خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

اجزای مختلف ساخت سردخانه

eh3an2017

New member
تاریخ ثبت‌نام
2017-05-09
نوشته‌ها
248
پسندها
0
امتیازها
0
19.jpg

[h=2]اجزای مختلف ساخت سردخانه[/h]در ساخت سردخانه تمامی سردخانه ها (با صرف نظر از ابعاد و مورد استفاده ی آن ها) درارای بخش هایی هستند که در موارد زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • بدنه ی سردخانه:
در ساخت سردخانه اتاقک آن بدون شک می بایست دارای عایق برودتی باشد تا بتواند سرمایش ایجاد شده را دررون خود حفظ نماید. ولیکن بسته به میزان درجه سرمایش و کاربری اتاقک ضخامت این عایق ها متفاوت خواهد بود.
که در عصر جدید تقریبا تمامی سردخانه ها از عایق پلی اورتان با روکش ورق استفاده می کنند. عایق های پلی اورتان (ساندویچ پانل) دارای ضخامت 4 الی 15 سانتی متر می باشند.


  • [h=3]درب سردخانه:[/h]
این درب ها نیز از جنس پلی اورتان با روکش ورق مختلف الومینیوم، استیل و گالوانیزه می باشد. همانند ساندویچ پانل ها درب ها نیز دارای ضخامت های مختلفی هستند. ضخامت 7 سانتی متر، 10 سانتی متر ، و ضخامت 13 که اکثرا برای تونل های انجماد در ساخت سردخانه استفاده می شود.


  • [h=3]سیستم برودتی سردخانه:[/h]
جهت سرمایش سردخانه ها به سیستمی نیازمندیم که سیکل تبرید را انجام داده و با سرمایش ایجاد شده دمای اتاق را به دمای مورد نظر برساند که این سیستم نیز بر حسب نیاز می تواند از دمای +8 الی -40 درجه قابل تغییر باشد.
هر سیکل تبرید به نادیده گرفتن نوع مبرد و … می بایست دارای یک کمپرسور، کندانسور، شیر انبساط، اوپراتور و تعدادی سیستم کنترلی و شیرآلات مربوطه باشد.


  • [h=3]تابلو برق سردخانه:[/h]
تابلو برق نیز یکی از کلیدی ترین بخش های سردخانه است که هم نحوه ی کارکرد سیستم و هم ایمنی بخش های مختلف و گران قیمت سیستم را تامین می کند. تابلو برق ها در دو مدل plc و آنالوگ ارائه می گردند. طراحی مدار و نوع برنامه ریزی تابلو برق ها نیازمند تسلط کامل به مکانیزم سردخانه است که امری تخصصی و حائز اهمیت می باشد.




 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا