خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

بواسیر چرا ایجاد می شود؟

mahsa.23

Member
تاریخ ثبت‌نام
2017-02-18
نوشته‌ها
157
پسندها
0
امتیازها
16
وب سایت
partoclinic.com
دلیل اصلی این بیماری تورم و التهاب و کشیدگی رگ های مقعدی می باشد. اما چه مواردی باعث تورم و پارگی رگ های مقعد می شود؟

اصلی ترین و اولین دلیل این عارضه یبوست می باشد. یبوست در اثر حرکات کند روده ای باعث مدفوع سفت و سخت و در نتیجه زور زدن هنگام دفع می شود. این فشار باعث صدمه به رگ های هموروئیدی می شود.

دلیل بواسیر در زنان: بارداری و زایمان طبیعی. در دوران حاملگی با افزایش وزن و بی تحرکی به ناحیه مقعد فشار وارد می شود. همچنین زایمان طبیعی نیز که با زور زدن همراه است باعث آسیب به رگ ها می شود.

عدم فعالیت و بی تحرکی: نداشتن تحرک کافی روزانه، موجب کند شدن حرکات روده و تنبلی روده ها شده و در نتیجه فرد به یبوست که عامل اصلی بواسیر می باشد دچار می شود.

www.talab.org

بواسیر داخلی و خارجی چگونه درمان می شود؟
به طور کلی بواسیر داخلی و خارجی اگر در مراحل اولیه و ابتدایی به موقع تشخیص داده شوند و بیماری هنوز پیشرفت زیادی نکرده باشد، ممکن است با استفاده از روش های درمان بواسیر در خانه و استفاده از پماد و داروهایی مثل پماد آنتی هموروئید بهبود پیدا کند اما در صورتی که از ایجاد بواسیر مدت زمان زیادی گذشته باشد روش های پزشکی زیر برای درمان استفاده می شود:
1223886697-talab-org.jpg

رابربند یا بستن هموروئید با بند لاستیکی
عمل جراحی هموروئیدکتومی
استاپلر یا هموروئیدپکسی
لیزر برای هموروئید خارجی
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا