خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

از اپ‌استورهای چینی دانلود نکنید/ بدافزاری جدید می‌تواند دستگاه‌های اپل را از طریق us

فریال

کنترل کیفی
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-24
نوشته‌ها
859
پسندها
0
امتیازها
0
شاید تاکنون شنیده باشید که محصولات اپل در مقابل ویروس‌ها و بدافزارها در امان هستند، کاربران دستگاه‌های اپل همیشه به این موضوع افتخار می‌کردند و خیالشان از ویروسی نشدن دستگاه‌شان راحت بود اما دیگر جای افتخار نیست چرا که به تازگی یک بدافزار با نام WireLurker از طریق اپ‌استور غیر رسمی چینی به نام Maiyadi گسترش پیدا کرده است.

28.jpg


این بدافزار توسط محققان سازمان امنیت مجازی Palo Alto شناسایی شده و تخمین زده‌اند که تاکنون بیش از 356 هزار بار این بدافزار دانلود شده است و بر روی مک‌بوک کاربران قرار گرفته است. بدافزار WireLurker همانند یک تروجان در قالب برنامه‌های کاربردی سیستم عامل OS X نمایان می‌شود و می‌تواند از طریق USB به دستگاه جیلبریک نشده هم وارد شده و برنامه‌های iOS را به ویروس آلوده کند، حتی اطلاعات پرداخت سیستم‌های AliPay و TaoBao را نیز می‌تواند بدزدد.

29.jpg


جالب است بدانید این بدافزار هیچگونه ضرری برای OS X یا مک شما ندارد بلکه به محض اتصال USB به دستگاه آیفون، آی‌پادتاچ و یا آی‌پد اطلاعات دفترچه تلفن شما را ذخیره و سپس به سراغ پیام‌هایتان در iMessage می‌رود. هنوز هدف نهایی این بدافزار مشخص نیست، فقط می‌توان گفت که برای دانلود نرم افزار و بازی فقط از فروشگاه رسمی اپل استفاده کنید و تا حدالامکان از اتصال دستگاه خود به رایانه‌های ناشناس خودداری کنید.

این بدافزار در حال توسعه است و برخی ابعاد ویرانگر آن هنوز نمایان نشده است و با توجه به اینکه تعداد کثیری از کاربران ایرانی برای دانلود برنامه از اپ‌استورهای چینی استفاده می‌کنند امکان راه یافتن این بدافزار به ایران نیز وجود دارد.

منابع: engadget theverge




 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا