خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

خطر هک برای 50 میلیون کاربر اندرویدی AirDroid

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
محققان امنیتی چندین آسیب‌پذیری در نرم‌افزار اندرویدی AirDroid شناسایی کرده‌اند که بیش از 50 میلیون بار دانلود شده است. نرم‌افزار AirDroid، ابزاری برای مدیریت از راه دور است.

نرم‌افزار AirDroid، از کانالی برای احراز هویت استفاده می‌کند که کلید رمز آن در خود نرم‌افزار به‌صورت غیرقابل تغییر وجود دارد. هکر اگر خود را در شبکه داخلی قربانی قرار دهد، می‌تواند با اجرای حمله مردمیانی، اطلاعات احراز هویت وی را در اولین ارتباط HTTP سرقت کند. سپس هکر می‌تواند با استفاده از این کلید و ایجاد کانال رمز از نوع DES، با سرور ارتباط برقرار کرده و به اطلاعات کاربر دسترسی داشته باشد. این اطلاعات شامل ایمیل و هش رمزعبور می‌شود.
11.png



هم‌چنین هکر می‌تواند با استفاده از حمله مردمیانی و دست‌کاری ترافیک برگشتی، کدهای مخرب خود را بر روی تلفن همراه قربانی اجرا کند. هم‌چنین هکر با استفاده از همین روش می‌تواند پاسخی مخرب به درخواست /phone/vncupgrade بدهد. این درخواست به‌صورت معمول توسط نرم‌افزارها به‌منظور به‌روزرسانی استفاده می‌شود.
استفاده از ارتباط HTTPS و کانال امن به‌منظور جابه‌جایی کلید از روش‌هایی است که برای نسخه‌های آتی نرم‌افزار AirDrop کارا خواهد بود.
منبع : سایبربان نیوز!
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا