انگار نویسنده های داستان های علمی تخیلی کلی سوال از آینده هوش مصنوعی تو سرشونه. اما فعلا تو دنیای واقعی، این فناوری بیشترین اثرشو روی ما بازاریاب های اینترنتی گذاشته (حداقل فعلا)
در واقع یه عده ای هستن که معتقدند هوش مصنوعی تا چند سال دیگه جایگزین قسمت اعظم بازاریابی آنلاین میشه. اما واقعا ممکنه بهینه سازی موتورهای جستجو منسوخ بشه؟ و آیا شما به عنوان یه بازاریاب باید نگران این قضیه باشید؟
چند تا نکته هست که باید تو این مسئله به خاطر داشته باشیم:
وقتی به جایی برسن که بتونن صحبت های عامیانه رو بگیرن و تحلیل کنن، میتونن محتوای باکیفیت اینترنت رو پیدا کنن، طوری که فکر کنید میلیون ها آدم آموزش دیده دارن مطالب رو میخونن و دسته بندی می کنن.
با استفاده از این حقایق میشه چند تا نتیجه در مورد آینده گرفت. به نظر میاد که سئو قراره در سال های آینده تغییر کنه. کلیدواژه ها و لینک ها دارن دیگه ارزش خودشونو از دست میدن و بیشتر داره میره به سمت بهترین ایده ها، مرتبط ترین صفحات و محبوبترین پلتفرم ها.
اما بهتره بگیم عواملی که روی دیده شدن آنلاین ما اثر میذارن دارن تغییر می کنن، کلا نابود نمیشن. موتورهای جستجو احتمالا همچنان حضور داشته باشن و تا مدت زیادی همچنان مهم باشن. فقط دارن میرن به این سمت که کارشونو بهتر انجام بدن و بهتر مشتری ها رو با شرکت یا اطلاعاتی که دنبالشن وصل کنن. که این هم برای یه بازاریاب چیز خیلی خوبیه.
هوش مصنوعی، جایگزین بهینه سازی موتور جستجو می شود؟
در واقع یه عده ای هستن که معتقدند هوش مصنوعی تا چند سال دیگه جایگزین قسمت اعظم بازاریابی آنلاین میشه. اما واقعا ممکنه بهینه سازی موتورهای جستجو منسوخ بشه؟ و آیا شما به عنوان یه بازاریاب باید نگران این قضیه باشید؟
چند تا نکته هست که باید تو این مسئله به خاطر داشته باشیم:
- ابرکامپیوترها میتونن سایت شما رو "بخونن"
وقتی به جایی برسن که بتونن صحبت های عامیانه رو بگیرن و تحلیل کنن، میتونن محتوای باکیفیت اینترنت رو پیدا کنن، طوری که فکر کنید میلیون ها آدم آموزش دیده دارن مطالب رو میخونن و دسته بندی می کنن.
- دستیاران دیجیتالی نتایج جستجو رو میگردند
- الگوریتم ها بین عوامل اجتماعی و اقدام تعادل ایجاد می کنند
- سئوی سنتی تغییر کرده
با استفاده از این حقایق میشه چند تا نتیجه در مورد آینده گرفت. به نظر میاد که سئو قراره در سال های آینده تغییر کنه. کلیدواژه ها و لینک ها دارن دیگه ارزش خودشونو از دست میدن و بیشتر داره میره به سمت بهترین ایده ها، مرتبط ترین صفحات و محبوبترین پلتفرم ها.
اما بهتره بگیم عواملی که روی دیده شدن آنلاین ما اثر میذارن دارن تغییر می کنن، کلا نابود نمیشن. موتورهای جستجو احتمالا همچنان حضور داشته باشن و تا مدت زیادی همچنان مهم باشن. فقط دارن میرن به این سمت که کارشونو بهتر انجام بدن و بهتر مشتری ها رو با شرکت یا اطلاعاتی که دنبالشن وصل کنن. که این هم برای یه بازاریاب چیز خیلی خوبیه.
هوش مصنوعی، جایگزین بهینه سازی موتور جستجو می شود؟