خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

چه قسمتی از تابلو برق خیلی مهم است؟ ابعاد کنتور برق دیجیتال

vare8899

New member
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-10
نوشته‌ها
5
پسندها
0
امتیازها
0
تابلو برق یک جزء مهم در فرآیند توزیع برق خانه شما است. هر ساختمانی یک ساختمان دارد، و با این حال بسیاری از صاحبان شرکت تابلو برق از نحوه عملکرد و کارشان مطمئن نیستند.


ما متخصصین برق در ملبورن شمالی هستیم که در ارتقاء و تعمیر چک لیست تابلو برق تخصص داریم. بنابراین، در مورد اینکه تابلو برق شما چه کار می کند و چه زمانی باید با کارشناسانی مانند ما تماس بگیرید تا تابلو برق خود را تعمیر و ارتقا دهید، بیشتر بدانید.


تابلو برق چیست و چه وظایفی دارد؟
تابلوهای سوئیچ در هر فرآیند الکتریکی حیاتی هستند. آنها با تقسیم ایمن تغذیه برق اصلی به اجزای کوچکتر، که به عنوان مدارهای ابعاد کنتور برق دیجیتال انشعاب شناخته می شوند، الکتریسیته را در سراسر خانه ها و سایر ساختمان ها توزیع می کنند.


این مدارها سپس برق را به پانل‌ها، ترانسفورماتورها و سایر تجهیزات الکتریکی می‌رسانند که بیشتر آن را در دستگاه‌هایی که به آن نیاز دارند توزیع می‌کنند. مقدار جریانی که هر قیمت تابلو کنتور برق ساختمان مدار نگه می دارد به میزان توانی که هر دستگاه برای عملکرد مناسب نیاز دارد بستگی دارد.


به طور خلاصه، می توان گفت که تابلوهای برق یک واکنش زنجیره ای قدرت را بین منابع الکتریکی آغاز می کنند. برق از ارائه‌دهنده برق به تابلو برق منتقل می‌شود و سپس آن را از طریق تعدادی مدار قبل از انتقال به مکان‌هایی در دسترس شبکه برق رله می‌کند.


سازه های تابلوی اصلی
سوئیچ‌بوردها از بخش‌های الکترونیکی زیادی تشکیل شده‌اند که می‌توان به سختی پیمایش کرد – البته مگر اینکه حرفه‌ای باشید. برخی از بخش های اصلی عبارتند از:


باسبار
شین ها یا باس ها از نوارهای آلومینیومی یا مسی تشکیل شده اند و نیرو را از هادی کابل به دستگاه هایی که به مدار متصل هستند منتقل می کنند.


همچنین، آنها ممکن است در تضمین امنیت شما نقش پیشرو را بر عهده بگیرند. شین ها به ترکیبی از قطع کننده ها و قطع کننده های الکتریکی، معروف به رله یا دنده سوئیچ، متصل می شوند که تجهیزات را خاموش کرده و خطاها را کنترل می کنند.


تابلوهای برق
تابلو برق از تعداد زیادی تابلو برق تشکیل شده است که برق را تغییر مسیر می دهند.


ساختمان‌های کوچک‌تر ممکن است دارای یک تابلو برق منفرد باشند، در حالی که ساختمان‌های بزرگتر معمولاً دارای پنل‌های متعددی هستند که تجهیزات کنترل برق روی آن‌ها نصب می‌شود.


پانل های الکتریکی همچنین کلیدهایی را در خود جای می دهند که جریان مدار را قطع یا کنترل می کنند.


وسایل حفاظتی
فقط توزیع برق کافی نیست. تابلوهای سوئیچ مجهز به وسایل حفاظتی هستند تا اطمینان حاصل شود که خانه شما به طور کامل با استاندارد ایمن کار می کند.


هر مدار مجهز به قطع کننده مدار یا فیوز می باشد. این در جایی ایجاد می شود که ولتاژهای بزرگ از طریق یک مدار توزیع می شود. این از اضافه بار الکتریکی در یک مکان یا دستگاه منفرد جلوگیری می کند.


انواع تابلو برق
تابلوهای برق بسته به اندازه ساختمان متفاوت است. یعنی در تاسیسات کوچکتر ممکن است تابلوی ورودی سرویس نصب شود. این بدان معنی است که برق مستقیماً از یک تامین کننده برق تغذیه می شود.


ساختمان های بزرگ حداقل به سیستم پیچیده تری نیاز دارند. یک تابلو برق در ساختمان های تجاری ممکن است برق غیر مستقیم را از یک قطع کننده مدار بالادست دریافت کند.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا