خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

سئو چیست و چگونه کار می کند؟

arka

New member
تاریخ ثبت‌نام
2019-06-19
نوشته‌ها
3
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
arvinkaren.com
سئو (SEO) که مخفف Search Engine Optimization است، اعمالی است که جهت افزایش اعتبار سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل بکار می رود و در نهایت، کمیت و کیفیت ترافیک ورودی به وبسایت را بالا می برد. برای درک بیشتر سئو به موارد زیر توجه کنید:

– کیفیت ترافیک:
یک وبسایت می تواند از سرتاسر دنیا بازدید کننده داشته باشد اما این اتفاق مستلزم یک سری شرایط خاص و گذر زمان است. اگر شما به دروغ کاری را در وبسایت انجام دهید به طوریکه اذهان بازدیدکنندگان را منحرف کنید، وبسایت شما در دسته وبسایت های ضعیف قرار خواهد گرفت. در واقع این کلک زدن را موتورهای جستجو متوجه می شوند.
برای مثال شما اگر یک مغازه خدمات کامپیوتری دارید نباید در توضیحات وبسایت، خود را به عنوان یک شرکت بزرگ تولیدکننده سخت افزار یا نرم افزار معرفی کنید. بلکه باید سعی کنید ترافیک و کاربرانی که به وبسایت شما وارد می شوند تنها به خاطر خدمات و محصولات واقعی خود شما باشد. صحت اطلاعات، اعتبار وبسایت را افزایش داده و در نتیجه رتبه های بالاتری در گوگل بدست می آورید.



– کمیت ترافیک:
نمایش بیشتر در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو مانند گوگل موجب بازدید و ورود بیشتر به وبسایت می شود. ترافیک ورودی بیشتر، منفعت بیشتر را به دنبال دارد.

– نتایج ارگانیک:
نتایج طبیعی بدست آمده از عملکرد درست روی وبسایت را نتایج ارگانیک می گویند. تبلیغات بخش مهمی از وبسایت ها را تشکیل می دهد. بالا بودن میزان ترافیک ورودی به وبسایت موجب مساعد شدن شرایط برای قبول کردن تبلیغات و سود بیشتر می شود.



سئو چگونه کار می کند؟
موتورهای جستجو همان وبسایت هایی نظیر گوگل(Google)، یاهو(Yahoo!)، بینگ(Bing) و… هستند که کاربران متنی در جعبه جستجو آن (Search Box) مطلبی که به دنبال آن هستند را تایپ می کنند و یا به وسیله میکروفون صحبت می کنند تا اطلاعاتی را راجع به آن کلمه یا جمله کسب کنند. موتورهای جستجو نیز سریعاً، مجموعه ای از وبسایت های مرتبط را در صفحات مختلف به جستجوکنندگان نمایش می دهند.
اما تا به حال به پیچیدگی این عملیات دقت کرده اید؟! گوگل یا هر موتور جستجوی دیگر به وسیله ی رباتی به نام خزنده (Crawler) که در همه آنها وجود دارد، به دنبال اطلاعات و محتوایی مرتبط با عبارت جستجو در اینترنت می پردازند و آنها را جمع آوری می کنند. سپس بر اساس الگوریتم های خود و میزان ارتباط محتوا، عناوین و کلمات کلیدی در صفحه وبسایت آنها را ایندکس و ترتیب بندی می کند و در خروجی جستجو به کاربران نمایش می دهد. لازم به ذکر است که بهینه سازی های مهم، اکثرا در داخل خود وبسایت قرار می گیرند تا بیشتر توسط موتورهای جستجو در نتایج نمایش داده شود.
بخش هایی مانند عناوین مطالب، تعاریف متا، کلیدواژه های متا، پیوند های داخلی در محتوای وبسایت و از همه مهم تر محتوا و مقالات از مهم ترین ها برای بهینه سازی و اصطلاحاً سئو شدن وبسایت می باشد.



چرا سئو برای وبسایت مهم است؟
شبکه های اجتماعی، روش دیگر برای بالا بردن ترافیک ورودی وبسایت هستند اما موتورهای جستجو، اصلی ترین و بهترین روش برای هدایت کاربران به سمت انواع وبسایت های ارائه دهنده اطلاعات، خدمات، محصولات، محتوا یا فایلهایی خاص می باشد. موتورهای جستجو مانند راهنمایی هستند که به راحتی مردم را در جاده ای هموار در دنیایی به این بزرگی به سمت موضوع و هدفی که می خواهند هدایت می کنند.
اگر موتورهای جستجو نتوانند وبسایتی را پیدا کنند، آن وبسایت ترافیک ورودی بسیار زیاد احتمالی را از دست خواهد داد. کلماتی که کاربران اینترنت در جعبه جستجو درج می کنند ارزش بسیار زیادی دارد. تجربه نشان داده است که ترافیک ورودی سایت از موتورهای جستجو می تواند یک سازمان یا کسب و کار را به موفقیت برساند یا حتی آن را ورشکست کند! برای همین است که مبحث سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردار است و کاری تخصصی می باشد زیرا هیچ رسانه و روش بازاریابی مانند موتورهای جستجو نمی تواند به این اندازه کاربران را به سمت وبسایت هدایت کند. سرمایه گذاری در مبحث سئو در حالی که پایین است اما بازده بسیار خوبی خواهد داشت.
 

faraneed

New member
تاریخ ثبت‌نام
2021-08-01
نوشته‌ها
3
پسندها
0
امتیازها
0
ممنون مطلب خوبی بود
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا