karasabt
New member
[FONT="] [/FONT][FONT="]شعبه يکي از واحدهاي يک شرکت است که مي تواند فروش ها و خدمات خود را در منطقه اي که ممکن است فاصله زيادي با مرکز اصلي شرکت داشته باشد، گسترش دهد. حدود و اختيارات و ميزان استقلال يک شعبه با موافقت شرکت مادر تعيين مي شود و مسئوليت حقوقي شعبه در عهده شرکت اصلي (مادر) خواهد بود. و اما در نمايندگي شخص حقيقي يا حقوقي مستقل مقيم ايران (لزوماً لازم نيست شعبه ايران باشد) بر اساس قرار داد نمايندگي انجام بخشي از موضوع و وظايف شرکت خارجي را بر عهده مي گيرد بنابراين شخصيتي مستقل دارد و مسئوليت حقوقي نماينده بر عهده خودش مي باشد.[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]مدارک مورد نياز جهت ثبت شعبه[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]گواهي ثبت شرکت خارجي[/FONT][FONT="]اساسنامه شرکت[/FONT][FONT="]آخرين تغييرات شرکت (در صورتي که تغييراتي در شرکت اصلي ايجادشده باشد)[/FONT][FONT="]آخرين گزارش مالي تأييد شده شرکت[/FONT][FONT="]تنظيم وکالتنامه اي که طي ان به مدير شعبه وکالت داده شده باشد که مي تواند شعبه اي در ايران به ثبت برساند و حدود اختيارات مدير شعبه نيز در وکالتنامه به تفصيل درج شده باشد.[/FONT][FONT="]تذکر: کليه مدارک فوق مي بايست به تأييد سفارت ايران در کشور شرکت مذکور رسيده باشد.[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]مدارک مورد نياز جهت شعب نمايندگي[/FONT][FONT="] [/FONT][FONT="]گواهي ثبت شرکت خارجي[/FONT][FONT="]اساسنامه شرکت[/FONT][FONT="]آخرين تغييرات شرکت (در صورتي که تغيراتي در شرکت اصلي ايجاد شده باشد)[/FONT][FONT="]آخرين گزارش مالي تأييد شده شرکت[/FONT][FONT="]ارائه قرارداد نمايندگي با شرکت خارجي[/FONT][FONT="]کپي شناسنامه و کارت ملي (درصورتي که نماينده شخص حقيقي باشد) و کپي مدارک ثبتي شامل روزنامه رسمي، اساسنامه، آخرين تغييرات (در صورتي که شخصي حقوقي باشد).[/FONT][FONT="]
ثبت شعب و نمایندگی خارجی[/FONT]
ثبت شعب و نمایندگی خارجی[/FONT]