خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

تفاوت برنامه نویسی و طراحی سایت وردپرسی

vare8899

New member
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-10
نوشته‌ها
5
پسندها
0
امتیازها
0
attachment.php
بسته به اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید، هزینه، زمان و محصول نهایی می توانند بسیار متفاوت باشند. برای کمک به شما در یافتن راه حل مناسب برای کسب سفارش طراحی سایت و کارتان، ما عملکرد یک سایت HTML ثابت و سیستم مدیریت محتوای محبوب (CMS)، وردپرس را با هم مقایسه و مقایسه می کنیم.
HTML (Hypertext Markup Language) یک زبان برنامه نویسی است که برای ایجاد صفحات وب از ابتدا استفاده می شود. از طرف دیگر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که در آن می‌توانید فایل‌ها را آپلود کنید، محتوا را منتشر کنید و بدون دست زدن به یک خط کد میزبان رسانه‌ها باشید.


اگر ترجیح می دهید زمان و هزینه خود را برای ایجاد یک وب سایت سفارشی با استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت صرف نکنید، می توانید وب سایت خود را با استفاده از صدها پلتفرم انتشار، سازندگان وب سایت و سیستم های مدیریت محتوا در بازار بسازید.


از بین این راه حل ها، CMS محبوب ترین است. به شما این امکان را می دهد که به راحتی شرکت طراحی وب سایت خود را سفارشی کنید، چند رسانه ای را در پست های خود اضافه کنید، محتوا را بر اساس برچسب ها و دسته بندی ها سازماندهی کنید، چندین کاربر را مدیریت کنید، کدهای زیرین را ویرایش کنید و موارد دیگر.


وب سایت های CMS بسیار ساده هستند. استفاده از آنها آسان است، به دانش اندکی یا بدون نیاز به کد نیاز دارند، و چندین گزینه برای عملکرد دارند. آنها یک انتخاب وسوسه انگیز برای اولین بار سازندگان وب سایت هستند، اما وب سایت HTML ایستا دقیقاً چیست و چگونه مقایسه می شود؟


وب سایت HTML ایستا چیست؟
یک وب سایت HTML ایستا از کتابخانه ای از فایل های HTML تشکیل شده است - یک فایل HTML برای هر صفحه در سایت. هنگامی که یک بازدیدکننده در یک طراحی سایت ثابت قرار می گیرد، مرورگر آنها درخواستی را به سرور ارسال می کند و سرور یک فایل HTML (و احتمالاً برخی از شیوه نامه ها و اسکریپت های همراه) را برای نمایش صفحه در مرورگر برمی گرداند. یک صفحه HTML ایستا برای هر بازدیدکننده یکسان به نظر می رسد و تنها در صورتی می توان آن را تغییر داد که یک برنامه نویس خودش کد HTML را تغییر دهد.


در حالی که ایجاد سایت های HTML ایستا نسبتاً ساده است (یک فایل HTML = یک صفحه وب)، نگهداری آنها ناکارآمد است زیرا تمام محتوای شخصی یا پویا باید مستقیماً در فایل HTML کدگذاری شود و هر گونه تغییر در سطح سایت باید در داخل آن انجام شود. هر فایل HTML بنابراین، نگهداری یک وب سایت ثابت بزرگ زمان و تلاش زیادی را می طلبد.


راه حل این موضوع یک وب سایت پویا است. وب‌سایت‌های پویا به‌جای داشتن کتابخانه‌ای از فایل‌های HTML آماده، در صورت درخواست، صفحات وب را در سمت سرور می‌سازند. هنگامی که از یک صفحه از یک وب سایت پویا بازدید می کنید، وب سرور درخواست مرورگر شما را فیلد می کند، یک فایل HTML از داده های ذخیره شده با استفاده از زبان برنامه نویسی مانند PHP می سازد، سپس آن فایل HTML جدید را برای نمایش به مرورگر شما می فرستد. این امکان انعطاف بسیار بیشتر و تجربه شخصی تر را برای بازدیدکنندگان فردی فراهم می کند.


وب‌سایت‌های پویا را می‌توان از ابتدا برنامه‌ریزی کرد، اما معمولاً با یک سازنده وب‌سایت، پلتفرم طراحی سایت فروشگاهی یا CMS مانند وردپرس پیاده‌سازی می‌شوند.


حالا بیایید همه چیز را کنار هم بگذاریم و وردپرس را با HTML مقایسه کنیم.


وردپرس در مقابل HTML
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است، در حالی که HTML یک زبان نشانه گذاری است که برای طراحی یک صفحه وب استفاده می شود. همه وب سایت های وردپرسی مبتنی بر HTML هستند، اما همه وب سایت های HTML وب سایت های وردپرسی نیستند. به طور کلی، وب سایت های وردپرس برای مبتدیان و غیر توسعه دهندگان بهترین هستند، در حالی که وب سایت های HTML خود میزبانی شده برای توسعه دهندگان وب با تجربه بهترین هستند.


HTML/CSS/Javascript در مقابل WordPress
برای ایجاد یک وب سایت از ابتدا و انجام آن به خوبی، باید یک توسعه دهنده استخدام کنید. یک توسعه دهنده از HTML، CSS و گاهی اوقات جاوا اسکریپت برای ایجاد صفحات وب استفاده می کند. اگرچه ساخت یک وب سایت از ابتدا به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد، اما این گزینه ظاهری سفارشی و تجربه شخصی را برای بازدیدکنندگان شما به ارمغان می آورد.


وردپرس یک CMS انعطاف پذیر است که به چندین کاربر اجازه می دهد تا یک وب سایت ایجاد و اجرا کنند. در حالی که این CMS از زبان برنامه نویسی PHP استفاده می کند، اکثر کاربران می توانند یک سایت وردپرس را بدون کدنویسی راه اندازی کنند.


سفارشی کردن یک سایت وردپرس در مقایسه با سایت های HTML ساده است که معمولاً به یک توسعه دهنده نیاز دارند تا حتی کوچکترین تغییر را ایجاد کند. از سوی دیگر، نگهداری سایت‌های HTML آسان‌تر است، زیرا لازم نیست با افزونه‌هایی سازگار باشند که به یک CMS مانند وردپرس کمک می‌کنند تا به درستی کار کند.


اکنون که مروری کوتاه بر تفاوت‌های ساخت و مدیریت یک سایت HTML ثابت در مقابل یک سایت وردپرسی داریم، بیایید در مورد نحوه کار وردپرس و HTML با هم صحبت کنیم.
 

پیوست‌ها

  • 99668.jpg
    99668.jpg
    46.5 کیلوبایت · بازدیدها: 1
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا