خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

شرکت های پر ثبت سهامی خاص و مسئولیت محدود چه تفاوت هایی با هم دارند؟

kare

New member
تاریخ ثبت‌نام
2018-06-03
نوشته‌ها
12
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
kararegister.com
چند تفاوت از دو شرکتی که بیشتر از انواع دیگر برای ثبت انتخاب می شود را به صورت مختصر بیان می کنیم. این دو شرکت، شرت سهامی خاص و مسئولیت محدود می باشد.
1- در شرکت با مسئولیت محدود حداقل 2 نفر شریک باید وجود داشته باشد در حالیکه در شرکت سهامی خاص حداقل 3 نفر سهامدار مورد نیاز می باشد.
2- سرمایه اولیه در شرکت با مسئولیت محدود فقط در اساسنامه ذکر می شود و نیازی به افتتاح حساب و واریز وجه نیست. اما در شرکت سهامی خاص، سهامداران مکلفند که حداقل 35 % از سرمایه اولیه را به حسابی به نام شرکت تودیع دهند و گواهی مربوطه به هنگام تشکیل شرکت ارائه گردد و 65 % باقیمانده سرمایه در تعهد سهامداران بماند.
3-انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت سهامی خاص اجباری ولی در شرکت با مسئولیت محدود اختیاری است.
4-مدت مدیریت مدیران در شرکت با مسئولیت محدود محدودیتی ندارد و اعضای شرکت می توانند مدت محدود یا نامحدود برای مدیران در نظر بگیرند اما در شرکت های سهامی خاص مدیران حداکثر به مدت دو سال انتخاب می شوند.
5- اعضای هیات مدیره در شرکت با مسئولیت محدود ملزم به انتخاب روزنامه کثیرالانتشار نیستند اما انتخاب روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی دعوت شرکت در سهامی خاص الزامی است.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا