خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

علائم زگیل تناسلی چیست؟ از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟

mahsa.23

Member
تاریخ ثبت‌نام
2017-02-18
نوشته‌ها
157
پسندها
0
امتیازها
16
وب سایت
partoclinic.com

علائم زگیل تناسلی چیست؟ از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم؟​

زگیل تناسلی در سه ناحیه بدن که در زمان برقراری رابطه جنسی درگیر هستند، خود را نشان می دهند: ناحیه واژن، مقعد و دهان.
45643654.jpg

زگیل تناسلی گاهی اوقات به قدری ریز و کوچک است که با چشم به راحتی دیده نمی شود و تنها راه تشخیص آن معاینه پزشک است. شکل ظاهری این زگیل ها کمی برجسته و شبیه به گل کلم است. زگیل تناسلی بافت نرمی دارد و در برخی مواقع رنگ پوست یا تیره رنگ است.

شدت عارضه، نواحی ابتلا به زگیل تناسلی و علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان کمی متفاوت است.
مجله اینفوجاب مارکت
  • زگیل تناسلی در زنان: زگیل تناسلی در زنان روی دهانه رحم، داخل مقعد یا اطراف دهانه مقعد، قسمت بیرونی و داخلی واژن و دهان بوجود می آید. زگیل تناسلی معمولا با علائمی چون خارش، خونریزی، سوزش همراه است.
  • زگیل تناسلی در مردان: زگیل تناسلی در مردان در قسمت کشاله ران، روی ران، داخل مقعد یا اطراف دهانه مقعد، بیضه ها، دهان و آلت تناسلی بوجود می آید.

تفاوت زگیل تناسلی با جوش​

زگیل مقعدی و جوش هردو عارضه های پوستی هستند که از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. زگیل تناسلی به دنبال رابطه جنسی ایجاد می شود در حالی که جوش هیچ ارتباطی به رابطه جنسی ندارد.

جوش بدن یک برآمدگی ملتهب است که اطراف آن کمی قرمز می‎شود، اما زگیل تناسلی یک ضایعه گوشتی است و هیچگونه التهاب و دردی ندارد.
جوش بدن خود به خود از بین خواهد رفت اما زگیل تناسلی را نمی توان از بین برد، تنها می توان با روش های درمانی مختلف علائم زگیل تناسلی را کاهش داد. برای کاهش علائم زگیل تناسلی باید تحت نظر پزشک بود.

تفاوت زگیل تناسلی با تبخال تناسلی​

زگیل تناسلی و تبخال تناسلی هر دو عضو یک خانواده هستند، اما باز هم با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند. اگر فردی به تبخال تناسلی مبتلا شود، تاول های بسیار بزرگی روی دهان و ناحیه تناسلی آن بوجود می آید. تبخال تناسلی علاوه بر اینکه قابل درمان بوده، دارای واکسن است و می توان با تزریق واکسن از ابتلا به آن جلوگیری کرد. واکسن گارداسیل، از ابتلا به تبخال تناسلی جلوگیری خواهد کرد.
این بیماری در بسیاری از مواقع علائم و نشانه خاصی ندارد، فرد می تواند در عین بی خبری آن را به شریک جنسی خود منتقل کند.

بیشتر بخوانید:

تفاوت زگیل تناسلی با تگ پوستی​

اسکین تگ یا تگ پوستی با زگیل تناسلی کاملا مشابه یکدیگر هستند. اسکین تگ به صورت تکی ظاهر می شود و حالت خوشه ای ندارد. حالت آویزانی دارند و هنگام لمس روی پوست بدن، به دلیل بافت نرمی که دارند حرکت می کنند. گاهی اوقات این ضایعات پوستی را با خال و زگیل اشتباه می گیرند.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا