خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

دلیل اهمیت اطلاع از وزن میلگرد

ahan_furush

New member
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-03
نوشته‌ها
11
پسندها
0
امتیازها
0
دلیل اهمیت اطلاع از وزن میلگرد

به دلیل اینکه کشور ما در منطقه‌ ای زلزله خیز قرار دارد، باید سازه‌ های مختلف مانند ساختمان‌ های مسکونی، تجاری و ... از ایمنی و مقاومت بالا در برابر زلزله و هرگونه فشاری برخوردار باشند. از این رو اطلاع از وزن میلگرد ساده و وزن میلگرد آجدار برای محاسبه مقاومت و تحمل فشار سازه ضروری است. زیرا این محصول بیشترین میزان مصرف را در میان متریال‌ های مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان دارد و مقاومت آن در مقاومت کلی سازه نقش اساسی ایفا می‌ کند.

از آنجایی که میلگرد در قسمت‌ های مختلف سازه و مخصوصا برای بتن ریزی و همچنین ساخت اسکلت در ساختمان سازی استفاده می‌ شود، باید دارای وزن متعادل و مناسبی باشد تا بتواند بار دیگر بخش‌ های ساختمان را تحمل نماید.

اگر میلگرد وزن بیشتری داشته باشد از کیفیت بهتری برخوردار است و می‌ تواند فشار بیشتری را نیز متحمل شود. همچنین اطلاع از وزن میلگرد در زمان خرید نیز می‌ تواند از سوء استفاده افراد مختلف جلوگیری کند. در صورتی‌که اطلاعات کافی در رابطه با نحوه محاسبه وزن میلگرد و بازرسی بار کالای خود نداشته باشید، ممکن است برای مغایر را از دلالان و فروشندگان سوء استفاده گر خریداری نمایید.

کم بودن وزن میلگرد پایینتر از حد استاندارد ناشی از کوچک بودن سطح مقطع آن بوده و این امر موجب کم شدن قطر میلگرد می‌شود. در طراحی سازه محاسباتی برای استحکام در نظر گرفته می‌شوند که سطح مقطع میلگرد در میزان بار قابل تحمل تاثیر مستقیم دارد. حال اگر وزن میلگرد کم و سطح مقطع آن کوچک باشد، سبب خطاهای محاسباتی و در نتیجه مقاومت کم سازه می‌ گردد.
 

hosii

New member
تاریخ ثبت‌نام
2023-10-29
نوشته‌ها
1
پسندها
0
امتیازها
1
نکات تکمیلی که میشود گفت و به ذهنم رسیده در مورد این مقاله :
  • علاوه بر وزن، باید به نوع میلگرد (ساده یا آجدار) و سایز آن نیز توجه کرد. هر کدام از این میلگردها برای کاربردهای خاصی مناسب هستند و باید با توجه به نیاز پروژه انتخاب شوند.
  • استانداردهای مختلفی برای وزن میلگرد وجود دارد. هنگام خرید، باید از مطابقت وزن میلگرد با استانداردهای مورد نظر اطمینان حاصل کنید.
  • می توانید از ماشین حساب های آنلاین برای محاسبه وزن میلگرد استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا قبل از خرید، برآورد دقیقی از وزن میلگرد مورد نیاز خود داشته باشید.
در نهایت، از شما برای به اشتراک گذاشتن این اطلاعات مفید تشکر می کنم.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا