، با استفاده از این فناوری كاربران می*توانند به وسیله*ی یك خط تلفن، كامپیوتر و مودم به صورت دایمی و با سرعتی چندین برابر برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی (Dial-Up)، به اینترنت دسترسی پیدا كنند، بدون آن كه خط تلفن یاد شده مشغول باشد.


1390256696831.jpg



هم*اكنون، استفاده از فناوری DSL و انتقال داده به كمك سیم*های مسی تلفن، به یكی از آسان*ترین راه*های انتقال داده*ها و دسترسی به شبكه*ی جهانی تبدیل شده است و به كمك آن می*توان علاوه بر دسترسی پرسرعت به اینترنت از خدمات وابسته به آن مانند انتقال صوت از طریق اینترنت، تبادل تصویر و خدماتی همچون ویدیو كنفرانس و تلویزیون اینترنتی، ایجاد بستر پرسرعت برای شبكه*های خصوصی مجازی و بسیاری خدمات دیگر بهره جست.

گفتنی*ست، سرعت انتقال داده در این روش بسته به فناوری مورد استفاده و بعد مكانی گیرنده خدمات متفاوت است. در بیش*تر نقاط جهان، كاربران از یك DSL نامتقارن یا ADSL (یا Asymmetric Digital Subscriber Line) استفاده می*كنند. ADSL فركانس*های قابل دسترس را با سرعت نامتقارن دریافت و ارسال، در اختیار كاربران قرار می*دهد به گونه*ای كه سرعت دریافت داده*ها به مراتب بیش از سرعت ارسال آن*ها خواهد بود. فناوری +ADSL2 كه برای نخستین بار در ایران توسط گروه شركت*های شاتل به كار گرفته شده است، از پیشرفته*ترین فناوری*های DSL در جهان است. در این روش سرعت انتقال داده بسیار بالاتر از ADSL و مسافت قابل پوشش آن نیز بیش*تر است. در این روش سرعت دسترسی یه اینترنت تا 3 برابر بیش از روش ADSL است. سرعت download داده*ها و اطلاعات در روش ADSL حداكثر 8MBps و در روش +ADSL2 حداكثر 25MBps یعنی بیش از 3 برابر است.

نكته*ی دیگر آن كه در فناوری DSL دسترسی به خدمات با فاصله*ی مشتری از مركز مخابراتی ارتباط مستقیم دارد. گروه شركت*های شاتل برای ارایه*ی خدمات به مشتركانی كه در فاصله*ای بیش از 8 كیلومتر از مراكز مخابراتی قرار گرفته*اند و امكان ارایه*ی خدمات به آنها وجود ندارد، از فناوری Reach DSL كه از فناوری*های روز جهان و راهكاری موثر برای ارایه*ی خدمات اینترنت پرسرعت است، استفاده می*كند. بنابراین مشتریان بیش*تری می*توانند از خدمات اینترنت پرسرعت در مناطق مختلف شهرها استفاده كنند و استفاده از این خدمات برای مشتركانی كه در فواصل دورتر قرار دارند، امكان*پذیر می*شود.




 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا