خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

حمله مرگبار هکرها به اطلاعات شما!

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
هم اکنون میلیون ها هکر٬ اسپمر و اسکمر در حال تلاش سخت هستند. آنها به دنبال سرقت شماره های شخصی٬ اطلاعات حساب های بانکی٬ و رمز شبکه های اجتماعی کاربران اند.
حال می دانستید که هر کسی می تواند یک هکر باشد. آن هم فقط با صرف مبلغ ۳۰۰۰ دلار.
اما در دنیایی پر از هکرهای نیمه آماتور، و حرفه ای که استاد تکنولوژی و ترفندهای نفوذی هستند٬ چطور می شود امیدی به در امان ماندن داشت؟ بهترین راه این است که سعی کنید روش کار هکرها را بدانید. وقتی این را فهمیدید٬‌ می توانید از حمله های پی در پی در امان بمانید.
قصد داریم تا شما را با ۵ استراتژی رایج دنیای هک و هکر آشنا کند:

روش اول: اسکم های فیشینگ
دقت کنید؟؟ یک شاهزاده انگلیسی شما را برای خارج کردن میلیون ها دلار پول از کشورش انتخاب کرده است و از درخواست کمک می کند. با کمی تلاش و صرف چند دلار٬ می توانید بخشی از ثروت او را بعد از خروج از کشورش صاحب شوید. دیگه چه می خواهید؟
شاید باور نکنید ولی٬ ده ها هزار نفر هر ساله فریب این ترفند را می خورند. اسکم های نیجریه ای هنوز هم خوب جواب می دهند و می توانند شما را فریب بدهند. انواع دیگری از این روش هم هست٬ مثل اعلام برنده شدن در یک مسابقه یا دادن پیشنهاد کاری.
نکته اصلی این کلاهبرداری ها در این است که از شما خواسته می شود اطلاعات شخصی یا بانکی ارسال کنید یا حتی مبلغی پول بپردازید. البته که اطلاعات و یا پول شما مستقیم به دست هکر ها می رسد. بنابراین قبل از واکنش نشان دادن به این ایمیل ها٬ کمی از منطق خودتان کمک بگیرید. چرا باید برای کسی پول یا اطلاعات شخصی تان را بفرستید؟

روش دوم: تروجان ها
بسیاری هکرها دنبال وارد کردن یک ویروس به کامپیوتر شما هستند. چیزی که وقتی نصب شد٬ بتواند هر آنچه شما تایپ می کنید را ثبت و برای سازنده اش ارسال کند. یا حتی به ارسال ایمیل های اسپم و ترتیب دادن حملات از مبدا کامپیوتر شما بپردازد.
برای انجام این کار هکرها ویروس را جای چیزی بی خطر قالب می کنند که به آن تروجان هورس گفته می شود. یکی از بهترین راه ها برای ارسال آن٬ ایمیل های فیشینگ است. مثلا ایمیلی که وانمود می کند از طرف اداره پست است یا حتی بانک شما. مشکلی در یک جا به جایی یا انتقال پول وجود داشته و شما باید فایل ضمیمه ایمیل را دریافت کنید تا از آن با خبر شوید.
موارد مشابه در فیسبوک و توییتر هم مشاهده شده است. مثلا می خواهید ویدیویی را مشاهده کنید ولی در عوض یک پنجره پاپ-آپ باز شده و می گوید که باید پخش کننده ویدیوتان را به روز کنید. فایل به روز رسانی٬ دقیقا همان تروجان است. برای مراقبت در مقابل این خطر علاوه بر حواس جمع بودن، باید برنامه های امنیتی مناسبی هم روی کامپیوتر خود نصب کرده باشید.

روش سوم: دانلود درایو بای
دانلود های drive-by وقتی رخ می دهد که فایلی بدون اجازه و اطلاع کاربر روی کامپیوتر وی دانلود یا نصب گردد. چنین دانلودهایی در هر مورد و هر جایی ممکن است رخ دهد. برنامه های امنیتی کامپیوتر خوب هستند ولی نه همیشه عالی. بسیاری برنامه های دیگر روی کامپیوتر شما ضعف هایی دارند که هکرها از آنها برای عبور از نرم افزارهای امنیتی استفاده می کنند.
برای استفاده از این ضعف ها٬ هکرها سایت هایی درست می کنند که کدهای مخرب داخل آنها است. شما با کلیک روی لینکی در یک ایمیل فیشینگ٬ ممکن است سر از چنین سایت هایی در بیاورید.
کدهای مخرب را حتی می شود در سایت های معتبر هم جاسازی کرد. چنین کدی می تواند کامپیوتر شما را برای یافتن حفره ها جستجو کند و اگر موردی یافت٬ از طریق آن ویروس را بارگزاری و نصب کند.
برای امن ماندن٬ باید برنامه های خود را به روز نگه دارید. همچنین به روز رسانی های منتشره توسط مایکروسافت و اپل برای سیستم عامل های شان را نصب کنید. این به روز رسانی ها٬‌ حفره های امنیتی را می بندند بنابراین جدی بگیریدشان.
همچنین همیشه اطمینان کسب کنید که فلش و جاوا بر روی کامپیوترتان به روز باشند زیرا این دو نیز مورد توجه کامل هکرها قرار دارند.

روش چهارم: دور زدن رمزهای عبور
در دنیای واقعی تعداد کمی از هکر ها را می شود یافت که زحمت حدس زدن رمزهای عبور مردم را آن طوری که در فیلم های سینمایی دیده می شود، به خودشان بدهند. در عوض آنها رمزها را دور می زنند٬ ممکن است با حمله به سایت یک شرکت یا شبکه اجتماعی٬ یک باره تعداد زیادی رمز را سرقت کنند و اگر شما یک رمز را برای تعداد زیادی از حساب های خود به کار می برید٬ آن وقت باید نگران باشید.
علاوه بر استفاده از تایید دو مرحله ای برای ورود به حساب کاربری تان٬ حتما اطمینان حاصل کنید که رمز عبور حساب های مختلفتان با یکدیگر فرق دارند.

روش پنجم: استفاده از وای-فای آزاد
شاید شما هم در خانه یک شبکه وای فای ترتیب داده باشید. آیا آن را رمزنگاری هم کرده اید؟ بدون رمزنگاری ارتباطات بی سیم٬‌ هکرهایی که در همسایگی باشند می توانند به شبکه وای فای شما وصل شوند. می توانند هر چیزی را ببینند و ثبت کنند. حتی می توانند با حساب شما٬ فایل های بد و غیرقانونی دریافت کنند که به پای شما نوشته خواهد شد.
بنابراین فقط با صرف چند دقیقه وای فای مودم خود را رمزنگاری کنید تا مشکلاتی از این دست برای تان پیش نیاید.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا