خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

عمل بواسیر و جراحی هموروئید با تیغ چگونه است

mahsa.23

Member
تاریخ ثبت‌نام
2017-02-18
نوشته‌ها
157
پسندها
0
امتیازها
16
وب سایت
partoclinic.com
عمل بواسیر چیست؟ جراحی بواسیر را می توان در کلینیک یا مطب جراح و یا اتاق عمل بیمارستان انجام داد. در بیشتر موارد، بیمار همان روز عمل به خانه می رود و برخی مواقع نیز یک شب در بیمارستان بستری می شود. نوع جراحی به علائم، محل و اندازه بواسیر بستگی دارد.

قبل از عمل، جراح ناحیه را بی حس می کند تا بتوانید بیدار بمانید، اما چیزی احساس نکنید. برای برخی از انواع جراحی، ممکن است از بیهوشی عمومی استفاده شود.
عمل بواسیر یا جراحی هموروئید با تیغ به روش سنتی چگونه انجام می شود؟
شما برای عمل جراحی بواسیر تحت بیهوشی عمومی خواهید بود، بنابراین حین عمل دردی احساس نمی کنید یا متوجه درد حین جراحی نخواهید بود. فیلم جراحی بواسیر با تیغ را مشاهده می کنید:
جراح یا دکتر بواسیر پوکه هموروئیدی را پیدا کرده، بافت آسیب دیده را برش می دهد (با تیغ یا چاقوی جراحی بریده می شود) و رگ های خونی را می بندد.

گرچه موقع عمل بیهوش هستید اما درد بعد از عمل بواسیر بسیار شدید است (به خصوص هنگام اولین مدفوع بعد از عمل بواسیر). اگر جراحی با لیزر انجام شود این درد بسیار کاهش یافته و تقریباً بیمار بعد از عمل هیچ نقاهتی نخواهد داشت.

برای کاهش درد بعد از عمل بواسیر پزشک جراح معمولاً با تجویز ملین، روده های بیمار را تخلیه می کند و تا یک روز بعد از عمل نیازی به تخلیه نیست و بعد از آن هم مدفوع نرم است.

عمل بواسیر معمولاً یک ساعت طول می کشد اما با فرایند به هوش آمدن و ترخیص از بیمارستان ممکن است 2 الی 3 ساعت هم زمان ببرد. نقاهت بعد از جراحی هموروئید نیز از دو هفته تا دو ماه با توجه به نوع بواسیر و شرایط بیمار متغیر است.

عکس قبل و بعد از عمل بواسیر
%D8%B9%DA%A9%D8%B3-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D9%84.png

%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1.png

%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1.png

اما گاهی مواقع هموروئید پیشرفت کرده و یا مدت زمان زیادی از ایجاد آن می گذرد بنابراین، یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی و داروهای بدون نسخه برای درمان بواسیر در این مواقع کافی نبوده و باید برای درمان با روش های تهاجمی تر اقدام نمود.

💡روش های گوناگونی برای عمل بواسیر وجود دارد که هدف همگی این روش ها حذف یا کوچک کردن توده و بالشتک های بواسیری در نتیجه قطع جریان خونرسانی به آن ها می باشد.

برخی از این روش ها مثل لیزر بواسیر بدون درد و عوارض بوده ولی برخی دیگر از روش های جراحی بواسیر مثل هموروئیدکتومی، عمل دردناکی بوده و احتمال بازگشت مجدد و عوارض بعد از عمل وجود دارد.

با توجه به اینکه بسیاری از بیماران به دلیل هزینه جراحی بواسیر با لیزر، عمل با تیغ جراحی را انتخاب می کنند در این مطلب از سایت ونک لیزر به بررسی انواع روش های عمل جراحی بواسیر و عوارض هریک از آنها می پردازیم.

آیا بواسیر حتما باید عمل شود
در مورد اینکه آیا بواسیر بدون عمل درمان میشود و یا سوالاتی مثل آیا بواسیر حتما باید عمل شود؟ اگر بواسیر را عمل نکنیم چه میشود؟

باید بگوییم که معمولاً در این مواقع بیماران به دو دسته تقسیم می شوند اگر در مراحل اولیه بیماری متوجه علائم بواسیر شدید و پزشک آن را تشخیص داد ممکن است با دارو یا روش های خانگی قابل درمان باشد اما معمولاً بیشتر افراد که در دسته دوم هستند علائم آن را نادیده می گیرند و یا حس نمی کنند.

با گذشت زمان، بواسیر، بیماری است که بدتر شده و پیشرفت می کند به همین دلیل توصیه می کنیم در صورت متوجه شدن علائم آن حتماً همان موقع برای درمان اقدام نمایید.

ایا بواسیر بدون عمل خوب میشود
در صورت استفاده از روش های خانگی برای درمان پس از گذشت یک هفته، اگر علائم بیماری بهتر نشد و یا رو به بهبودی نبودید باید برای عمل بواسیر، با جراحی یا با لیزر اقدام کنید.

اگر در مراحل اولیه به پزشک مراجعه کنید امکان درمان با روش های خانگی و یا دارو در خانه وجود دارد اما اگر سالها از وجود بواسیر و عدم درمان آن گذشته باشد، بیماری مزمن شده و نیاز به عمل دارد.

اگر بواسیر را عمل نکنیم چه میشود ⚠
اغلب بواسیر در مراحل اولیه باعث ایجاد مشکل نمی شود. اما اگر هموروئید به خونریزی بیفتد، باعث درد می شود، یا متورم، سخت و دردناک می شود در نتیجه در این مرحله جراحی می تواند بیمار را نجات دهد.

آیا عمل بواسیر عوارض دارد و خطرناک است؟
هر روش عمل جراحی با عوارض و خطراتی همراه است اما با برخی از کارها مثل استفاده از لیزر به جای تیغ جراحی می توان عوارض آن را کاهش داد. عمل جراحی بواسیر نیز ممکن است خطرات و عوارضی مثل:

تنگی یا گشاد شدن مقعد
آسیب به راست روده
خونریزی مقعدی
بی اختیاری
خونریزی ، لخته شدن خون ، عفونت
واکنش به بیهوشی
تورم یا اسپاسم عضلانی
بلافاصله به پزشک مراجعه کنید در صورتی که:

خونریزی زیادی دارید
نمی توانید ادرار یا مدفوع کنید
تب دارید
اگر اسفنکتر مقعدی شما در حین جراحی آسیب ببیند، ممکن است دچار نشت روده یا بی اختیاری گاز و مدفوع شوید.

در صورتی که این عمل توسط یک متخصص با تجربه انجام شود خطرات آن بسیار ناچیز خواهد بود.

ناحیه مقعد شما بعد از عمل بواسیر به مدت 2 تا 4 هفته دردناک خواهد بود. و ممکن است به داروی مسکن نیاز داشته باشید. ممکن است ترشحات زرد رنگ مقعدی هم داشته باشید.
عوارض نادر، اما جدی تر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

آبسه، که توده سفت دردناک پر از چرک است و معمولاً ناشی از عفونت باکتریایی می باشد.
سپسیس، که مسمومیت خون است و تهدید کننده زندگی است.
خونریزی
پریتونیت، که التهاب بافتی است که شکم شما را می پوشاند.
عوارضی که ممکن است بعداً در دوره بعد از عمل رخ دهد عبارتند از:

هموروئیدهای مکرر
تنگی مقعد که باعث باریک شدن کانال مقعدی می شود و اجابت مزاج را سخت می کند.
برچسب های پوستی یا اسکین تگ
یبوست (اغلب به دلیل استفاده طولانی مدت از داروها)
بی اختیاری مدفوع
عمل بواسیر و جراحی هموروئید با چه روش هایی انجام می شود؟
قرار دادن یک باند لاستیکی (رابربند) کوچک در اطراف بواسیر برای کوچک کردن آن با مسدود کردن جریان خون
هموروئیدوپکسی یا استپلینگ هموروئید که با مسدود کردن جریان خون، باعث کوچک شدن آن می شود.
بستن شریان هموروئیدی و ترمیم رکتو مقعدی
هموروئیدکتومی یا عمل جراحی با استفاده از چاقو برای از بین بردن بواسیر. ممکن است بخیه داشته باشد یا نداشته باشد.
اسکلروتراپی یا تزریق یک ماده شیمیایی به رگ خونی بواسیر برای کوچکتر کردن آن.
لیزر برای سوزاندن و قطع خونریزی
vanaklaser
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا