خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

چگونه سیستم عامل اندروید 5.0 را بر روی PC، Mac و لینوکس نصب کنیم

فریال

کنترل کیفی
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-24
نوشته‌ها
859
پسندها
0
امتیازها
0


اگر طالب این هستید که جدیدترین سیستم عامل گوگل یعنی Android Lollipop 5.0 را بر روی کامپیوتر شخصی خود نیز نصب کنید راهنمای ما را دنبال کنید. در این راهنما سعی شده است به سرعت، روش نصب این سیستم عامل محبوب را بر روی PC, Mac و لینوکس به شما آموزش دهیم.

11.jpg



برای نصب این سیستم عامل بر روی کامپیوتر شخصی تان ابتدا نیاز دارید بسته توسعه نرم افزاری اندروید موسوم به Android 5.0 SDK را از اینجا دانلود نمایید. زمانی که گوگل نسخه جدید این سیستم عامل را معرفی کرد اعلام کرد که نسخه Android Lollipop با تغییرات اساسی همراه است.
بسیاری از تولید کنندگان اسمارت فون و تبلت اعلام کرده اند که نسخه Android 5.0 Lollipop را در مدل های برتر تولیداتشان نصب خواهند کرد. شما میتوانید لیست کاملی از اسمارت فون های جدید را که به همراه این نسخه از اندروید عرضه خواهند شد در این صفحه ملاحظه نمایید.

اما برگردیم به نحوه نصب سیستم عامل "آبنبات چوبی" بر روی کامپوتر شخصی. بسته توسعه نرم افزاری Android 5.0 Lollipop SDK قادر است با استفاده از یک شبیه ساز، نصب سیستم عامل اندروید را بر روی PC و یا Mac شبیه سازی کرده و امکان استفاده از آن را برای شما فراهم کند.از این طریق میتوانید کار با آخرین نسخه از این سیستم عامل را بدون نیاز به تلفن هوشمند و یا تبلت، بر روی کامپیوتر شخصی خودتان تجربه کنید.

روش نصب Android 5.0 Lollipop بر روی PC, Mac و لینوکس

1- ابتدا بسته توسعه نرم افزاری اندروید 5.0 را از این لینک دانلود نمایید.
2- پس از دانلود، بسته مزبور را اجرا و با دنبال کردن ویزارد نصب، آنرا بر روی کامپیوتر شخصی خود نصب نمایید.3- پس از اتمام مراحل نصب، به محلی که بسته توسعه نرم افزاری نصب شده است رفته و برنامه SDK Manager را اجرا کنید.4- سپس گزینه Android SDK Tools را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تمام آیتم های زیر مجموعه آن نیز انتخاب شده اند. از منوی کرکره ای Tools هر دو گزینه Android SDK Tools و Android SDK Platform را نیز انتخاب نمایید.5- توجه: اگر مایلید فقط قسمت شبیه ساز اندروید را نصب نمایید از منوی کرکره ای Android SDK Tools فقط گزینه های SDK Platform و ARM EABI v71 System Image را انتخاب کنید چون به گزینه های دیگر نیازی نیست.6- انتخاب گزینه های فوق باعث میشود فایل های مربوط به آنها بر روی کامپیوتر شما نصب شوند. پس از نصب این بسته ها دوباره به محل نصب بسته توسعه نرم افزاری اندروید رفته و این بار برنامه AVD Manager را اجرا نمایید.7- نام AVD را بر روی Android Lollipop تنظیم نمایید و Target را برابر Android 5.0 قرار داده و device را بر روی Nexus 5 تنظیم کنید. برای گزینه Max VM application heap مقادیر پیش فرض را قبول کنید.8- اکنون یک پنجره برای شما باز خواهد شد که لیستی از وسایل ساخته شده را نمایش خواهد داد. شما Nexus 5 را ایجاد کردید پس در این جا هم از لیست مربوطه Nexus 5 را به همراه Android 5.0 انتخاب کرده و دکمه run را کلیک کنید.9- اکنون پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که شما باید بدون تغییر هیچ کدام از گزینه های آن بر روی دکمه Lunch کلیک کنید.10- برای بار اول ممکن است زمان زیادی طول بکشد که سیستم مجازی شما بوت شود. پس منتظر باشید تا صفحه آشنای سیستم عامل اندروید ظاهر شود.خوب تبریک میگوییم. کار تمام شد. حالا سیستم عامل اندروید را بر روی کامپیوتر شخصی خود اجرا کرده اید و میتوانید برنامه های اندروید را بر روی آن تست کنید. مراحل نصب بر روی کامپیوتر های Mac و لینوکس هم دقیقاً مشابه توضیحات بالاست و نیاز به هیچگونه تغییر مسیر نصب و یا انتخاب گزینه متفاوتی ندارید.

با تشکر از آقای وجدانی مدیر سایت AndroidCode.ir که امکان دسترسی به لینکهای دانلود SDK این نسخه از اندروید را برای خوانندگان شهر سخت افزار امکان پذیر کردند.

منبع: amongtech



 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا