خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

تلویزیون 4k چیست و کیفیت تصویر چگونه است؟!

yaso

New member
تاریخ ثبت‌نام
2022-04-16
نوشته‌ها
54
پسندها
0
امتیازها
0
تلویزیون Forky 4K را تلویزیون می نامند که وضوح تصویر Forky را دارد، در واقع این وضوح تلویزیون به صورت تعداد پیکسل های قرار گرفته در ردیف ها و ستون های نمایشگر بیان می شود. کیفیت تصویر 4K در واقع به معنای 3840 پیکسل افقی و 2160 پیکسل عمودی است که در مجموع از 8.3 میلیون پیکسل پشتیبانی می کند. طبیعی است که این تعداد پیکسل باعث نمایش واضح و واضح تصاویر نمی شود. هرچه تعداد پیکسل های قرار داده شده بر روی صفحه نمایش تلویزیون بیشتر باشد، کیفیت و وضوح تصویر بالاتر است و به تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر اشاره دارد.


شایان ذکر است که فورک های تلویزیون چهار برابر کیفیت و وضوح بالاتر از تلویزیون های Full HD هستند. در واقع فول اچ دی تلویزیون دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل است و همانطور که می دانید تعداد پیکسل ها در کیفیت فول اچ دی حدود یک چهارم فورک است. وقتی تعداد پیکسل ها کم می شود به این معنی است که اندازه و ابعاد پیکسل ها افزایش یافته است و این به این معنی است که کیفیت و وضوح تصویر کاهش یافته است. در واقع، وقتی دو تلویزیون 55 اینچی را با دو کیفیت تصویر متفاوت مقایسه می کنیم، به این نتیجه می رسیم که تلویزیونA 55 اینچی Full HD یک چهارم پیکسل های تلویزیونA 55 اینچی فورکی را دارد و این کیفیت تصویر را تعیین می کند. انجام خواهد داد.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا