خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

خدمات پشتیبانی ADSL تفاوت کیلو بایت و کیلو بیت را در سرعت اینترنت بدانیم

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
سلام دوستان عزیز
امروز می‌خواهم نکته‌ای آماتوری و ساده را که ممکن است بسیاری از شما دوستان بدانید را مطرح کنم.
حتماً شما هم متوجه شده‌اید که با اینترنت دایل آپ هیچ وقت نمی‌توان از ۷ کیلوبایت در ثانیه بیشتر دانلود نمود ولی اسم مودم‌های شما فکس مودم ۵۶ کیلو است و از همه مهم‌تر این‌که چرا بین سرعت اتصال و دریافت شما آن‌قدر تفاوت وجود دارد حال می‌توانید علت این مسأله را که یک دلیل منطقی و ساده است بدانید.
سرعت اتصال شما به اینترنت برحسب Kbps (کیلوبیت در ثانیه) نمایش داده می‌‌شود ولی سرعت دانلود بر حسب KBps (کیلوبایت بر ثانیه) سنجیده می‌شود و هم‌چنین می‌دانیم که هر بایت معادل ۸ بیت می‌باشد. پس اگر سرعت اینترنت دایل آپ شما ۵۶ Kbps (کیلو بیت در ثانیه) باشد با تقسیم عدد ۵۶ بر ۸ آن را به KBps (کیلو بایت در ثانیه) تبدیل کرده‌ایم و چون طبق قرار داد سرعت دانلود همواره برحسب KBps می‌باشد پس نتیجه می‌گیریم که سرعت دانلود شما با توجه به رابطه بالا که هر ۸ بیت یک بایت است باید برابر با ۷ KBps (کیلو بایت در ثانیه) باشد که چون هیچ وقت سرعت اتصال شما به اینترنت ۵۶ Kbps نیست و تلفات شبکه هم وجود دارد سرعت دانلود شما به این مقدار نمی‌رسد.
به این ترتیب برای سرویس‌های adsl نیز سرعت دانلود قابل محاسبه است

۱۲۸Kbps=16KBps
۲۵۶Kbps=32KBps
۵۱۲Kbps=64KBps
۱۰۲۴Kbps=128KBps
۲۰۴۸Kbps=256KBps

پس به کوچکی و بزرگی حرف b دقت کنید.
این هم یک اشتباه ساده بود که به همین سادگی بر طرف شد در ضمن باید خاطر نشان نمود که سرعت واقعی دانلود وقتی دقیق است که ۲۰ درصد تلفات شبکه را نیز لحاظ کنیم ولی چون بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت از سرویسی که شما خریداری نموده‌اید پهنای باند بیشتری را ارائه می‌کنند شما متوجه این ۲۰ درصد اتلاف نمی‌شوید.

برای مثال چون اینترنتی که خود مخابرات به صورت مستقیم ارائه می‌دهد دقیقاً Kbps128 است سرعت دانلود حدودا ۱۲٫۸ KBps می‌باشد.

راه‌های زیادی برای سنجش سرعت واقعی اینترنت وجود دارد.

شاید در مورد سرعت اینترنت واژه ضریب اشتراک به گوش‌تان خورده باشد مثلاً ۱ به ۸ یا ۱ به ۴

حال این به چه معناست؟
مقوله ضریب اشتراک‌ها اصولاً در سرویس‌های نامحدود به کار می‌رود چون در این سرویس‌ها دانلود حجم بالایی دارد و کاربران سعی در حداکثر استفاده از پهنای باندشان را دارند.
حالا فرض کنید شما سرویس ۱۲۸ کیلوبیت نامحدود می‌گیرید با ضریب اشتراک ۱ به ۱ سرعت شما میشه ۱۶ کیلوبایت بر ثانیه حال اگر سرویس ۱ به ۸ باشد ممکن است سرعت دریافت شما از ۲ کیلوبایت بر ثانیه تا ۱۶ کیلو بایت متغیر باشد یعنی سرعت سرویس ۱۲۸ نامحدود شما اگر ۲ هم باشد حق اعتراضی ندارید.
ولی سرعت شما تنها زمانی به ۲ کیلوبایت بر ثانیه تقلیل می‌یابد که همه کاربرانی که با شما در یک سرویس اشتراک دارند هم‌زمان مشغول دانلود باشند که احتمال همچین رویدادی خیلی پایین است پس همیشه سرعت دانلود شما حدودا ۱۶ کیلوبایت بر ثانیه است.
در واقع یک شرکت وقتی پهنای باند ۱۰۰ مگابیتی را می‌خرد در صورت سرویس دهی ۱ به ۸ تا ۸۰۰ مگابیت به کاربرانش سرویس می‌دهد.
پس خیال‌تان راحت باشد سرعت‌ها آن‌قدر هم پایین نمی‌آید مگر این‌که شرکت کم فروش کند مثلاً اشتراک ۱ به ۱۰۰ بدهد.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا