خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده سال 1401

parmisit

New member
تاریخ ثبت‌نام
2022-07-12
نوشته‌ها
5
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
www.parmisit.com
مالیات بر ارزش افزوده به عنوان مالياتي غيرمستقيم كه بر مصرف كالاها و خدمات وضع شده است. این قانون برای اجرا و به تصویب رسیدن راهی طولانی را سپری کرده است. تاریخچه این قانون به دهه 60 برمی‌گردد. در این دهه لايحه مربوطه اولين بار به مجلس شوراي اسلامي ارائه شد، اما به دليل شرايط خاص اقتصادي ناشي از جنگ تحميلي، دولت لايحه را در اواسط بررسي از مجلس پس گرفت. طی سالها با انجام تحقیقات و بررسی‌های گسترده، سرانجام در خرداد 1387 لایحه مالیات بر ارزش افزوده و قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده به تایید نهایی شورای نگهبان رسید و در تیرماه همان سال این قانون توسط رئیس جمهور جهت اجرا ابلاغ گردید.

زمان و چگونگی تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

حال یک از پرسش‌های اصلی حسابداران در رابطه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده این است که اظهارنامه مرتبط با ارزش افزوده، در چه تاریخی از پایان هر فصل و به شکلی برای اداره مالیات ارسال می‌شود. برای پاسخ به این سوال لازم است به دو نکته اشاره کنیم. اول اینکه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در 4 نوبت به این سازمان ارسال می شود. نکته دوم اینکه اینکه این اظهارنامه هم به صورت الکترونیک و هم به صورت حضوری قابل ارسال است. در ادامه به توضیح بیشتر در این رابطه می‌پردازیم.
زمان ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

افرادی که وظیفه دارند از قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده پیروی کنند، باید تا 15 روز پس از پایان هر فصل نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود اقدام کنند؛ برای مثال تا پانزدهم تیر ماه فرصت دارند مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار را ارائه دهند. در رابطه با اظهارنامه فصل زمستان، با توجه به مصادف شدن آن با تعطیلات نوروزی و به درخواست مودیان بابت داشتن زمان بیشتر، معمولاً تا اواخر فروردین مهلت ارسال این اظهارنامه داده می‌شود .
اگر قصد دارید ادامه مقاله را بخوانید روی لینک زیر کلیک کنید.
قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا