خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

خدمات پشتیبانی ADSL انواع خطوط تلفن مسی، فیبر و pcm جهت برقراری اتصال اینترنت adsl

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
با سلام و احترام

ممکن برای شما هم اتفاق افتاده باشد که برای دریافت اینترنت پر سرعت به دفاتر خدماتی رفته باشید و پس از بررسی شماره تلفن، گفته باشند که خط شما فیبر نوری و یا PCM است و قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد در این مطلب قصد داریم راه کارهایی برای برطرف سازی این مشکلات به شما ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.


به معرفی خطوط مخابراتی می‌پردازیم:


۱. خطوط مسی (قابلیت اتصال توسط تمامی سرویس دهنده‌های اینترنت)
به این نوع خطوط مسی یا به اصطلاح ما نرمال گفته می‌شود که در صورت خالی بودن پورت در مرکزتان می‌توانید از اشتراک اینترنت شرکت مورد نظر استفاده کنید. ذکر مسئله‌ای بسیار مهم است که امروزه و خصوصاً در شهر اهواز با کمبود پورت مواجه هستیم و بسیاری از همشهریان عزیز از ماه‌ها منتظر خالی شدن پورت یا معرفی پورت معادل هستند تا از اشتراک شرکت مورد نظرشان استفاده کنند.
برای حل مشکل موجود باید چه کار کرد؟ به منظور حل مسئله مشترکان متصل به PCM باید خطوط آنها توسط مخابرات با کابل‌های مسی جایگزین گردد.
برخی از کاربران تلفن ثابت در کشور با این مشکل روبرو هستند که یا به اجبار از شرکت مخابرات ADSL می‌گیرند یا به فناوری‌های دیگر اتصال به اینترنت روی آورده‌اند.
شاید از خود سؤال کنید که چرا خطوط PCM جمع آوری و به مسی تبدیل نمی‌‎شوند؟ جمع آوری آنها به ازای هر خط، حدود ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان هزینه دربردارد و این در حالی است که درآمد مخابرات به ازای هر خط (آرپو) حدود ۸ تومان برآورد می‌شود. به همین دلیل جمع آوری موارد یاد شده و جایگزینی آن با خطوط مسی، هزینه بر بوده که باید طبق برنامه زمان‌بندی به مرور انجام شود.


16.jpg


۲. خطوط هوایی یا PCM (امکان دریافت اینترنت ندارند)

به زبان ساده می‌توان گفت این خط‌های تلفن از کافوی (جعبه تقسیم محلی اشتراک تلفن) نوری استفاده می‌کنند که در اصطلاح به آن PCM می‌گویند و مانند دیگر کافوها توسط کابل‌های مسی به مرکز مخابراتی متصل نیستند. این اشتراک‌ها به خاطر قدیمی بودن فناوری و عدم تطابق با تکنولوژی ADSL نمی‌توانند خدمات مذکور را به کاربران ارائه نمایند.

شروع داستان به روایتی دیگر

مخابرات در سال‌هاي اخير به جای توسعه شبکه کابلی از شيوه خاصی به نام PCMيا (Pulse Code Modulation) جهت افزايش ظرفيت خطوط استفاده نموده است که در اين شيوه ظرفيت هر کابل به چندين خط تلفن ثابت اختصاص داده می‌شود. اگر چه اين شيوه توان پاسخگويی به نياز گفت‌وگوی تلفنی و انتقال صدا را برای مشترکان فراهم می‌کند، اما به دليل تقسيم ظرفيت يک کابل امکان استفاده و اشتراک اينترنت ADSL برای مشترکانی که خطوط تلفن آنها با اين شيوه فراهم شده است، وجود نخواهد شد. همچنين اين خطوط در اتصال Dailup به شبکه‌های اينترنت نيز مشکلاتی را برای مشترکان ايجاد می‌کنند و عموماً سرعت اتصال مشترکان اين گونه خطوط پايين تر از 33.6 کيلو بيت است. اين در حالی است که بسياری از مشترکان از نوع خط خود بی‌خبر هستند و هزينه اشتراک و آبونمان خط تلفن آنها نيز با مشترکانی که کابل مستقيم دارند، يک‌سان است. البته اين مشکل عمومی نيست و فقط به مناطقی مربوط است که تراکم مشتری بالا باشد.


توضیح در مورد تصویر: شرکت مخابرات به دلیل کمبود امکانات از دستگاه‌های PGS یا PCM از یک زوج سیم استفاده کرده و ۸ خط تلفن به متقاضیان ارائه می‌کنند. این دلیل اصلی عدم امکان ارائه اینترنت پر سرعت ADSL+2 به متقاضیان می‌باشد.



17.jpg


بیشتر بدانید......

PCM چيست؟
در صورتی که کابل‌های مخابراتی برای ارائه خطوط تلفن پر شده باشد و امکان حفاری کردن برای کار گذاشتن کابل‌های مسی در زمين نباشد و يا نياز به زمان طولانی داشته باشد، مراکز مخابراتی می‌توانند خدمات تلفن ثابت خود را از طريق PCM به متقاضيان ارائه دهند. اصل داستان PCM که به نام Pairgain Technology است، روشی است که در آن بهره کابل مسی زياد می‌شود. به طوری که مثلاً می‌توان با يک کابل مسی، 4 تا 8 خط تلفن را سرويس داد.
مطمئناً با فراگير شدن اينترنت و تغيير ذائقه کاربران برای استفاده همزمان از شبکه Data Voice، آنها تمايل خواهند داشت که از دو خط تلفن استفاده کنند و اين خود باعث حجيم شدن شبکه خواهد شد.
اولين پايه‌گذار کدينگ کردن پالس‌ها به اين روش، کمپانی لوسنت بود که اين کار را در سال 1980 انجام داد. به اين کار، يعنی افزايش بهره‌وری خط به منظور افزايش تعداد مشترکان در شبکه بدون توسعه شبکه، Pairgain Technology گفته می‌شود. تکنولوژی Pairgain اشتباها در ايران با عنوان PCM شناخته شده است PCM که مخفف کلمه Pulse Code Modulation (مدولاسيون پالس‌های کد شده) است، يکی از مشکلاتی که در سيستم pairgain وجود دارد اين است که يک‌بار اطلاعات، دقيقاً در درگاه خروجی خانه مشترک از آنالوگ به ديجيتال تبديل و روي سيم منتقل می‌شود، در مرکز نيز از ديجيتال به آنالوگ تبديل و به سوئيچ منتقل می‌شود. در داخل سوئيچ همه آنالوگ‌ها به ديجيتال تبديل می‌شود. در اين فرآيند يک دور کامل از ديجيتال به ديجيتال و دوباره به آنالوگ و ديجيتال خواهيم داشت که اين دور باعث ايجاد نويز در صدا می‌شود که به طور طبيعی نمی‌توان آن را معادل يک خط سيم مسی فرض نمود حتی در صورت نصب بهترين نوع از انواع pairgainها، باز هم نمی‌توان مانند يک سيم مسی از آن ديتا دريافت کرد.
يکی ديگر از مشکلاتی که سيستم‌های pairgain در ايران وجود دارد، به تجهيزات DSL موجود در شبکه بر می‌گردد. ولی تجهيزات شبکه مخابراتی کشور برای کار گذاشتن DSL بر آنها، طراحی نشده‌اند و از نظر کابل مسی و سيستم‌ها همگی برای آنالوگ طراحی شده‌اند. به همين دليل در هر کجا که تجهيزات DSL نصب می‌شوند پس از مدت کوتاهی سيم‌های مسی، بنفش رنگ می‌شوند. يعنی CONNECTORهای موجود در پست يا ترمينال‌های موجود در جعبه‌های کافو، تحمل ولتاژ 200 ولت و جريان 100 ميلی آمپر را ندارند. حداکثر ولتاژ 40 ولت و جريان 20 ميلی آمپر را می‌توانند تحمل کنند.
به طور کلی مشکلاتی که در سيستم‌های pairgain وجود دارد باعث شده تا در روزهايی که بارندگی زياد است و يا در روزهای آفتابی که درجه حرارت بالا می‌رود، همه چيز در سيستم به هم خورده و ميزان خطاهای سيستم بالا رود.

شروع مشکلات
با توجه به اينکه خطوط تلفن هزاران مشترک مخابرات به‌ خصوص در مناطق مرکزی شهر و مناطق تجاری با استفاده از شيوه فوق فراهم شده است، عملاً بسياري از مشترکان مخابرات در مناطق مرکزی و تجاری شهر از هر گونه اشتراک اينترنت مناسب و به صرفه محروم هستند.



18.jpg



۳. خطوط فیبر نوری یا ONU (فقط توسط مخابرات امکان اتصال به اینترنت وجود دارد).

توضیح این که این خطوط در استان خوزستان و فارس توسط شرکت آسیاتک و مخابرات پشتیبانی می‌شدند که نیمه دوم سال 94 قرارداد آسیاتک به پایان رسید و هم اکنون خطوط کافو نوری فقط توسط مخابرات پشتیبانی می‌شوند.


19.jpg


در صورتی که در اهواز زندگی می‌کنید و خط شما مسی، فیبر و یا PCM است با ما در ارتباط باشید. ما در هر حال خطوط شما را پشتیبانی کرده و اینترنت پرسرعت به شما ارائه می‌دهیم.

ملاحظه: لطفاً سؤالات مربوطه را فقط در آکادمی مطرح کنید.

ارتباط از طریق تلگرام: 09330448854
تلفن شرکت: 06132927597
موبایل: 09163055257-09160335257-09330448854
آدرس شرکت: اهواز، چهار راه طالقانی، مجتمع ایران تاپ(جنب حسینیه ثار الله) طبقه 2 واحد 4 شرکت ایرسا پردازان نواندیش جوان
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا