قبل از هر کاری ابتدا باید ویژگی های محصولات و برند مورد نظر را برای طراحی هویت بصری برند بشناسیم. به عنوان مثال، دقیقاً بدانید که:
رسالت برند چیست؟
اعتقاد شرکت مورد نظر چیست؟
تفاوت برند مورد نظر با سایر رقبا چیست؟
اگر برند یک انسان بود، چه شخصیت و صدایی داشت؟
توجه به پاسخ این سوالات باعث شفافیت برند می شود. بنابراین، قبل از شروع طراحی و ساخت هویت بصری برند، باید پاسخ آنها را کاملاً بشناسیم، سپس باید عناصر تشکیل دهنده هویت بصری را بشناسیم.
رسالت برند چیست؟
اعتقاد شرکت مورد نظر چیست؟
تفاوت برند مورد نظر با سایر رقبا چیست؟
اگر برند یک انسان بود، چه شخصیت و صدایی داشت؟
توجه به پاسخ این سوالات باعث شفافیت برند می شود. بنابراین، قبل از شروع طراحی و ساخت هویت بصری برند، باید پاسخ آنها را کاملاً بشناسیم، سپس باید عناصر تشکیل دهنده هویت بصری را بشناسیم.