خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

حل مشکل وردپرس هنگام تغییر آدرس سایت در بخش تنظیمات

fitka

New member
تاریخ ثبت‌نام
2017-04-15
نوشته‌ها
9
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
novinwebsite.com
اگر شما هم به هر دلیلی آدرس سایت خود را از طریق بخش تنظیمات همگانی وردپرس تغییر داده اید و دیگر نمی توانید به پنل مدیریت یا حتی سایت خود دسترسی داشته باشید در این مطالب با روکش همراه شوید تا با روش تغییر آدرس وردپرس را در زمانی که به داشبورد سایت خود دسترسی ندارید آشنا شوید. در این مطلب ۴ روش معرفی می شوند که شما می توانید از هر کدام یک از آنها که دوست داشتید استفاده نمایید.
[h=2]تغییر آدرس از طریق فایل functions.php قالب وردپرس[/h] در این روش که بنظرم راحت ترین روش می باشد برای تغییر آدرس وردپرس (siteurl) و آدرس سایت (home) باید کد زیر را در فایل فانکشن قالب فعلی سایت خود قرار دهید.
1update_option('siteurl','http://yoursite.com/'); // WordPress Address (URL)

2update_option('home','http://yoursite/'); // Site Address (URL)



در کد بالا آدرس سایت خود را جایگزین http://yoursite.com/ کنید و سپس فایل functions را ذخیره نمایید. حال صفحه اصلی سایت خود را یک بار در مرورگر وب باز کنید تا این کد اجرا شو و آدرس ها بروزرسانی شوند. پس از اینکه آدرس ها بروز شدند دیگر به این کد نیازی ندارید و بهتر است آن را از فایل فانکشن قالب حذف کنید. در صورتی که کد را بر ندارید این عمل در هر دفعه که کاربری از صفحات سایت شما بازدید می کند اجرا می شود که ممکن است باعث بروز مشکل شود.
[h=2]تغییر آدرس از طریق فایل wp-config.php وردپرس[/h] روش دوم به این صورت می باشد که شما با افزودن یک کد به فایل wp-config.php می توانید آدرس های سایت خود را اصلاح کنید. برای ویرایش این فایل به مسیری که وردپرس را در آن آپلود کرده اید مراجعه کنید. پس از باز کردن این فایل, کد های زیر را پس از عبارت /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ قرار دهید و این فایل را ذخیره نمایید.
1define('WP_HOME','http://yoursite.com/wordpress');

2define('WP_SITEURL','http://yoursite.com');



حال یکی از صفحات سایت خود را باز کنید تا مشکل حل شود.
[h=2]اصلاح آدرس سایت به صورت خودکار توسط خود وردپرس[/h] در این روش, وردپرس به طور خودکار مسیر سایت شما را تشخصیص می دهد و آدرس سایت شما را اصلاح می کند. برای استفاده از این روش کافی است تا مثل روش قبلی کد زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید و سایت خود را رفرش کنید.
1define( 'RELOCATE', true );



پس از رفع مشکل این کد را حذف کنید یا عبارت true را به false تغییر دهید.
[h=2]استفاده از phpmyadmin برای تغییر آدرس در پایگاه داده[/h] تنظیمات آدرس های سایت نیز مانند تمام تنظیمات وردپرس در پایگاه داده ذخیره می شوند. پس می توانید به صورت مستقیم این آدرس ها را از طریق پایگاه داده اصلاح کنید. برای انجام این کار وارد phpmyadmin شوید و جدول wp_options را انتخاب کنید. حال در سمت راست صفحه, در ستون option_value به دنبال siteurl بگردید و با کلیک روی دکمه edit آدرس صحیح سایت خود را در آن وارد کنید.همین کار را برای home نیز انجام دهید و آن را نیز اصلاح نمایید.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا