خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

پوسته فرزند(Child Theme) چیست؟

fitka

New member
تاریخ ثبت‌نام
2017-04-15
نوشته‌ها
9
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
novinwebsite.com
تم های فرزند تم هایی مجازی هستند که برای انجام اغلب کارهای خود به تم پدر متکی است. طبق آخرین نظر سنجی ۸۵ % افراد تم اصلی قالب خود را تغییر می دهند و فقط ۳۵ % این افراد از تم فرزند یا همان CHILD THEME استفاده می کنند.که این موضوع ۲ دلیل عمده دارد.۱- خیلی از افراد نمیدونن تم فرزند چی هست؟ ۲- ساختن آن برای افراد سخت است و یا در ساختن آن مشکل دارند. لازم به ذکر است که اگر شما فقط می خواهید تغییرات ساده ای را تنها در CSS قالب ایجاد کنید نیازی به تم فرزند ندارید و این کار را می توان با افزونه یا از طریق پنل قالبتان اگر داشته باشید می توانید انجام دهید. اما اگر می خواهید تغییرات در کد های PHP انجام دهید بهتر است از تم فرزند استفاده کنید.
[h=3]دلایل استفاده از پوسته فرزند[/h] اگر شما پوسته ای را ویرایش می کنید و این پوسته امکان UPDATE شدن داشته باشد بعد از بروز شدن تمام تغییرات پاک خواهد شد اما اگر تم فرزند وجود داشته باشد شما می توانید تغییرات را ضمن UPDATE شدن حفظ کنید.
پوسته فرزند می تواند باعث افزایش سرعت در توسعه تم شود.
پوسته فرزند می تواند شروع خوبی برای توسعه و طراحی تم هنگامی که تازه شروع به کار کرده اید باشد.


[h=3]حوه ساخت تم فرزند[/h] شما برای داشتن تم فرزند باید ابتدا یک پوشه مثلا با نام CHILD THEME در پوشه THEME وردپرس خودتون اضافه کنید و بعدش هم نیز باید یک فایل STYLE.CSS داخل این پوشه ایجاد کرده.

مهمترین نکته در ساخت پوسته فرزند قسمت TEMPLATE است که باید نام پوسته والد را دقیقا قرار بدهید.(لازم به ذکر است که این قسمت به کوچک و بزرگ بودن حروف نیز حساس است.) بعد با استفاده از قسمت توضیحات ما فایل STYLE.CSS پوسته اصلی رو هم اضافه کردیم تا بتوانیم پوسته را در قسمت پوسته ی بخش مدیریت شناسایی کنیم. خب تقریبا همه چی آمادست. حال اگر به بخش پوسته ها برویم میتوانیم پوسته جدید را فعال کنید و می بینید که تمام ویژگی های تم والد را دارا می باشد.حالا مثلا می توانیم فایل FUNCTIONS.PHP را با استفاده از تم فرزند ایجاد کنیم و کد های لازم رو براش بنویسیم.
ضمنان شما می توانید فایل هایی را که در تم والد وجود دارد را به اصطلاح OVERWRITE و یا اینکه فایل هایی را که در تم والد وجو ندارند را در تم فرزند ایجاد کنید. مثلا: مثلا برای ایجاد یه Template جدید برای صفحه ای حاص یا دسته بندی خاص میتونید اینکارو انجام بدید،شما می تونید مثلا فایل header.php رو داخل تم فرزند ایجاد کنید و می بینید که به جای فایل header.php پوسته والد از این فایل در پوسته استفاده میشه.
لازم به ذکر است که اگر این فایل Function.php را ایجاد کنید OWERWRITE نمیشود و دقیقا قبل از فایل FUNCTION.PHP تم والد برای شما بارگزاری خواهد شد و کد های آن اجرا می شوند.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا