خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

عوارض بعد از عمل شقاق

mahsa.23

Member
تاریخ ثبت‌نام
2017-02-18
نوشته‌ها
157
پسندها
0
امتیازها
16
وب سایت
partoclinic.com
بی اختیاری مدفوع و گاز که بعد از مدتی بهبود می یابد اما ممکن است تا آخر عمر نیز باقی بماند.
احتمال ابتلا به عفونت. در صورت عفونت، بیمار به آبسه مقعدی مبتلا می شود و خوردن آنتی بیوتیک آبسه را درمان میکند.
امکان ابتلا به فیستول مقعدی، یک اتصال غیرطبیعی بین مقعد و پوست ایجاد می شود که نیازمند درمان با لیزر است.
درد در هنگام دفع مدفوع یکی از عوارض آن است و با مسکن هایی مانند استامینوفن ، آسپیرین یا ایبوپروفن برطرف می شود.
خونریزی یکی از عوارض نادر جراحی شقاق می باشد البته مقدار کمی خونریزی پس از عمل طبیعی است اما اگر خونریزی شدید و غیر طبیعی باشد شاید لازم باشد که با استفاده از بخیه محل عمل شقاق، جلوی خونریزی گرفته شود.
دوره نقاهت بعد از عمل شقاق
-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%D9%82%D8%A7%D9%82-2-e1577523604605.jpg

مراقبت های لازم بعد از عمل شقاق
شقاق مزمن با درمان خانگی بهبود نمی یابد و حتما باید به پزشک مراجعه کرد. اگر شقاق در اثر یبوست یا اسهال به‌وجود آمده باشد، با یک تغییر ساده در رژیم غذایی میتوانید علائم را کاهش دهید. برای گرفتن نتیجه بهتر لازم است بعد از جراحی فیشر و عمل شقاق مراقبت های لازم را انجام دهید تا بیماری مجدد عود نکند.

مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی شقاق به شرح زیر است:

هیدراته بمانید
در طول روز مایعات عاری از کافئین بخورید.( الکل و کافئین زیاد منجر به اسهال میشود.) لازم است که بیماران پس از عمل شقاق و در دوره نقاهت بعد از جراحی فیشر به اندازه کافی آب بخورند. نوشیدن آب کمک می کند تا روده ها حرکات منظم داشته باشند و فرد به یبوست دچار نشود. کم آبی بدن باعث سفت شدن مدفوع و دفع سخت‌تر می شود. حداقل ۸ لیوان در روز آب بنوشید.

مصرف داروها

پماد نیترات: پزشک برای افزایش جریان خون در ناحیه ی کانال مقعدی و بهبود شقاق مزمن این پماد را پیشنهاد میدهد. عوارض جانبی آن شامل: سردرد، گیجی، فشار خون پایین است. پماد نیترات نباید در طی ۲۴ ساعت از مصرف داروهای اختلال نعوظ مانند سیلدنافیل (ویاگرا) ، تادالافیل (سیالیس) یا وردنافیل (لویتر) استفاده شود.
مسدود کننده ی کانال کلسیم: این داروها فشار خون را کاهش میدهند. بعضی از آنها در درمان شقاق مقعدی موثرند. عوارض جانبی آن سردرد است. این دارو به صورت مصرف خوراکی نیز موجود است ولی درمان آن کندتر و عوارض جانبی بیشتر میشود.
تزریق بوتاکس: زمانی که سایر درمان ها اثرگذار نبود، تزریق سم بوتولینوم نوع اول(بوتاکس) به داخل اسفنکتر یک قدم خوب است. بوتاکس موقتا عضلات اسفنکتر را شل میکند، درد را کاهش میدهد و موجب بهبود بین ۶۰% تا ۸۰% میشود. امکان بی اختیاری مدفوع و گاز وجود دارد اما موقتی است و امکان مسموم شدن با سم بوتولینوم وجود ندارد.
داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت زخم و مسکن برای کاهش درد جراحی که توسط پزشک تجویز می شود را به موقع و منظم مصرف کنید و از مصرف داروهای دیگر به صورت خودسرانه پرهیز کنید.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا