خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

روش vaaft برای درمان فیستول + مزایا و معایب آن

mahsa.23

Member
تاریخ ثبت‌نام
2017-02-18
نوشته‌ها
157
پسندها
0
امتیازها
16
وب سایت
partoclinic.com
استفاده از روش (Video-Assisted Anal Fistula) vaaft : روشی جدید برای درمان فیستول می باشد که کمتر تهاجمی بوده و با درد کمتری همراه است. در جراحی فیستول به روش vaaft، مجرای فیستول با استفاده از تلسکوپ ظریفی پیدا می شود و در مانیتور مخصوص نشان داده می شود، بعد از آن سوراخ داخل فیستول بسته می شود. مجرای فیستول در این روش بدون اینکه نیاز باشد ماهیچه های اسفنکتری قطع شود کاملاً شستشو داده شده و پاکسازی می شود.

روش درمان vaaft نسبت به عمل جراحی فیستول عوارض کمتری دارد و بدون آسیب به اسفنکتر مقعدی که مسئول کنترل اند و در بی اختیاری مدفوع نقش دارند، انجام می شود.

فیستول بیماری به شدت عفونی بوده که معمولاً در اثر آبسه مقعدی ایجاد می شود و باعث اتصال غیرطبیعی دو اندام بدن شده و این مسیر اتصال یک طرف از روده و یک طرف به روی پوست راه دارد. برای آشنایی بیشتر با این بیماری مطلب فیستول چیست را مطالعه نمایید.
درمان فیستول مقعدی به روش vaaft چگونه انجام می شود؟

روش های مختلفی برای درمان فیستول مثل ستون seton،لیفت LIFT، فلپ Advancement Flap، فیستولوتومی یا عمل جراحی فیستول، لیزر فیستول و …وجود دارد. در برخی از این روش های جراحی که با تیغ و چاقوی مخصوص فیستول را از بین می برند فرد درد زیادی را متحمل می شود.

درمان فیستول با روش vaaft هم یک روش جراحی است با این تفاوت که بیمار دردی را حس نمی کند و دوران نقاهت بسیار کمتری نسبت به سایر روش های درمان دارد.

هدف روش VAAFT بستن مجرای فیستول از داخل است. در طی این مرحله، کانال فیستول شسته، تمیز، سوزانده می شود (کوتر می شود)، مواد زائد خارج و دهانه داخلی فیستول بسته می شود. میزان موفقیت گزارش شده با جراحی VAAFT 70-80٪ است.

نحوه درمان فیستول با روش vaaft به این صورت است که یک دوربین بسیار کوچک با استفاده از یک آندوسکوپ یا فیستولوسکوپ وارد مجرای فیستول شده و پزشک یا جراح فیستول با جریان الکتریکی، بافت فیستول را کاملاً برداشته و محل را شستشو می دهد.

پس از این مرحله از چسب فیبرین برای پر کردن فیستول استفاده می شود. این روش که اولین بار در کشور هند رایج شد دارای مزایا و معایبی هم هست که در ادامه به آن می پردازیم:

معایب درمان فیستول به روش vaaft نسبت به لیزر

با اینکه روش vaaft روشی قطعی با کمترین عوارض ممکن نسبت به سایر روش های جراحی فیستول است و در این روش به عضلات اسفنکتر مقعد هیچ آسیبی وارد نمی شود اما در مقایسه با روش لیزر فیستول مقعدی، درمان با لیزر همچنان بهترین روش برای این بیماری شناخته می شود.


درمان فیستول با لیزر بدون هیچ درد و خونریزی برای بیمار انجام می شود و مویرگ های خون و اعصاب هم در حین عمل با لیزر ترمیم می شوند. علاوه بر این لیزر باعث ضدعفونی شدن ناحیه فیستول شده و جای زخم یا اسکار کمتری را نسبت به روش vaaft روی پوست باقی می گذارد. همین امر موجب کاهش احتمال عفونت زخم شده و در نتیجه امکان بازگشت مجدد فیستول و عود آن را به حداقل می رساند.

https://partoclinic.com/vaaft-درمان-فیستول/
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا