- تاریخ ثبتنام
- 2014-01-12
- نوشتهها
- 889
- پسندها
- 0
- امتیازها
- 16
- سن
- 37
- محل سکونت
- تهران، پاسداران
- وب سایت
- www.irsapro.ir
سلام خدمت عزیزان ایرسا پرو
بیشترین سؤالات پرسیده شده
وایمکس مبیننت و مزایای آن:
شما میتوانید مدارک خود را جهت ارتقاء سرعت به آدرس ایمیل Docs@mobinnet.net ارسال کنید و لزومی به ارسال مدارک به آدرس Support@mobinnet.net نیست.
سؤالات فنی مربوط به وایمکس:
اطلاعات فنی عمومی:
سؤالات مربوط به پرداخت و امور مالی:
بیشترین سؤالات پرسیده شده
وایمکس مبیننت و مزایای آن:
- 1. WIMAX چیست و اساساً چه برتریی نسبت به دیگر فناوریها مشابه دارد؟
- وایمکس فناوری ارتباط بیسیم بر پایه امواج مایکروویو است: (Worldwide Interoperability for Microwave Access)
با ظهور وایمکس، جهان در آستانه تحولی تازه در عصر ارتباطات قرار گرفته است. وایمکس سیستم دیجیتال ارتباط بیسیم است که با استفاده از منطقه بسیار وسیع تحت پوشش دکلهای آن، میتواند یک شهر، شهرک یا منطقهای خاص را پوشش دهد و اینترنت پر سرعت را برای سازمانها، مؤسسات و شرکتهای تجاری و همچنین منازل مسکونی و در واقع تمامی افراد در هر نقطهای از مناطق تحت پوشش فراهم کند. یا استفاده از وایمکس کاربر در هر لحظه، حتی در شهرهای دیگر تحت پوشش، به اینترنت پر سرعت دسترسی دارد. وایمکس، سیستم دیجیتال ارتباط بیسیم است و جایگزینی مناسب برای شبکههای ADSL و حتی شبکههای بیسیم کوتاه برد در نواحی شهری محسوب میشود. از بزرگترین مزیتهای این تکنولوژی نسبت به دیگر تکنولوژیهای بیسیم، برد بالای امواج آن و امکان دسترسی به آن در مسافتهای بسیار طولانی است.
- 2. مزایای اشتراک وایمکس مبیننت چیست؟
- ما چند مزیت داریم:
- سرعت و سهولت در ثبت نام و ارائه خدمات.
- گستردگی شبکه فروش.
- تنوع خدمات بر اساس نوع درخواست کاربر.
- انعطاف در نحوه دریافت هزینهها.
- بازپرداخت مبلغ در صورت بروز مشکل در استفاده از خدمات.
- پشتیبانی قابل قبول در نصب و راهاندازی مودمهای وایمکس.
- عدم تداخل امواج.
- امنیت بالای شبکه.
- عدم نیاز به کابلکشی و خطوط تلفن.
- عدم محدودیت مکانی.
- پشتیبانی از سرویسهای صدا و تصویر.
- قابلیت جابجایی.
- سرعت و سهولت در ثبت نام و ارائه خدمات.
- 3. وایمکس مبیننت چه تفاوتی با دیگر وایمکسهای موجود در بازار دارد؟
- مبیننت انحصاراً خدمات وایمکس ارائه میدهد. با اطمینان میگوییم که پیشگام این حوزه بوده، پیشرو باقی ماندهایم. مبیننت تنها اپراتور سراسری وایمکس در ایران است که خدمات خود را در بیش از ۲۰۰ شهر کشور ارائه میکند. در صورتی که مودم داخلی مبیننت را داشته باشید میتوانید آن را در تمامی شهرهایی که تحت پوشش شبکه مبیننت هستند استفاده کنید. همچنین به زودی خدمات تلفن اینترنتی (VoIP) نیز برروی بستر وایمکس مبیننت ارائه خواهد شد که توسط دیگر اپراتورها ارائه نمیشود. از جمله تفاوتهای دیگر مبیننت خدمات شبکه اختصاص مجازی (VPN) بر بستر وایمکس است. چند دلیل دیگر هم داریم:
- نوع تکنولوژی
- توان زیر ساختی گسترده
- سرعت بیسابقه اجرای طرحهای توسعه در کشور
- پوشش دهی گسترده در سطح کشور
- توان اجرایی پروژه، اقتصادی بودن قیمتها، مدل Share مشترکین
- کیفیت تجهیزات
- کیفیت ارائه سرویس
- کیفیت و سرعت در ارائه خدمات
- تجربه همکاری با سازمانهایی بسیار بزرگ
- نیروی انسانی کارآمد و متخصص
- 4. مبیننت چه خدماتی ارائه می دهد؟
- خدمات اینترنتی گسترده
- خدمات و راهکارهای ویژه بانکها، مؤسسات مالی و اعتباری و سازمانهای دولتی شامل شبکههای گسترده مجازی لایه ۲ و ۳
- خدمات پهنای باند
- خدمات اینترنت پر سرعت محلی مبتنی بر فناوری Wi-Fi
- خدمات دسترسی به شبکه اینترانت ملی
- ایجاد شبکه دسترسی روی اینترانت سازمانها
- ایجاد شبکه اینترانت مستقل روی بستر شرکت ارتباطات مبیننت
- خدمات اینترنتی گسترده
- 5. آیا برای استفاده از خدمات وایمکس مبیننت باید سیم کارت داشته باشم؟
- خیر. نیازی به سیم کارت نیست.
- 6. برای استفاده از وایمکس به چه تجهیزاتی نیاز است؟
- کامپیوتر مجهز به کارت شبکه
- مودم وایمکس (CPE)
- طرح اشتراک وایمکس
- 7. مدارک ثبت نام و شرایط ارتقاء سرعت به بیشتر از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه چیست؟
- با هر یک از مدارک زیر میتوانید اقدام کنید:
- کارت دانشجویی معتبر یا گواهینامه و گواهی اشتغال معتبر از دانشگاهها
- کارت نظام پزشکی
- کارت نظام مهندسی
- جواز کسب
- کارت وکالت
- کارت بازرگانی معتبر
- کارت خبرنگاری
- کارت طلبگی
- کارت اساتید دانشگاهها و معلمان
- برای کارمندان: نامه از محل کار یا ارائه معرفی نامه از مراجع حقوقی با مضمون نیاز به اینترنت پرسرعت با پهنای باند بالاتر ۱۲۸.
شما میتوانید مدارک خود را جهت ارتقاء سرعت به آدرس ایمیل Docs@mobinnet.net ارسال کنید و لزومی به ارسال مدارک به آدرس Support@mobinnet.net نیست.
- 8. چگونه از خدمات و پوششدهی مبیننت مطلع شوم؟
- با مراجعه به صفحه نواحی تحت پوشش میتوانید از پوشش منطقه مورد نظر خود توسط شبکه وایمکس مبیننت مطلع شوید. همچنین میتوانید با یکی از عوامل فروش ما که در صفحه عوامل فروش مشخص شدهاند تماس بگیرید و در مورد تحت پوشش بودن مکان مورد نظر خود سوال کنید.
سؤالات فنی مربوط به وایمکس:
- 1. WIMAX و Wi-Fi چه تفاوتی دارند؟
- مهمترین عاملی که این دو فناوری را متمایز میسازد وسعت ارتباطات است. از Wi-Fi در ارتباطات محلی تا برد حداکثر ۱۰۰ متر استفاده میشود در حالی که از WiMax در شبکههایی تا برد ۵۰ کیلومتر هم میتوان استفاده کرد.
- 2. آیا میتوانم از مودم به عنوان Repeater یا Router استفاده کنم؟
- خیر، مودم های وایکمس در لایه دو شبکه کار میکنند.
- 3. آیا با داشتن مودمهایی غیر از مودم مبیننت میتوان از خدمات شبکه ارتباطی مبیننت استفاده کرد؟
- چنانچه شما از وایمکس دیگر اپراتورها به هر دلیل رضایت ندارید میتوانید از طریق عوامل مجاز فروش مبیننت اقدام کنید. مودمهایی که در حال حاضر امکان استفاده از شبکه مبیننت را دارند مدلهای BM632W، BM635 و FMM-130 هستند.
- 4. مبیننت چند نوع مودم دارد و هر کدام چه قابلیتهایی دارند؟
- مبیننت چهار نوع مودم دارد:
مودمهای داخلی(Indoor):
این مودمها قابلیت جابجایی دارند و در محیطهایی که تحت پوشش کامل و قوی شبکه مبیننت هستند استفاده میشوند. این مودمها در منزل یا محیط کار کاربرد دارند و دارای قابلیت Wi-Fi و پورت VoIP هستند. افزون بر این، میتوانند در صورت نیاز به جای دیگری که تحت پوشش کامل شبکه مبیننت است منتقل شوند.
مودمهای خارجی (Outdoor):
این مودمها قابلیت جابجایی نداشته در مناطقی که پوشش شبکه مبیننت ضعیفتر است کاربرد دارند. مودمهای خارجی به صورت ثابت روی پشت بام یا نقطهای خارج از محل منزل یا محل کار نصب میشوند. این مودمها قابلیت Wi-Fi و VoIP ندارند ولی با استفاده از دستگاههای Access Point میتوان قابلیت Wi-Fi و VoIP را به آنها اضافه کرد.
مودمهای جیبی (Pocket Modem):
این نوع مودمها به پوشش کامل شبکه نیاز دارند و با استفاده از برق ذخیره شده در باتری قابل شارژ، کار میکنند. مودمهای جیبی شبیه تلفن همراه هستند و با وجود مزیتهای بسیار ممکن است در برخی نقاط مانند تلفن همراه به دلیل پوشش ناکافی خط ندهند.
مودم USB:
این گونه مودمها شبیه Flash Memory بوده بدون نیاز به برق و تنها با اتصال به کامپیوتر کار میکنند. این نوع مودمها برای مناطقی مناسب هستند که به دکل (BTS) نزدیک باشند.
- 5. ضمانت مودم چه شرایطی دارد؟
لطفا به این نکات توجه فرمایید:- انقضای مدت زمان گارانتی
- انقضای مدت زمان گارانتی
- کارت شما زمانی معتبر است که ممهور به مهر و امضاء عاملان مجاز بوده و روی فاکتور فروش شماره سریال دستگاه درج شده باشد.
- لطفاً از کارت ضمانت به دقت مراقبت کنید، امکان صدور المثنی وجود ندارد.
- برای استفاده از گارانتی مودمهای داخلی و بیرونی، با مرکز خدمات تماس بگیرید. پس از طی کردن فرایندی کوتاه جهت بررسی مودم، در صورت تشخیص خرابی از سوی اپراتور تیکت گرفته میشود. سپس یکی از عوامل مجاز فنی به آدرس شما مراجعه کرده بعد از بررسی و تأیید خرابی، مودم معیوب را تعویض میکند. در خصوص مودمهای جیبی پس از تماس با مرکز خدمات، در صورت تأیید خرابی از سوی اپراتور، شماره تلفن و آدرس یکی از عوامل گارانتی جهت تعویض مودم به شما اعلام خواهد شد تا با ارائه کارت ضمانت و فاکتور فروش به عامل مجاز فنی یا مراکز معرفی شده از طرف مبیننت تعویض مودم انجام شود.
- 6. آیا به طور همزمان ۲ طرح اشتراکی را میتوان روی یک مودم فعال کرد؟
- خیر.
- 7. آیا کیفیت ارتباط مودمهای Indoor و Outdoor یکسان است؟
- مودمهای Outdoor کیفیت بالاتری دارند، چرا که قدرت ارسال و دریافت آنها بیشتر از مودمهای Indoor است. پیشنهاد میکنیم در مکانهایی با پوشش ضعیفتر شبکه، از مودمهای Outdoor استفاده کنبد.
اطلاعات فنی عمومی:
- 1. MAC Address چیست؟
- مک آدرس یک آدرس سختافزاری منحصر به فرد است که روی تمام دستگاهها حک شده است و مودم شما از طریق آن در شبکه وایمکس مبیننت شناسایی میشود. این آدرس ۴۸ بیتی و به صورت هگزا دسیمال است (مثلاً 72:89:2e:ab:35).
- 2. Static IP چیست؟
- IPها در حالت کلی به دو دسته Public و Private تقسیم میشوند. هر مودم جهت اتصال به اینترنت نیاز به یک Public IP دارد که با هر بار خاموش و روشن شدن مودم این IP تغییر میکند در صورتی که مشترک بخواهد با یک Public IP ثابت به اینترنت متصل شود میتواند درخواست آی پی استاتیک از شرکت مبیننت داشته باشد.
- 3. منظور از اشتراک مودم (CPE Sharing) چیست؟
- با فناوری وایمکـس چندین کاربر میتوانند همزمان از یک مودم مشترک استفاده کنند. در صورتی که مودم شما از نوع مودمهای داخلی (Indoor) و دارای قابلیت WiFi است، میتوانید به صورت بیسیم به مودم وصل شوید، افزون بر این میتوانید با استفاده از پورت LAN دستگاه دیگری را نیز به صورت کابلی به شبکه داخلی اضافه کرده؛ همزمان از اینترنت استفاده کنید.
در صورتی که مودم شما از نوع مودمهای خارجی (Outdoor) باشد به دلیل داشتن یک پورت LAN قابلیت Wi-Fi ندارد و برای ایجاد شبکه داخلی و استفاده همزمان چند دستگاه از اینترنت نیاز به تجهیزات دیگری مثل Access Point دارید.
- 4. آیا رنج آی پی ثابت به مودم تعلق میگیرد؟
- خیر. فقط یک IP ثابت بطور خودکار به هر مودم اختصاص داده می شود. برای داشتن رنج IP میتوانید از قابلیت Port Forwarding مودم استفاده کنید.
- 5. برای درخواست IP ثابت چه باید کرد؟
- به منظور بهرهمندی از خدمات IP ثابت به صفحه پرداخت اینترنتی بروید. در نظر داشته باشید که IP ثابت به همه طرحهای اشتراکی ارائه شده در سایت به غیر از طرح نامحدود شبانه تعلق میگیرد.
- 6. شبکه اختصاصی مجازی (VPN) چیست و چه مزایایی دارد؟
- یکی از مهمترین خدمات شرکت ارتباطات مبیننت، شبکهی اختصاصی مجازی یا Virtual Private Network) VPN) است. این خدمات کاملاً منطبق و در بسیاری موارد بیش از تمام نیازمندیهای شرکتهای بزرگ، بانکها و اَبَرسازمانهایی است که ترجیح میدهند اطلاعات و دادههایشان بر بستری ایمن و قابل اعتماد با بالاترین سطح تضمین کیفیت و خدمات پشتیبانی رد و بدل شوند. شبکه اختصاصی مجازی مبیننت به دلیل بهرهگیری از فناوری پیشرفته وایمکس، امکانات و ویژگیهای منحصر به فردی را در اختیار مشتریان سازمانی قرار میدهد. اگر شما نیازمند بستری امن و باکیفیت برای برقراری ارتباط و تبادل اطلاعات میان نقاط مختلف و دفاتر اصلی خود هستید، این خدمات کاملاً مناسب شماست.
کاربردها:
این سرویس به گونهای طراحی شده است که بتواند شبکه خصوصی و مطمئنی برای مشترکین با ملاحظات امنیتی بالا ایجاد نماید. اگر یکی از شرایط زیر را دارید شبکه اختصاصی مجازی را به شما پیشنهاد میکنیم:
- شبکههایی که نیاز به بستری امن برای تبادل اطلاعات دارند. مانند بانکها، وزارتخانهها و...
- شبکههایی که نیازمند ارتباط شبکه با دسترسی و پایداری بالا هستند.
- شبکههایی که نیاز است در کوتاهترین زمان راهاندازی شوند.
- شبکههایی که دارای پراکندگی جغرافیایی بالایی در سرتاسر کشور میباشند.
مزایا:
این سرویس به گونهای طراحی شده است که بتواند شبکه خصوصی و مطمئنی برای مشترکین با ملاحظات امنیتی بالا ایجاد نماید. شبکه اختصاصی مجازی به منظور تأمین طیف گستردهای از نیازمندیها در کاربردهای زیر طراحی شده است:
- داشتن بستر ارتباطی با امنیت بالا جهت انتقال دادهها.
- ارائه Installation, Operation, Maintenance) 3D SLA)
- امکان پیادهسازی در تمامی مناطق تحت پوشش شبکه سراسری و یکپارچهی وایمکس مبیننت.
- سادگی و چابکی سرعت در راهاندازی و پیاده سازی.
- کمترین تغییر در پیکره بندی، انطباقپذیری بالا با تجهیزات شبکه سمت کاربر.
- امکان استقلال در انتقال هر گونه ترافیک، بدون وابستگی به تنظیمات شبکه شرکت مبیننت.
- امکان استخراج اطلاعات مدیریت شبکه با استفاده از سامانه مونیتورینگ با کیفیت.
- امکان مدیریت و پیکره بندی ارتباط بین نقاط.
- امکان پیادهسازی QoS در لایههای Access و Core
- پشتیبانی ۲۴*۷ توسط تیم مجزا، مجرب و متخصص.
- ارائه خدمات تیکتینگ به مشتریان جهت اعلام مشکلات.
- شبکههایی که نیاز به بستری امن برای تبادل اطلاعات دارند. مانند بانکها، وزارتخانهها و...
- 7. منظور از اینترنت پرسرعت اختصاصی چیست؟
- خدمات اینترنت پرسرعت بیسیم مبیننت، پاسخگوی نیازهای ارتباطی مشترکان خانگی یا کسب و کارهای کوچک و متوسط است. طرحهای اعلام شده برای این گروه از متقاضیان، نیازهای شرکتها و سازمانهای بزرگ را برآورده نمیکند. مبیننت با داشتن پروانه ISDP در سراسر ایران به عنوان یکی از توزیعکنندگان اصلی پهنای باند اینترنت در سطح کشور میتواند پهنای باند مورد نیاز این دسته از شرکتها و سازمانها را نیز به صورت بیسیم تأمین کند. لازم به ذکر است که پهنای باند اختصاصی ارائه شده با هزینههای متفاوت و با تعهدات کیفیتی متفاوت عرضه میشود.
- 8. اینترانت (شبکه ملی اطلاعات) چیست؟
- اینترانت شبکهای رایانهای شبیه اینترنت است که مبتنی بر شبکهای محلی و محدود بوده برای تبادل دادهها در آن شبکه خاص استفاده میشود. تمام خدمات قابل دسترس در اینترنت، مانند پست الکترونیکی، دسترسی به نرم افزارهای داخلی، انتقال فایل، تله کنفرانس و ... در این شبکه اختصاصی به کاربران عرضه میشود. هدف اصلی از ارائه این سرویس ایجاد زیرساختی اختصاصی و مستقل از اینترنت جهت تبادل اطلاعات و به اشتراکگذاری است.
یکی از خدمات شرکت ارتباطات مبیننت نیز شبکه ملی اطلاعات است که با هدف ایجاد چنین بستری در سطح ملی، اقدام به ارائه خدماتی تحت عنوان اینترانت مبیننت کرده است. هدف از ارائه این سرویس برقراری ارتباط محدود و ارزان برای مشتریانی است که قصد ارتباط بین نقاط مختلف در مناطق تحت پوشش مبیننت را دارند. این سرویس از نظر سطح خدمات مشابه سرویس اینترنت است و روی بستر وایمکس به صورت اشتراکی ارائه میشود و مشترک تنها به منابع درون این شبکه مستقل از اینترنت دسترسی خواهد داشت.
- 9. تکنولوژیVOIP) Voice over IP) چیست و تلفن اینترنتی چگونه کار میکند؟
- VOIP ⇔ Voice Over IP امکان برقراری تماس تلفنی داخلی و بین المللی بر بستر اینترنت را فراهم میکند. با استفاده از این سرویس، تماسهای تلفنی، به ویژه تماسهای بینالمللی، بسیار ارزانتر است. این سرویس با استفاده از تلفن نرمافزاری (IP Phone) به شما امکان میدهد که با استفاده از تلفن نرم افزاری، که بر روی رایانه شما نصب میشود، در هر ساعت از شبانه روز تماس تلفنی برقرار نموده و با هر نقطهای از دنیا ارتباط برقرار کنید.
- سرویس VoIP علاوه بر برقراری تماس، مزایا و امکاناتی مانند کنفرانس تلفنی، ایجاد مرکز تماس، ایجاد تلفن سانترال و اختصاص برای شمارههای داخلی شرکتها و سازمانها نیز به شما ارائه میدهد.
- با استفاده از فناوری VoIP میتوانید از خدمات تلفن اینترنتی، در تمام نقاط تحت پوشش وایمکس مبیننت استفاده کنید. شما دیگر محدود به یک مکان خاص نخواهید بود.
- VOIP ⇔ Voice Over IP امکان برقراری تماس تلفنی داخلی و بین المللی بر بستر اینترنت را فراهم میکند. با استفاده از این سرویس، تماسهای تلفنی، به ویژه تماسهای بینالمللی، بسیار ارزانتر است. این سرویس با استفاده از تلفن نرمافزاری (IP Phone) به شما امکان میدهد که با استفاده از تلفن نرم افزاری، که بر روی رایانه شما نصب میشود، در هر ساعت از شبانه روز تماس تلفنی برقرار نموده و با هر نقطهای از دنیا ارتباط برقرار کنید.
- 10. منظور از اینترنت پرسرعت اشتراکی چیست؟
- از مهمترین اهداف مبیننت بالا بردن ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. لذا مبیننت با داشتن پروانه ISP خدمات اینترنت پرسرعت بیسیم را در اختیار متقاضیان در سراسر کشور قرار داده است و با توجه به عدم وابستگی به زیرساخت های سیم مسی و مخابراتهای منطقهای به راحتی امکان اتصال مشترکین را فراهم ساخته است. در برنامهریزی و قیمت گذاری خدمات اینترنت پرسرعت همواره برای سه دسته از متقاضیان (کم مصرف، متوسط مصرف و پرمصرف) طرحهای مختلفی تنظیم میشود تا استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت وایمکس مبیننت منحصر به گروه خاصی از مشترکین نگردد.
سؤالات مربوط به پرداخت و امور مالی:
- 1. به چه شکل میتوانم هزینه اشتراک وایمکس را بپردازم؟
- پرداخت از طریق صفحه مشترکان در صفحه مشترکان میتوانید از طریق گزینههای افزایش اعتبار یا تغییر طرح، مبلغ مربوطه را پرداخت کنید.
- شعب بانک ملت برای واریز وجه میتوانید به شعبههای بانک ملت مراجعه کنید و مبلغ مورد نظر خود را به حساب شماره ۴۲۷۵۵۹۳۳۰۰، بانک ملت، شعبه میرداماد، در وجه شرکت ارتباطات مبیننت، واریز کنید. توجه داشته باشید که حتماً شناسه پرداخت خود را نیز در فیش واریزی در بخش «شماره واریز کننده» ذکر کنید تا پرداخت شما قابل رهگیری باشد. در غیر اینصورت متأسفانه پرداخت شما به حساب کاربریتان در مبیننت اضافه نخواهد شد. حداکثر ۲۴ ساعت پس از واریز مبلغ به حساب مبیننت حساب شما شارژ میشود.
- عابر بانک ملت اگر کارت بانکی بانک ملت را دارید، از طریق تمامی عابر بانکهای بانک ملت در سراسر کشور میتوانید هزینه اشتراک مبیننت را پرداخت کنید. برای این کار با در دست داشتن کارت بانکی بانک ملت به دستگاه خودپرداز بانک مراجعه کرده. پس از ورود به فهرست واریزی، به قسمت سایر حسابها بروید و با وارد کردن شماره حساب ۴۲۷۵۵۹۳۳۰۰ و وارد کردن مبلغ مورد نظر، به صفحه شناسه پرداخت بروید. دقت کنید حتماً شناسه پرداخت را وارد کنید و منتظر بمانید تا صفحه تأیید مشخصات حساب (شماره حساب و نام شرکت ارتباطات مبیننت) و مبلغ واریزی نمایش داده شود. در نهایت پس از تأیید رسید را از دستگاه دریافت کنید و نزد خود نگه دارید. حساب شما ظرف چند ساعت شارژ خواهد شد.
- دستگاههای کارت خوان (POS) بانک ملت با استفاده از دستگاههای کارت خوان (POS) بانک ملت، که در اختیار تمام عوامل فروش مبیننت هست میتوانید هزینههای مربوط به طرح انتخابی، دریافت اشتراک، تمدید، تغییر یا خرید ترافیک اضافه را انجام دهید. برای این کار، کافی است به یکی از عوامل مجاز فروش مراجعه کرده و مبلغ مورد نظر را مستقیماً از طریق دستگاه POS پرداخت کنید.
- پرداخت از طریق صفحه مشترکان در صفحه مشترکان میتوانید از طریق گزینههای افزایش اعتبار یا تغییر طرح، مبلغ مربوطه را پرداخت کنید.
- 2. چگونه میتوانم از صفحه مشترکان استفاده کنم؟
- تمام مودمهای وایمکس مبیننت شناسه منحصر به فردی دارند که در شبکه با آن شناخته میشوند. این شناسه که URI نامیده میشود، به نوعی همان نام کاربری مودم است و به همراه رمز عبور مخصوص مودم، روی مودم چسبانده شده است. قالب کلی URI به این شکل است: URI :xxxxxx@mobinnet.net و رمز عبور (Password) نیز روی جعبه و خود مودم وجود دارد. شما میتوانید با خراش دادن لاک امنیتی آن را مشاهده کنید. اکنون اطلاعات درخواست شده را در کادرها وارد و گزینه Login را کلیک کنید.
- 3. اگر مبلغ پرداخت شده با مبلغ طرح اشتراکی انتخاب شده مغایرت داشته باشد چه باید کرد؟
- پرداخت کمتر از مبلغ طرح در این حالت تا زمان واریز ما به التفاوت مبلغ، طرح انتخابی فعال نخواهد شد (در پرداخت حضوری). در صورتی که دوره زمانی طرح اشتراک از قبل باقی مانده باشد و میزان ترافیک مصرفی شما تمام شده باشد، مبلغ موجود در حساب مشترک به عنوان ترافیک اضافه استفاده خواهد شد.
- پرداخت بیشتر از مبلغ طرح انتخابی در صورت پرداخت مبلغی بیش ازمبلغ طرح، این مبلغ در اعتبار حساب شما باقی خواهد ماند و به عنوان حجم اضافه، تمدید یا تغییر اشتراکهای بعدی منظور میشود. در غیر اینصورت و در صورت درخواست عودت وجه میتوانید از طریق تکمیل فرم واریزی اشتباه در سایت اقدام کنید.
- پرداخت با شناسه اشتباه در صورت واریز وجه طرح به شناسه پرداخت اشتباه متأسفانه شما باید مبلغ را مجدداً واریز کرده و درخواست خود را جهت برگشت وجه از طریق تکمیل تمام موارد خواسته شده در سایت مبیننت در قسمت فرم واریزی اشتباه ارسال کنید. حداکثر بعد از گذشت ۲۰ روز کاری این هزینه به حساب شما واریز میشود. در ضمن اعلام شماره کارت بانکی فردی که مودم به نام اوست ضروری است و در غیر این صورت برگشت اضافه پرداختی و یا اشتباه واریزی امکانپذیر نخواهد بود. افزون بر این، در صورتی که مبلغ اشتباه را به صورت اینترنتی واریز کردهاید باید شماره تراکنش پرداخت را از بانک کارت مربوطه دریافت و ارسال کنید و یا تصویر تأییدیه پرداخت اینترنتی که در پایان پرداخت نمایش داده میشود را از طریق فرم واریزی اشتباه ارسال نمایید.
- پرداخت کمتر از مبلغ طرح در این حالت تا زمان واریز ما به التفاوت مبلغ، طرح انتخابی فعال نخواهد شد (در پرداخت حضوری). در صورتی که دوره زمانی طرح اشتراک از قبل باقی مانده باشد و میزان ترافیک مصرفی شما تمام شده باشد، مبلغ موجود در حساب مشترک به عنوان ترافیک اضافه استفاده خواهد شد.
- 4. آیا میتوانم یک طرح اشتراک را بر روی دو مودم فعال کنم؟
- خیر.
- 5. آیا میتوانم طرح اشتراک خود را قبل از اتمام دوره اشتراک ارتقاء دهم؟
- بله. البته هزینه طرح جدید باید به صورت کامل پرداخت شود. حجم باقیمانده از طرح قبلی به طرح جدید منتقل نخواهد شد. لازم است مشترکینی که از قبل نامه ارتقاء ارسال کردهاند، بعد از تأیید نامه ارسالی سرعتهای بالاتر را انتخاب کنند.
- 6. شرایط تغییر و تمدید طرحهای اشتراکی چگونه است؟
- برای تغییر، تمدید یا اطلاع از وضعیت اشتراک خود باید از صفحه پشتیبانی ورود مشترکان استفاده کنید.
نکته: لطفاً بعد از تغییر طرح، مودم خود را به مدت ۱۰ دقیقه خاموش و سپس روشن کنید. در غیر این صورت، ممکن است بخشی از اعتبار شما به عنوان حجم ترافیک اضافه مصرف شده و تغییر طرح با مشکل مواجه شود.
- 7. چه کارهایی باعث کاهش حجم اشتراک میشود؟
- به طور کلی هر عملی که در اینترنت انجام دهید، باعث تبادل اطلاعات بین کامپیوتر شما و شبکه اینترنت میشود و حجم این اطلاعات تبادل شده از حجم طرح اشتراک شما میکاهد. نگاه کردن صفحههای وب، فرستادن یا چک کردن ایمیل، استفاده از برنامههای انتقال صدا و تصویر مانند اسکایپ، دانلود کردن فیلم، موسیقی و برنامه، گوش دادن به رادیوهای اینترنتی و بسیاری کارهای دیگر، همگی باعث میشوند اطلاعاتی از کامپیوتر شما به اینترنت منتقل شود یا اطلاعاتی از اینترنت به کامپیوتر شما ارسال شود. در هر دو حالت، بر اساس حجم اطلاعات تبادل شده، از حجم ترافیک وایمکس شما کاسته میشود.
- 8. منظور از ترافیک ماهیانه و پهنای باند چیست؟
- منظور از ترافیک ماهیانه حجم دانلود و آپلود اطلاعات در طرح انتخابی است و منظور از پهنای باند نیز سرعت انتقال اطلاعات است. طبق قوانین مصوب سازمان تنظیم مقررات رادیویی هر اپراتور میتواند پهنایباند را بین ۴، ۸ یا ۱۰ نفر به اشتراک بگذارد. در واقع سرعت دانلود و آپلود نسبت به ضریب اشتراک متغیر است. مبیننت پهنای باند را با ضریب اشتراک یک به چهار یا یک به ده در اختیار کاربران قرار میدهد.
- 9. در چه ساعتهایی استفاده از وایمکس مبیننت رایگان است؟
- استفاده از اینترنت برای تمامی مشترکان از ساعت ۳ تا ۷ صبح رایگان است. برای بررسی این موضوع میتوانید پس از خاموش و روشن کردن مودم خود، در صفحه مشترکان میزان مصرف خود را بررسی کنید. توجه کنید که در هر دوره اشتراک تنها میتوانید از دو برابر حجم سرویس اشتراکی خود به عنوان حجم رایگان شبانه، بهرهمند شوید.
- 10. اگر از ترافیک ماهانه استفاده نکنیم آیا میتوان آنرا برای ماه بعدی انتقال داد؟
- خیر، ترافیک ماهانه تا پایان هر دوره اعتبار دارد و چنانچه از آن استفاده نشود به دوره بعدی منتقل نمیگردد.
- 11. صفحه مشترکان چه امکاناتی دارد؟
- شما در صفحه مشترکان شش گزینه مشاهده میکنید که عبارتند از: پیشخوان، گزارشها، تغییر طرح، افزایش اعتبار، پیغامها و خروج. برخی امکاناتی که در صفحه مشترکان به شما ارائه میدهیم:
- نمایی کامل از وضعیت شناسه
- حجم باقیمانده و شارژ موجود در حساب
- نمودار و گزارش کارکرد اینترنت
- نمودار و گزارش پرداختها
- گزارش خدمات
- امکان تغییر طرح با سهولتی قابل توجه
- نمایی کامل از وضعیت شناسه
آخرین ویرایش: