خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

خدمات پشتیبانی ADSL رفع مشکل نویز و سیگنال از خط

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
با سلام، ادب و احترام خدمت کاربران عزیز ایرسا پرو

در این آموزش تصمیم گرفتم که با همدیگر با رفع مشکل نویز و سیگنال خط کیفیت سرویس را بالا ببریم.

در ابتدا باید بدانیم که نویز و سیگنال مناسب خط باعث می شود که کیفیت سرویس شما به مراتب بالاتر رود و بدون قطع و وصلی و یا افت سرعت می توانیم به اینترنت دسترسی داشته باشیم.
بیشتر مشکلات قطع و وصلی، افت سرعت، نوسان ها و... مربوط به پارامترهای خط (نویز و سیگنال، ارسال و دریافت) می باشد که مشترک خود می تواند این مشکل را حل کند.

اگر نویز و سیگنال خطم نامناسب باشد، چه مشکلاتی در اتصال خواهم داشت؟

1- ارسال و دریافت نامناسب با سرویس تان.
2- قطع و وصلی پی در پی و نوسان.
3- افت سرعت شدید.


مشکل نویز و سیگنال به دو دسته کلی تقسیم می شود:

1- مشکل نویز و سیگنال بین راهی.
در این نوع مشکل نمی توان کاری انجام داد زیر کابل ها در زیر زمین قرار دارند به عبارتی کابل هایی که از مخابرات تا منطقه شما می رسند و در زیر زمین قرار دارند، مشکل دارند که دسترسی به آن ها ممکن نیست.

2- مشکل نویز و سیگنال داخلی.
موضوع بحث ما است که با جزئیات بیشتری به آن خواهیم پرداخت.


چه نوع نویز و سیگنالی مناسب است؟

سیگنال: 30 به بالا
نویز: 15 به پایین

نکته: با توجه به قدیمی بودن تجهیزات مراکز مخابراتی شهر اهواز داشتن سیگنال بیش از 11 رحمت است. (هر چه سیگنال بیشتر باشد کیفیت سرویس بیشتر خواهد بود).

با این حال؛ با توجه به وضع و حال مراکز شهرمان نویز و سیگنال نسبتاً عادی به شرح زیر است:

سیگنال: حد اقل 15
نویز: حداکثر 35


چگونه نویز و سیگنال خطم را چک کنم؟

1- می توانید به بخش پشتیبانی شرکت تماس گرفته و از پارامترهای خط تان مطلع شوید.

2- در هر مودم، پارامترها مشخص شده است.
برای مشاهده پارامترها، وارد کنسول مودم خود شده و آن ها را بررسی کنید.
برای ورود به کنسول مودم یک مرورگر باز کرده و آدرس مودم تان را وارد کنید:

آدرس مودم: 192.168.1.1

1403655085381.png


اگر با تنظیمات مودم آشنائی ندارید، به این بخش وارد شده، مارک و مدل مودم را انتخاب نموده، وارد کنسول مودم شوید و پارامترهای خود را چک کنید.



در مودم ها معمولاً پارامترها یا در صفحه اصلی نمایش داده می شوند، یا در Status، و یا در Device Info.

نمونه ای از پارامترها در مودم زایکسل:


1403655756131.jpg




نویز و سیگنال خطم نامناسب هستند چگونه، این مشکل را برطرف کنم؟


چنانچه بخواهید این مشکل را جزئی حل کنید به این صورت عمل کنید:

خط خود را ایزوله کنید. (یعنی هر دستگاهی اعم از تلفن بی سیم، فکس، کارت خوان و... را از مدار خط جدا کنید).
حال پارامترها را چک کنید.
اگر تغییراتی مشاهده نکردید، چنانچه از اسپلیتر (نویز گیر) استفاده می کنید، آن را جدا کرده و امتحان کنید. و اگر از اسپلیتر استفاده نمی کنید، با آن نیز امتحان کنید. (از سالم بودن اسپلیتر اطمینان حاصل کنید).
اگر مشکل برطرف نشد، از پریز دیگری نیز تست کنید.
ترجیحاً بعد از انجام هر تغییری مودم را یک بار خاموش و روشن کنید تا به بهترین شکل نتیجه بگیرید.

-----

حل ریشه ای مشکل پارامترهای خط:

مودم خود را از سر خط چک کنید.

توضیح: جعبه تقسیم مخابرات که کابل ها از آن تقسیم می شوند درب منزل قرار دارد.
گام اول: خط خود را بیابید، و اگر چسب دارد آن را جدا کرده و سیم ها را جهت اطمینان از عدم خرابی بچینید.


1403661519551.jpg

6.jpg


گام دوم: سیم تلفن سوکت دار را به پشت مودم وصل کرده و سوکت دوم را چیده و لخت کنید.

140383551591.jpg



گام سوم: سیم تلفن مودم را به کابل خط موجود در جعبه تقسیم به محکمی وصل کرده و چسب بزنید.




راهنمای تصویری


1403661373221.jpg




گام چهارم: حال مودم خود را روشن کنید و بعد از روشن شدن چراغ مربوط به خط تلفن با پشتیبانی تماس گرفته و از وضعیت پارامترهای خود مطلع شوید و یا خود وارد کنسول مودم شده و آن ها را چک کنید.

با این کار مشکل پارامترهای شما حل شد. اکنون باید به همین شکل از طریق سیم کشی استاندارد جدید، باید کیفیت پارامترها را تا داخل حفظ کنید.


سیم کشی استاندارد:

گام اول: سیمی یک تکه را به سیم مخابرات در جعبه تقسیم وصل کرده و به خوبی چسب کنید. _ اگر جعبه تقسیم پیچ دارد آن را با پیچ ها محکم ببندید. (مانند جعبه تقسیم تصویر فوق).

گام دوم: سیم چه توکار و چه روکار باشد به هیچ عنوان آن را در کنتور برق و یا در مسیر کابل و سیم های برق به صورت مشترک قرار ندهید زیرا که باعث نویز می شوند.

گام سوم: به هیچ عنوان در مسیر سیم کشی از وسایل جانبی مانند نویز گیر (اسپلیتر)، جعبه و تقسیم و... استفاده نکنید. (معمولاً در آپارتمان ها استفاده می شوند).

گام چهارم: سیم کشی را تا داخل ساختمان برسانید. چه توکار باشد و چه رو کار سعی کنید تا پریز یک تکه سیم را برسانید در غیر این صورت استانداردهای لازم را رعایت کنید.

گام پنچم: به هیچ عنوان سیم بلند باقی نماند، از سیم کوتاه استفاده کنید، و اگر سیم اضافی باقی ماند آن را ببرید. دقت داشته باشید که سیم هر چقدر کوتاه تر باشد، کیفیت بهتر خواهد بود.

گام ششم: از پریز و یا دو شاخه ضد برق به هیچ عنوان استفاده نکنید. سیمی که یک سوکت آن به پریز و سوکت دوم به مودم وصل می شود سعی کنید دو رشته ای و بسیار کوتاه باشد و سوکت های آن سالم باشند. (سیم ها معمولاً چهار و دو رشته هستند).

گام هفتم: خط را ایزوله نگاه دارید. روی مدار خط هیچ دستگاهی اعم از تلفن بی سیم، فکس و... نصب نکنید.

گام هشتم: مودم را روشن کنید و پارامترها را بررسی کنید. آن ها را یادداشت کنید.

گام نهم: اسپلیتر نصب کنید و مجدداً مودم را خاموش و روشن کرده و پارامترها را چک کنید. ببینید که وضعیت پارامترها با اسپلیتر بهتر است یا بدون آن.



1403661638421.jpg

نکات مهم در سیم کشی



برای بزرگنمائی و مشاهده تصویر در اندازه 751x442px اینجا کلیک کنید.
7.jpg




پایان



 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا