خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

راهنمای مختصر تبلیغ در گوگل

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
با سلام خدمت کاربران عزیز ایرسا پرو


امروزه با توجه به گسترش چشمگير اينترنت و حضور آن در تمامي بخش هاي زندگي حضور در آن يك امر ضروري براي تمامي افراد ، موسسات ، شركتها و سازمان ها مي باشد. اما با توجه به گستردگي بسيار زياد آن تمامي كاربران نياز دارند براي دستيابي به اطلاعات و يا خدمات مورد نظر خود از موتورهاي جستجو استفاده نمايند. همانطور كه مي دانيد گوگل "Google"پر طرفدارترين و معروفترين اين موتورهاي جستجو است كه در ميان كاربران اينترنتي ايراني نيز داراي محبوبيت بالايي مي باشد و بصورت حدودي مي توان گفت كه تمامي كاربران اينترنت در ايران حداقل روزي يكبار از اين موتور جستجو استفاده مي نمايند.

پس در صورتي كه شما حضور مناسبي در اين موتور جستجو داشته باشيد مي توانيد خود را به ميليون ها كاربري كه از اين موتور براي جستجو استفاده مي نمايند معرفي نماييد . در همين راستا موتور جستجوي گوگل سالهاست كه ابزاري به نام Google Adwords را معرفي نموده است تا صاحبان وب سايت ها بتوانند وب سايت خود را از طريق اين ابزار در موتور جستجوي گوگل معرفي نمايند. شما هم مي توانيد سايت يا خدمات خود را به اين روش به ميليونها كاربر اينترنتي در ايران و يا تمامي كشورهاي جهان معرفي نماييد.

موتور جستجوي گوگل شامل دو بخش مي باشد

1. جستجوي رايگان

2. جستجوي غير رايگان يا همان Google Adwords

در اين نوع تبليغ، نمايش آگهي شما در بخش Adwords Ads بصورت رايگان مي باشد و شما فقط در صورت كليك بر روي تبليغ توسط مخاطبين پول پرداخت مي كنيد ( يعني گوگل تبليغ شما را در سمت راست نمايش مي دهد و تا زماني كه مخاطب بر روي تبليغ شما كليك نكرده است از اعتبارتان كم نمي شود ولي اگر مخاطب به آگهي شما علاقمند شد و بر روي آن كليك كرد، اعتبارتان كاهش مي يابد ) كه به ازاي هر بار بازديد از 1 سنت به بالا مي باشد و مبلغ آن بستگي به نوع كلمات كليدي كه براي تبليغ سايت خود انتخاب كرده ايد دارد. كه در اين زمينه در انتخاب كلمات كليدي براي نتيجه بهتر شما را ياري خواهد كرد. در اين سيستم شما مي توانيد مشخص كنيد كه در هر روز حاضريد چه مبلغي براي تبليغ بدهيد (حداقل روزي يك دلار) و اگر تعداد بازديدها از سايت شما بيشتر از اين مبلغ شد تا روز بعد آگهي شما متوقف مي شود تا هزينه اضافي پرداخت نكنيد.



تفاوت جستجوي رايگان و غير رايگان گوگل

1. در جستجوي رايگان شما به ازاي يك يا حداكثر چند عبارت جستجو در ميان نتايج قرار مي گيريد كه معمولا اين كلمات كلمات مورد تمايل شما نمي باشند و لي در تبليغ در گوگل شما مي توانيد به ازاي هر عبارتي كه تمايل داريد در جستجو قرار بگيريد

2. در جستجوي رايگان ممكن است سايت شما در نتايج پايين مثلا در صفحات دوم به بعد قرار بگيرد و چون كاربر در همان صفحه اول به احتمال زياد به نتيجه خواهد رسيد در نتيجه وب سايت شما ديده نخواهد شد اما در تبليغ در گوگل سايت شما مي تواند در اولين نتيجه قرار بگيرد.

3. در جستجوي رايگان براي قرار گرفتن سايت شما در نتايج ماه ها زمان لازم است و كوچكترين تغيير در آن نيز مجددا به ماه ها زمان نياز خواهد داشت اما در تبليغ در گوگل وب سايت شما طي چند ساعت در محل مورد نظر شما قرار خواهد گرفت و هر تغيير طي چند دقيقه اعمال خواهد شد.

4. در جستجوي رايگان شما هيچ ابزار مديريتي بر روي نتايج يك جستجو نداريد اما در تبليغ در گوگل شما بطور كامل مي‌توانيد نتايج جستجوي خود را مديريت نماييد.

5. در تبليغ در گوگل شما مي توانيد وب سايت خود را در كشور خاص و يا زبان خاص به نمايش در آوريد ولي در جستجوي رايگان اينگونه نمي باشد.

6. در جستجوي رايگان هيچ گزارشي از طرف گوگل در اختيار شما قرار نمي گيرد و لي در تبليغ در گوگل گزارشات مفصلي از طرف گوگل در اختيار شما قرار مي گيرد.
 

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
آگهي‌هاي گوگل ادوردز

گوگل ادوردز امكان نمايش آگهي با فرمتهاي مختلفي را دارا مي باشد. محبوب تربن فرمت آگهي، آگهي متني مي باشد كه بعد از آن آگهي هاي تصويري و متحرك از محبوبيت بيشتري برخوردارند. از فرمتهاي ديگر آگهي هاي تبليغاتي ادوردز مي توان به آگهي شما در گوگل شامل 25 كاراكتر (با احتساب Space) براي عنوان آگهي و و دوخط 35 كاراكتر براي متن آگهي و 35 كاراكترهاي ويديويي، آگهي هاي محلي و آگهي هايي كه در تلفنهاي موبايل نمايش داده مي شوند، اشاره كرد.


اجزاء يك آگهي متني گوگل به شرح زير است:


عنوان آگهي – Headline بهترين عناوين آگهي، عناويني هستند كه مستقيما با كلمات كليدي تعريف شده همخواني دارند.عنوان آگهي (با احتساب space) حداكثر مي تواند 25 كاراكتر باشد. در صورتي كه كلمه كليدي جستجو شده با كلمه كليدي كه در متن آگهي خود استفاده كرده ايد يكي باشد اين كلمه كليدي بصورت پررنگ در نمايش آگهي شما در گوگل متن آگهي – Description متن آگهي شما بهتر است همزمان شامل منافع استفاده از محصولا يا خدمات مورد تبليغ شما و هم انگيزه براي كليك كاربر بر روي آگهي شما باشد.متن آگهي دو سطر از آگهي تبليغاتي شما را به خود اختصاص مي دهد كه هر كدام از سطرها مي توانند شامل 35 كاراكتر باشند. پس سعي كنيد همه چيز را ساده و كوتاه در اين دوخط جاي دهيد.

نمايش URL وب سايت شما – Display URL ,آدرس وب سايت (URL نمايشي) شما در اين سطر قرار مي گيرد.اين آدرس حتما نيازي نيست كه دقيقا آدرس مقصد شما (صفحه اي كه مشتريان با كليك بر روي آگهي شما به آن صفحه مي رسند)باشد ولي حتما بايد آدرسي باشد كه آدرس مقصد شما نيز در آن فرار دارد.حداكثر تعداد كاراكترها براي نمايش URL شما آدرس URL صفحه مقصد – Destination URL آدرس دقيق صفحه اي است كه كاربر با كليك بر روي آگهي ادوردز شما واضح است كه تبليغات ادوردز با زبانهايي كه كاراكترهاي دوبايتي (مانند Chinese, Japanese, Korean) محدوديتهايي در مشخص خواهد شد.

بايد به آن صفحه وارد شود. اين آدرس در آگهي شما نمايش داده نمي شود.

تعداد كلمات قابل درج در عنوان و متن آگهي ايجاد مي كند.



محل نمايش تبليغات گوگلي (Google Adwords)

1. وب سايت گوگل (Google Search)

(Google Network)گوگل شبكه .2


وب سايت گوگل (Google Search)

وب سايت گوگل شامل بخش جستجوي گوگل مي باشد اين همان صفحات نتيجه جستجوي گوگل مي باشد، كنار يا بالاي نتايج محل قرار گيري تبليغ در گوگل بصورت غير اختياري مي باشد و يك سيستم خودكار محل قرار گيري تبليغات را مشخص مي نمايد اما هرچه هزينه كليك(CPC) شما بالاتر باشد شما در نتايج بالاتر قرار خواهيد گرفت ممكن است بدليل كثرت تعداد تبليغات آگهي شما در صفحه دوم نمايش داده شود كه درآن حالت در صورتي كه بخواهيد تبليغ جستجو شما در صفحه اول نمايش داده شود شما بايد هزينه كليك را افزايش دهيد.

در صورتي كه توجه نموده باشيد دو محل تبليغ در تصوير بالا قرار دارد يكي بالاي نتايج جستجو و ديگري كنار نتايج. بطور كل امكان تعيين دقيق اين محل در گوگل وجود ندارد و تنها مي توان با تغيير CPC بصورت حدوي محل آنرا تعيين نمود كه با آن در صورتي كه هزينه كليك شما پايين باشد(1 تا 20 سنت) در درصد بالايي از موارد (حدود 90) تبليغ شما در كنار نتايج نمايش داده مي شود و در درصد كمي از موارد در بالاي نتايج و در صورتي كه هزينه كليك شما بالا باشد (25 سنت به بالا) در درصد بالايي(بالاي 80 درصد) از زمانها تبليغ شما در بالاي نتايج نمايش داده مي شود و هرچه مقدار هزينه كليك شما بالاتر باشد اين وجود هم محل تبليغ ثابت نبوده و در طول صفحه جابجا مي شود درصد بالاتر خواهد رفت.


شبكه گوگل(Google Networks)

شركت گوگل داراي رابطه همكاري با چند صد هزار سايت در سراسر دنيا مي باشد كه آن جمله مي تواند جي ميل را نام برد. در صورتي كه شما اين ويژگي را انتخاب نماييد تبليغ شما بر اساس الگوريتمهايي خاص در اين شبكه نمايش داده مي شود اما بطور كل با توجه با نادقيق بودن اين شبكه و عدم امكان مديريت دقيق استفاده از آن توصيه نمي شود چندان توصيه نمي شود شبكه گوگل بزرگترين شبكه تبليغاتي آنلاين است كه به بيش از 86درصد كاربران اينترنت جهان خدمات ارائه مي كند.


ويژگيها و مفاهيم پايه اي گوگل ادوردز


هنگامي كه مي خواهيد براي اولين بار با ادوردز كار بكنيد، با برخي از واژه ها و اصطلاحات تخصصي روبرو خواهيد شد كه در ابتدا كمي مبهم و گيج كننده هستند و براي اينكه بتوانيد با سيستم تبليغاتي ادوردز كار بكنيد بايد با اين اصطلاحات آشنا بشويد.

Cost-Per-Click (پرداخت هزينه به ازاي هر كليك) – CPC ادوردز بر اساس مدل CPC عمل مي كند. به عبارتي ديگر، هنگامي كه كاربري بر روي تبليغات شما كليك كند، ادوردز از حساب شما هزينه اي را بابت هر كليك كسر مي نمايد. اگر تبليغات شما هنگام جستجو يك كلمه به كاربر نمايش داده شود و كاربر برروي آن كليك نكند، ادوردز هيچ هزينه اي را از حساب شما كسر نخواهد كرد.


Quality Score – ميزان كيفيت آگهي

در سيستم ادوردز براي اينكه آگهي شما بتواند براي يك كلمه كليدي نمايش داده شود، بايد از Quality Score كافي برخوردار باشد. QS مقياسي براي سنجش كيفيت كلمه كليدي و آگهي تبليغاتي بوده و در تعيين كمترين هزينه – Minimum Firstpage Bid اي كه براي نمايش آگهي بايد پرداخت شود نقش اصلي را ايفا مي كند. هرچه قدر ميزان QS بيشتر باشد، حداقل هزينه براي هر كلمه كليدي كاهش پيدا مي كند و درنتيجه شما هزينه كمتري را براي تبليغات پرداخت مي كنيد. از عواملي كه در تعيين Quality Score نقش دارند مي توان به موارد زير اشاره كرد:

• درصد نسبت تعداد كليك به دفعات نمايش آگهي Click Through Rate – يا همان CTR

• ميزان تناسب و ارتباط متن آگهي با كلمه كليدي اختصاص داده شده به آن

• ميزان تناسب صفحه مقصد با كلمات كليدي انتخاب شده در اكانت ادوردز

• اطلاعات مربوط به عملكرد كلمات كليدي در گذشته

• بسياري از عوامل ديگر



حداقل هزينه به ازاي هر كليك - Minimum Bid

حداقل هزينه اي كه شما مي توانيد براي يك كلمه كليدي اختصاص دهيد تا آگهي شما بتواند براي آن كلمه به نمايش در آيد را Minimum Bid گويند. ميزان حداقل هزينه براي هر كلمه كليدي توسط گوگل تعيين مي شود و همانگونه كه ذكر شد مقدار آن بستگي به Quality Score آگهي دارد. شما مي توانيد براي هر كلمه كليدي، قيمت جداگانه اي اختصاص دهيد ولي اگر مقدار آن از Minimum Bid كمتر باشد، گوگل تبليغات شما را در آن كلمه به حالت غير فعال در مي آورد و تبليغات شما با آن كلمه نمايش داده نمي شود.



CTR - Click Through Rate

درصد نسبت تعداد دفعات كليك بر روي آگهي به تعداد دفعات نمايش آن را CTR گويند و معياري براي تعيين عملكرد آگهي هاي تبليغاتي در ادوردز به حساب مي آيد. هر چقدر متن آگهي شما با كلمات كليدي تعريف شده براي آن، تناسب و ارتباط بيشتري داشته باشد به همان ميزان CTR آگهي شما بالا مي رود و اين نشاندهنده عملكرد خوب آگهي شماست. هر چقدر CTR بالا برود، ميزان Quality Score نيز افزاريش يافته و با افزايش QS حداقل هزينه اي كه براي نمايش آگهي بايد پرداخت شود كاهش مي يابد و در كل شما هزينه تبليغاتي كمتري پرداخت مي كنيد! پس افزايش CTR بسيار مهم است. همچنين گوگل در بسياري مواقع هنگامي كه درصد نمايش به كليك شما كمتر از 2 درصد باشد آن كلمه را با اين فرض كه نا مرتبط مي باشد غير فعال مي نمايد.

 

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
Google Network

به مجموعه اي از وبسايتها، موتورهاي جستجوگر و محصولاتي كه تنايج جستجوي گوگل و همچنين تبليغات ادوردز در داخل آنها به نمايش در مي آيد، Google Network گفته مي شود. به عبارتي ديگر،در سيستم ادوردز، آگهي شما علاوه بر اينكه در صفحه اصلي گوگل پخش مي شود، در ميليونها وبسايت ديگر كه عضو Google Network هستند نيز پخش خواهد شد. اينكه آگهي در اين وبسايتها به نمايش درآيد بر عهده شخص آگهي دهنده خواهد بود. شبكه عظيم گوگل به دو قسمت تقسيم مي شود.


Google Search Network

شامل صفحه اصلي نتايج جستجوي گوگل، سايتهاي جستجوگر و هر وبسايتي كه نتايج جستجو گوگل در آن به نمايش در مي آيد نظير Froogle و EarthLink، است. آگهي هاي ادوردز مي توانند در كنار و يا بالاي نتايج جستجو ارگانيك ظاهر شوند.


Google Content Network

اين مجموعه شامل صفحات خبري، وبلاگها و سايتهايي كه در شبكه ادرسنس گوگل عضو هستند (در زمينه ادسنس بعدآ بطور مفصل صحبت خواهد شد) و برخي از وبسايتهاي ديگر نظير New York Times و Gmail مي باشد.آگهي هاي ادوردز مي توانند بر روي اين صفحات به شرط آنكه محتويات و URL صفحه مرتبط با موضوع آگهي باشد نمايش داده شوند.


موقعيت جغرافيايي و زبان

يكي از مهمترين ويژگيهاي تبليغات ادوردز اينست كه شما مي توانيد آگهي خود را فقط در كشور خاص و زبان خاصي نمايش دهيد. مثلا اگر بازار هدف شما، كشور انگلستان است مي توانيد در تنظيمات آگهي ادوردز، كشور انگلستان را به عنوان مقصد نمايش آگهي خود انتخاب كنيد. علاوه بر تعيين كشور و موقعيت جغرافيايي نمايش آگهي، ادوردز اين امكان را مي دهد كه آگهي خود را در زبانهاي گفتاري مختلف نمايش دهيد. مثلآ آگهي خود را تنها براي كاربران عربي زبان نمايش دهد.


Placement Targeting – شيوه نمايش آگهي

در ادوردز شما مي توانيد به دو صورت آگهي خود را تعريف كنيد. يكي اينكه آگهي خود را به همراه يكسري كلمات و واژه هاي كليدي وارد كرده و گوگل تبليغات شما را هنگامي نمايش مي دهد كه يك كاربر كلمه اي مرتبط با كلمات كليدي تعريف شده توسط شما را در Google Search Network جستجو كند. به اين روش اصطلاحKeyword Targeting Ĥ گفته مي شود كه بسياري از تبليغات دهندگان از اين روش استفاده مي كنند. همچنين در اين روش، تبليغات شما در Content Network نيز در روش ديگر كه Placement Targeting ناميده مي شود، به آگهي دهنده اين امكان را مي دهد كه از بين سايتهايي كه در Google Networkوجود دارند وبسايت و يا صفحه اي كه مورد دلخواه اوست انتخاب كرده و آگهي فرد فقط در سايت مزبور به نمايش در مي آيد.


ابزار تحقيق و انتخاب كلمات كليدي مناسب

گوگل در اقدامي جديد اطلاعات مربوط به تعداد دفعاتي كه يك كلمه كليدي در موتور جستجويش جستجو شده است را در اختيار كاربران قرار ميدهد. براي اينكه بدانيد يك كلمه كليدي خاص در گوگل و شبكه هاي جستجوگري كه با گوگل قرارداد دارند، در طول يكماه گذشته چند بار جستجو شده است، به ابزار تحقيق در مورد كلمات كليدي ادوردز گوگل سري بزنيد. اين ابزار اطلاعات بسيار ارزشمندي را در ارتباط با كلمات كليدي به شما خواهد داد. شما با استفاده از اين ابزار قادر خواهيد بود كه كلمات مرتبط با كلمه كليدي اصلي مورد نظرتان را پيدا كنيد و آنها را در بهينه سازي صفحاتتان براي موتورهاي جستجوگر بكار ببريد.


قبلا گوگل اطلاعات مربوط به تعداد دفعات جستجو شده يك كلمه كليدي را به كاربران ارائه نمي داد ولي بر اساس تقاضاهايي كه از گوگل شد، انها اين قابليت را به اين ابزار تحقيق كلمات كليدي اضافه كردند. بطور مثال اگر شما بخواهيد تعداد دفعاتي كلمه درآمد در گوگل جستجو شده است را پيدا كنيد، كافيست كلمه مورد نظر را در داخل ابزار مورد نظر وارد كنيد و برروي Get Keyword Ideas كليك كنيد. گوگل ليستي از كلمات كليدي مرتبط با كلمه وارد شده به همراه تعداد دفعاتي كه كلمه توسط كاربران جستجو شده است را در اختيار شما قرار مي دهد.



مفهوم Keyword Matching در گوگل ادوردز

با استفاده از Keyword Matching شما مي توانيد كاربران هدفمندتري را جلب كنيد و از اين طريق (ROI) يا همان سود خود را افزايش دهيد. به خاطر داشته باشيد كه هر چقدر ميزان CTR آگهي شما بيشتر باشد، شما هزينه كمتري را به ازاي هر كليك پرداخت خواهيد كرد. بنابراين، براي اينكه هزينه ها را كاهش دهيد، بايستي ميزان CTR خود را بالا ببريد و يكي از روشهاي افزايش CTR اينست كه آگهي شما براي Keyword هايي نمايش داده شود كه كاملا مرتبط با موضوع آگهي شماست.

هر چقدر كلمه كليديي كه كاربر جستجو مي كند، به موضوع آگهي شما نزديك تر باشد، آن كاربر تمايل بيشتري براي كليك كردن بر روي آگهي تبليغاتي شما خواهد داشت و در نتيجه CTR آگهي شما افزايش پيدا خواهد كرد كه اين به نوبه خود باعث كاهش Min CPC براي كلمه (كلمات) كليدي شده و در نهايت هزينه كل تبليغاتي شما كاهش پيدا كرده و به همان ميزان ) ROIسود) شما افزايش چشمگيري خواهد كرد.



در سيستم تبليغاتي ادوردز گوگل، چهار نوع Matching Keyword وجود دارد كه عبارتند از:

Broad Matching .1

Phrase Matching .2

Exact Matching .3

Negative Matching .4


 

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
Broad Matching

Broad Match وسيعترين طيف مخاطبين را مورد هدف قرار مي دهد. بطور مثال اگر در ليست كلمات كليدي شما، كلمه اينترنت وجود داشته باشد، آگهي شما براي تمامي كلماتي كه درون آنها كلمه اينترنت وجود دارد نمايش داده مي شود:

• آموزش اينترنت

• اينترنت پرسرعت

• اينترنت چيست

بنابراين اگر شما براي كلمات كليدي خود، Type Matching را از نوع Broad انتخاب كنيد، آگهي شما براي طيف وسيعي از كلمات و عبارات جستجو، نمايش داده خواهد شد. اگر تصميم به استفاده از Broad Match داريد حتمĤ متن آگهي خود را به گونه اي تنظيم كنيد كه بتواند توجه كاربران را به خود جلب كرده و آنها را تشويق به كليك بر روي آگهي شما كند تا CTR كاهش چشمگيري پيدا نكند.

در Broad Matching همچنين احتمال اينست كه آگهي شما براي كلمات مترداف يا هم معني نيز نمايش داده شود. بطور مثال اگر شما در ليست كلمات كليدي تان، كلمه Home راداشته باشيد و Matching Type براي اين كلمه از نوع Broad انتخاب شده باشد، آگهي شما براي كلمات كليدي مترادف و مرتبط با كلمه Home نيز نمايش داده مي شود. كلماتي نظير .Apartment و House


لذا، هنگام استفاده از Broad Matching حتمĤ بايد با احتياط عمل كنيد تا CTR آگهي شما افت قابل ملاحظه اي پيدا نكند.

هنگامي كه شما كلمات كليدي جديدي را اضافه مي كنيد، Match Broad بطور پيشفرض براي اين كلمات انتخاب مي شود. اگر واژه كليدي شما از دو يا چند كلمه تشكيل شده باشد و Match Type از نوع Broad انتخاب شود، آگهي شما براي تركيبات مختلفي كه اين چند كلمه مي توانند از لحاظ ترتيب داشته باشند، نمايش داده مي شود. بطور مثال، اگر شما عبارت خريد آنلاين كتاب را در ليست كلمات كليدي خود داشته باشيد، آگهي شما براي عبارت خريد كتاب آنلاين نيز نمايش داده خواهد شد. بنابراين

ترتيب قرار گرفتن كلمات كليدي در حالت Broad Matching مهم نيست.


Phrase Matching

در نوع Phrase Match ترتيب قرار گرفتن كلمات كليدي در داخل عبارات جستجو اهميت پيدا مي كند. بطور مثال اگر شما عبارت اينترنت ADSL را در ليست واژه هاي كليدي داشته باشيد و Match Type را از نوع Phrase انتخاب كرده باشيد، آگهي شما فقط براي عباراتي كه حاوي كلمات اينترنت و ADSL (در همان ترتيبي كه ظاهر شده اند) مي باشند نمايش داده مي شود

• اينترنت ADSL رايگان (كلمات ديگر مي توانند به انتهاي عبارت كليدي اضافه شوند)

• خريد اينترنت ADSL (كلمات كليدي مي توانند به ابتداي عبارت كليدي اضافه شوند)

• خريد اينترنت ADSL تهران (كلمات كليدي مي توانند به ابتدا و انتهاي عبارت كليدي اضافه شوند)


توجه داشته باشيد كه دو كلمه اينترنت و ADSL بايد به همان ترتيب جستجو شوند. لذا، آگهي شما براي عبارات زير نمايش داده نخواهد شد:

• اينترنت رايگانADSL (كلمه رايگان بين كلمات اينترنت و ADSLفاصله انداخته است)

• ADSL اينترنت (ترتيب قرار گرفتن كلمات عوض شده است)

• اينترنت پرسرعت ( كلمه ADSLوجود ندارد)

در Phrase Match بايد همه كلمات با همان ترتيبي كه دارند توسط كاربر جستجو شوند تا آگهي شما نمايش داده شود. در عبارت اينترنت پرسرعت از آنجائيكه كلمه ADSL وجود ندارد، اگهي شما نمايش داده نخواهد شد.

لذا استفاده از Phrase Matching مخاطبين شما را محدودتر كرده و كاربران هدفمندتري را ايجاد خواهد كرد كه اين به نوبه خود CTR آگهي شما را افزايش خواهد داد.

براي اينكه Phrase Matching را براي عبارات كليدي خود فعال كنيد، بايد آنها را در داخل Quotation Mark ” ” قرار دهيد.


Exact Matching

در نوع Exact آگهي شما فقط زماني نمايش داده مي شود، كه كاربر دقيقĤ همان كلمه اي را كه شما در ليست كلمات كليدي خود داريد را جستجو كند. بطور مثال، اگر كلمه اينترنت ADSL بصورت Match Exact تعريف شده باشد، آگهي تنها براي كلمه اينترنت ADSL نمايش داده مي شود و اگر در ابتدا و يا انتها و يا در بين عبارت اينترنت ADSL كلمه (كلمات) ديگري وجود داشته باشد و يا ترتيب قرار گرفتن كلمات تغيير كرده باشد، آگهي شما نمايش داده نمي شود:

• خريد اينترنتADSL (آگهي نمايش داده نمي شود. علت: وجود كلمه اضافي در ابتدا)

• اينترنت ADSL تهران (آگهي نمايش داده نمي شود. علت: وجود كلمه اضافي در انتها)

• اينترنت رايگانADSL (آگهي نمايش داده نمي شود. علت: وجود كلمه اضافي در بين كلمات)

• ADSL اينترنت (آگهي نمايش داده نمي شود. علت: ترتيب كلمات عوض شده است)

Exact Matching نسبت به انواع ديگر Match Type ها، ترافيك دقيق و هدفمندتري (Targeted Visitors) ايجاد مي كند و ميزان CTR اگهي شما در اين حالت به بيشترين مقدار مي تواند برسد (در صورتي كه متن آگهي شما متناسب با كلمات كليدي انتخابي باشد)

براي اينكه Exact Matching را براي عبارات كليدي خود فعال كنيد، بايد آنها را در داخل [ ] قرار دهيد.


Negative Matching

اگر كلمه اي بصورت Negative تعريف شده باشد، آگهي شما براي عبارات حاوي كلمه Negative نمايش داده نخواهد شد.

شما مي توانيد ليستي از كلمات كليديي كه نامتناسب با آگهي شما است را تهيه كرده و آنها را بصورت Negative Match تعريف كنيد. در اينحالت اگر عبارتي كه كاربر جستجو مي كند، حاوي يكي از كلمات كليدي Negative باشد، آگهي تبليغاتي شما به نمايش در نخواهد آمد.

بطور مثال اگر شما از كلمه اينترنت ADSL بصورت Broad استفاده كرده باشيد و كلمه رايگان را بصورت Negative بكار برده باشيد، آگهي شما براي عباراتي كه حاوي كلمات اينترنت و ADSL مي باشند و كلمه رايگان در داخل آنها نيست، نمايش داده خواهد شد:

• اينترنت ADSL تهران (آگهي نمايش داده مي شود)

• اينترنت پرسرعت ADSL (آگهي نمايش داده مي شود)

• اينترنت ADSL رايگان (آگهي نمايش داده نمي شود)

 

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
تأييد تبليغات توسط گوگل


گوگل در دو مرحله هر تبليغ را بررسي و تاييد مي نمايد

تاييد متن تبليغ

در اين مرحله گوگل با مراجعه به وب سايت كاربر و همچنين متن تبليغ كاربر اقدام به تاييد متن تبليغ مي نمايد در صورتي كه مشكلي در اين مرحله پيش نيايد زمان آن بين 15 دقيقه تا 1 ساعت بطول خواهد انجاميد اما در صورتي كه گوگل به هر دليل نتواند به صفحه سايت كاربر دسترسي نمايد اين فرآيند بسيار طولاني تر خواهد شد و ممكن است تا 1 هفته بطول بيانجامد

استفاده از بعضي كلمات مانند: ايران ، عراق ، مسكن ، س@ك*س و تعدادي ديگر از كلمات در متن تبليغ ممنوع مي باشد.

نكته: در موارد استثنايي (كمتر از 2 درصد) موارد گوگل كلا متن تبليغ و يا آدرس سايت كاربر را تاييد نمي نمايد


تاييد كلمات كليدي

در اين مرحله گوگل كلمات كليدي كاربر را با محتواي صفحه كاربر تطبيق مي دهد. اين فرآيند حداقل يك ساعت بطول خواهد انجاميد و در صورتي كه گوگل عبارت كليدي كاربر را در صفحه كاربر بيابد آن كلمه را تاييد و در غير اين صورت رد مي نمايد.

مرتبط بودن كلمات
تمامي كلمات كليدي كاربر حتما بايد با همان صفحه اي كه تبليغ كاربر به آن متصل است مرتبط باشد. اين ارتباط را گوگل بصورت خودكار تشخيص مي دهد در موارد زيادي كلمات كليدي كاربر را رد مي نمايد حداقل ارتباط به اين شكل است كه كلمه كاربر حداقل يكبار در متن صفحه او آمده باشيد و حتما يكبار هم در بخش meta keyword قيد شده باشد در غير اين صورت گوگل آن كلمه را غير مرتبط تشخيص داده و رد مي نمايد


علل رايج عدم نمايش تبليغ در گوگل

در كل 13 علت رايج براي عدم نمايش تبليغ در گوگل وجود دارد

Keyword Relevancy .1

هنگامي كه گوگل عبارت كليدي مورد نظر كاربر را نا مرتبط تشخيص دهيد. در اين حال كاربر بايد كلمات ارائه شده را مرتبط با متن صفحه خود انتخاب نمايد( كلمه حتما در صفحه و meta keyword صفحه قيد شده باشد.)

Landing Page Quality .2

هنگامي كه مقدار زيادي خطا در متن و كد صفحه وجود داشته باشد.(براي تست اين موضوع مي توانيد از سايت هاي html checker استفاده نماييد)

Landing Page Load time .3

هنگامي كه گوگل به كندي صفحه شما را مشاهده نماييد (سرعت لود صفحه شما بيش از 10 ثانيه باشد).سه دليل اصلي براي اين حال وجود دارد. سرعت هاست شما پايين است.كدهاي سايت شما ضعيف است و كند اجرا مي شود.در لحظه سركشي گوگل به سايت شما ميزان بار بروي سايت شما بالا بوده در نتيجه گوگل به كندي سايت شما را ملاحظه كرده.

Low CTR .4

هنگامي كه نسبت تعداد نمايش به كليك شما از 2 درصد كمتر شود در بسياري از مواقع تبليغ شما متوقف مي شود. يعني اينكه حتي دو درصد افرادي كه تبليغ شما را مشاهده نمودند بر روي آن كليك ننمايند در صورتي كه سيستم تاييد كليد واژه گوگل به هر دليل كليد واژه شما را رد نمايد در صورتي كه سيستم تاييد خودكار گوگل به هر دليل متن تبليغ شما را تاييد ننمايد

Disapproved Keyword .5 عدم تاييد كليد واژه

Disapproved Ad .6 عدم تاييد متن تبليغ

Below First page Bid CPC .7

هنگامي كه هزينه كليك شما از حداقل تعيين شده توسط گوگل كمتر باشد(حداقل تعيين شده توسط گوگل به پارامترهاي زيادي بستگي دارد كه در بخش هاي ديگر اين راهنما توضيح داده شده است)

Budget Exhausted .8 پايان يافتن كل بودجه هنگامي كه كل بودجه تبليغ شما پايان يافته باشد.

Disapproved URL .9 عدم تاييد آدرس سايت

هنگامي كه گوگل به هر طريقي نتواند به آدرس سايت دسترسي پيدا نماد (مثلا در هنگام دسترسي به سايت هاست و يا سايت كاربر قطع شده باشد و يا مثلا آدرس سايت كاربر ir باشد)

Daily Budget Exceeded .10 پايان يافت بودجه روزانه

در صورتي كه بودجه روزانه شما پايان يافته باشد. در اين حالت تبليغ تا ابتداي روز بعد به ساعت گوگل متوقف خواهد شد

11. عدم انتخاب زبان مورد نظر

هنگامي كه كاربر زبان مورد نظر خود را قبلا انتخاب ننموده باشد

12. عدم انتخاب زمان خاص

هنگامي كه كاربر براي تبليغ خود زمان پخش خاصي را در نظر گرفته باشد. در اين حالت در زمان هاي ديگر نمايش داده نخواهد شد

13. عدم انتخاب مكان خاص

هنگامي كه كاربر مكان مورد نظر خود را انتخاب نكرده باشد.


نكات مهم تبليغ در گوگل

1. در صورتي كه بيننده روي تبليغ شما كليك نكند از موجودي شما در حساب گوگل تان هيچ مبلغي كسر نخواهد شد تنها در صورت كليك كردن و وارد شدن به سايت شما از موجودي شما كسر خواهد شد .

URL .2 آدرس يك صفحه غير از صفحه اصلي هم مي تواند بعنوان مقصد كليك شما تعيين شود

3. هر عبارت كليدي مي تواند شامل چند كلمه باشد مثلا عبارت " خودكار بيك" يك عبارت محسوب مي شود نه دو

4. براي نتيجه گيري بهتر از تبليغ تان سعي كنيد متن تبليغ كوتاهي و گويايي را انتخاب كنيد زيرا معمولا كاربران

5. اگر در سايت خود بيش از يك موضوع براي تبليغ داريد حتما از متن تبليغ هاي مختلف كه هر كدام مخصوص يكي از سرويس هاي شما مي باشد استفاده كنيد . بدين وسيله براي هر محصولتان ( و طبعا عبارات كليدي آن ) متون اختصاصي داريد كه مي تواند بهتر از يك متن كلي جلب توجه مشتري كند .براي استفاده از چند متن تبليغاتي جداگانه در موقع ثبت اينترنتي گزينه ي مربوطه را علامت بزنيد اگر ثبت اينترنتي شما به پايان رسيده مي توانيد با تقاضاي ارتقا

6. عبارات كليدي خود را دو يا سه كلمه اي انتخاب كنيد عبارات تك كلمه اي ممكن است توسط كساني كه براي موردي غير از موضوعات شما در حال جستجو اند سرچ شود و عبارات طولاني ممكن است اصلا سرچ نشوند كلا عباراتي كه با عبارت توضيحات طولاني را مطالعه نمي كنند بعلاوه اينكه يك عنوان تبليغ كوتاه بهتر جلب توجه مي كند اين سرويس را فعال كنيد كمترين تعداد كلمه بتوانند محصول يا سرويس شما را مشخص كنند عبارات مناسبي اند.
7. از به كار بردن كلمات خيلي عمومي در عبارات كليدي خود در حد امكان بپرهيزيد زيرا باعث طولاني شدن بدون بازده عبارت مي شوند كلماتي مانند "كالا ، خدمات ، خريد ، فروش ، ارائه و..." كه در اكثر عناوين وجود دارند مي توانند با

8. اگر عبارت كليدي شما جزئي از عبارت سرچ شده كاربر باشد ولي تطابق عيني نداشته باشد باز هم گوگل تبليغ شما را به وي نشان خواهد داد . مثلا اگر عبارت كليدي شما " خودكار بيك" باشد و كاربر "خودكار آبي بيك" را سرچ كند تبليغ هدايت كاربران غير مرتبط به تبليغ شما ، اثر بخشي تبليغ را كم كنند. شما را مي بيند

10. تبليغات بر اساس كلمات كليدي است . لذا با تعيين عبارات مناسب از نشان دادن تبليغ شما به افراد نا مرتبط و هدر رفت بودجه و اعتبارتان پيشگيري كنيد و تبليغ تان را فقط براي مشتري هاي بالقوه تان نمايش دهيد .

9. محل قرار گيري تبليغ در صفحه رندوم مي باشد . و گوگل كنترلي بر چيدمان صفحه انجام نمي دهد .

11. از دادن عبارات كليدي طولاني خودداري كنيد .

12. هزينه كليك : هر بار كه كاربري كلمات كليدي شما را سرچ كند و تبليغ شما را كليك كند به اندازه اي كه شما تحت عنوان هزينه كليك تعيين مي كنيد از حساب شما هزينه مي شود . حداقل اين هزينه در بازه 5-1 سنت مي باشد . مقدار دقيق اين هزينه ( بين 1 تا 5 سنت ) به ارزيابي گوگل از مرتبط بودن كلمات كليدي شما به محتوي سايت شما

13. هر چه امتياز كيفيت شما بيشتر باشد ، در حالتي كه هزينه كليك را مينيمم سفارش دهيد ( 1 تا 5 سنت )، گوگل مقدار كمتري هزينه براي شما در نظر مي گيرد . در صورتي كه هزينه كليك سفارشي شما بيش از 5 سنت باشد امتياز كيفيت شما باعث اولويت نمايش تبليغ شما نسبت به تبليغ رقباي شما با همان هزينه كليك مي شود. به طور مثال اگر هزينه كليك شما 20 سنت باشد و رقيب تجاري شما هم هزينه كليك 20 سنت را سفارش دهد در صورتي كه امتياز

14. محدود كردن اعتبار روزانه : شما مي توانيد با تعيين كردن اين آيتم در سفارش خود بودجه روزانه مصرفي خود در تبليغات گوگل را محدود كنيد . مثلا اگر 50 دلار بودجه در حساب خود داريد با سفارش "اعتبار روزانه" 2 دلار مطمئن خواهيد بود كه تبليغات شما " حداقل " تا 25 روز فعال خواهد بود ( بديهي است كه بيش از 25 روز هم در صورت وجود اعتبار تبليغ شما فعال خواهد بود ) . تنظيم اين آيتم اين محدوديت را ايجاد مي كند كه در صورتي كه بودجه روزانه شما به اتمام برسد تا انتهاي آن روز تبليغ شما نمايش داده نمي شود و از فردا مجدد شروع به نمايش مي كند .

15. رتبه شما در گوگل : در تبليغات گوگل ، چيدمان صفحه نتايج سرچ ، به صورت كاملا قطعي و 100% مشخص نمي باشد و اگر شما يك عبارت را بارها سرچ كنيد موقعيت تبليغات در مرتبه هاي مختلف كمي متفاوت خواهد بود . اما موقعيت كلي قرار گيري تبليغ شما به وسيله 2 آيتم هزينه كليك و امتياز كيفيت تعيين مي شود به اين صورت كه تبليغاتي كه هزينه كليك بيشتر دارند در صفحه بالاتر و در موارد مشخصي در قسمت اسپانسر ها نمايش مي يابد و تبليغات با هزينه كليك كمتر پايين تر نمايش مي يابند . در تبليغات با هزينه كليك برابر تبليغ با امتياز كيفيت بيشتر موقعيت بالاتر را كسب خواهد كرد . البته توجه داشته باشيد كه اگر در موضوع تبليغ شما رقابت وجود ندارد و شما تنها تبليغ كننده آن صنف هستيد ( يا رقباي كمي داريد ) هزينه كليك كمتر پيشنهاد مي شود زيرا از صرف بودجه اضافي جلوگيري مي كند.

16. بصورت معمول حتما بايد كلمات فارسي و يا تركيب فارسي استفاده نماييد و از استفاده از كلمات خالص انگليسي خودداري نماييد. زيرا هنگامي كه كاربر مثلا كلمه اتومبيل را جستجو مي نمايد به دنبال يك وب سايت فارسي زبان و يا ايراني مي گردد كه در مورد اتومبيل مطلب ارائه نموده و يا فروشنده اتومبيل است اما هنگامي كه كاربر فارسي زيان و يا ايراني به جاي كلمه فارسي كلمه automobile را جستجو مي نمايد پس حتما به دنبال يك سايت غير فارسي زبان و بستگي دارد. شما مي توانيد براي برخي مقاصد هزينه كليك بيش از 5 سنت را تعيين كنيد.


يا خارجي بوده است كه اين كلمه را به انگليسي جستجو نموده است پس انتظار سايت شما كه يك سايت فارسي زبان و يا ايراني مي باشد را ندارد پس اين كاربر يك كاربر خوب و يا مشتري بلقوه شما نخواهد بود پس لازم نيست بر روي آن سرمايه گزاري نماييد پس بهتر است هميشه كلمات شما فارسي يا تركيبي از فارسي مانند مثال بالا باشد زيرا هنگامي كه فردي اين كلمه و يا عبارت را جستجو مي نمايد به دنبال يك سايت فارسي زبان يا ايراني مي گردد پس اين كاربر كيفيت بيش از وي باشد تبليغ شما در اكثر مواقع بالاتر از تبليغ وي نمايش داده مي شود .

17. بهترين محل تبليغ شما محلي است كه رقبا و همكاران شما قرار دارند و نه جايي كه رقبا و همكاران شما حضور ندارند زيرا در آنجا مشتري نيز احساس نياز به محصول و يا خدمات و يا وب سايت شما نمي نمايد پس يك مشتري بلقوه و يا

18. بيشتر سرمايه گزاري خود را بر روي كاربراني انجام دهيد كه قبلا نسبت به محصول و يا خدمات شما احساس نياز نموده اند كه در حال حاضر آن را در اينترنت جستجو كرده اند و كمتر سرمايه گزاري خود را براي ايجاد احساس نياز به محصول و يا خدمات خود از طريق تبليغات در گوگل نماييد براي اين سياست از روش هاي ديگر تبليغاتي مانند بيل

19. در صورتي كه محلي(كلمه و يا عبارتي) با ارزش باشد رقبا و همكاران شما هم به آنجا خواهند آمد(چه در جستجوي رايگان و چه در تبليغ در گوگل) و در صورتي كه در محلي كه هم اكنون هستيد رقيبي وجود ندارد به احتمال زياد (و نه

20. در تبليغات در گوگل به رقباي خود سلام كنيد و به آنها خوش آمد بگوييد و هرگز با رقباي خود درگير نشويد زيرا رقبا جستجو كننده مي توانيد يك كاربر خوب يا مشتري بلقوه شما باشد.

كابر خوب براي شما نمي باشد بورد، روزنامه و غيره استفاده نماييد هميشه) آن محل (كلمه و عبارت) محل با ارزشي نمي باشد در دراز مدت به نفع شما خواهند بود

21. از مهمترين پرامترهاي موفقيت يك تبليغ در گوگل بالا بودن quality score و ctr شما خواهد بود زيرا با افزايش آنها هزينه شما به طرز چشمگيري افزايش مي يابد. اما انجام اين كار تا حدودي تخصصي مي باشد و كمتر فرد و يا شركتي

22. گوگل امكان افزايش quality score تا 6 و 7 را با كمي زحمت و تخصص شما به شما خواهد داد اما افزايش اين در ايران توانايي آنجام آن را دارد پارامتر به 10 كاري بس سخت و تخصصي مي باشد
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا