خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

مایع ریز اتوماتیک چگونه کار می کند؟

chemistry21

New member
تاریخ ثبت‌نام
2017-10-21
نوشته‌ها
10
پسندها
0
امتیازها
1
کنولوژی سال هاست که در خانه های ما جای باز کرده است. تنها مدت کمی طول کشید تا پای تکنولوژی به حمام ها و آشپزخانه ها به منظور رفع نیاز های بهداشتی اولیه ما برسد.اکنون دستگاه اتوماتیک مایع ریز می تواند دست ها را بشوید، بدون آنکه نیاز داشته باشید حتی ثانیه ای آن را لمس کنید. نه لک صابون و کثیفی به جای می گذارد و نه باعث آلوده شدن دستگاه پس از اولین شستشو می شود.فقط کاربردشان مد نظر نیست، بلکه دستگاه های اتوماتیک صابون مایع ریز ظاهری جذاب نیز دارند. در رنگ بندی های متالیک، شفاف یا طرح های رنگی عرضه می شوند که به آنها ظاهری جذاب و مدرن می دهد. دستگاه های صابون مایع ریز اکنون می توانند ساختمان ها و خانه های ساده، فناوری گرا، و حتی خانه های قدیمی را تجهیز کنند. گزینه های زیادی برای انتخاب دارید، اما همچنان مقداری تردید وجود دارد که آیا این دستگاه ها می توانند وظیفه های ساده خود را انجام دهند؟ خب، با صرف نظر از ظاهر عالی، بهترین دستگاه اتوماتیک صابون مایع ریز چه گونه عمل می کند؟
4.jpg
[h=2]مکانیسم عملکرد دستگاه های مایع ریز اتوماتیک[/h]پیدا کردن بهترین دستگاه صابون مایع که با شیر آب شما به خوبی هماهنگ و ست باشد به نظر کار سختی نمی آید. محصولات متنوعی وجود دارند که می توانند به خوبی با آشپز خانه ها، مکان های عمومی، رستوران ها و حتی بیمارستان ها سازگار باشند. این دستگاه ها دستان شما را تمیز می کنند، خودشان تمیز باقی می مانند، به شما این امکان را می دهند که میزان صابون را تنظیم کنید، دارای ساختار آنتی باکتریال هستند و امکان انتخاب بین استفاده از کف یا ژل مایع نیز هست.مکانیسم های ذیل همگی در محصولات وجود داشته و قابل انتخاب از کاتالوگ های فروشگاه های آنلاین مانند راندماکس هستند. شما می توانید با مشاوره گرفتن از یک مختصص و استفاده از تجربیات او یک انتخاب مناسب و آگاهانه داشته باشید. مشاوران راندماکس در کنار شما هستند. برخی از بهترین محصولات مجهز به پاشش فوری، دریچه پاشش سیلیکونی و طراحی پر زرق و برق هستند. برخی اما ساده و مینیمال به نظر میرسند. برخی با سنسورهای مادون قرمز کار میکنند و برخی با حسگرهای آلتراسونیک. بهترین دستگاه آن چیزی است که بیتشرین پوشش دهی با درخواست ها و نیازهای شما را تامین کند.[h=3]
5.jpg
[/h][h=3]سنسور های مادون قرمز[/h]سنسور ها امواج ماکروویو و یا امواج فراصوت منتشر می کنند و سپس منتظر بازگشت آن امواج می مانند. هنگامی که دستانتان را زیر سنسور ها قرار می دهید امواج منتشر شده به سنسور ها بر میگردند و باعث پاشش خودکار صابون مایع می شوند. بهترین فاصله بین دستان و دستگاه حدود 8.5 سانتی متر است.با این وجود دستگاه ها به طور مداورم کار نمی کنند، هنگامی که دستانتان زیر دریچه دستگاه نباشد انعکاس موج وجود ندارد و درنتیجه دستگاه هیچ واکنشی نشان نمی دهد. همچنین یک تکنولوژی مادون قرمز منفعل نیز وجود دارد که فقط امواج حاصل از گرمای بدن انسان ها را تشخیص می دهد، سپس نوسانات باعث فعال شدن پمپ مایع می شوند.[h=3]سنسور های نوری[/h]این سنسور ها نسخه های مجبوب تر و قابل دسترس تر سنسور های مادون قرمز هستند. سازو کار این سنسور ها این گونه است که از یک منبع نور متمرکز شده و یک سنسور نوری استفاده می کنند. وقتی دستانتان را زیر اشعه نوری قرار می دهید باعث می شود که پمپ مایع فعال شود. تفاوت فاحشی بین سنسور های مادون قرمز و سنسور های نوری وجود ندارد. بعضی اوقات این دو سنسور با کمک یکدیگر کار می کنند و ممکن است منبع نوری از جنس اشعه لیزری باشد.[h=3]فناوری القای هوا و ایجاد فوم[/h]این فناوری توسط یک تولید کننده دستگاه های صابون مایع به نام simplehuman ثبت شده است. این دستگاه با به وجود اوردن خلا و با فشار زیاد باعث القای حباب های ریز درون صابون مایع می شود. اینگونه فناوری به استفاده کننده این امکان را می دهد که نسبت دقیق صابون مایع و هوا را تنظیم کند و کفی با بافت متعادل به وجود آورد. به دستگاه هایی گه پمپ آنها مجهز به چنین مکانیزمی است، فوم ساز یا کف ساز صابون میگویند. این فناوری در مکانیسم پمپ کردن به کار گرفته شده و انرژی آن از منبع تغذیه یا به صورت دستی (با فشردن شاسی در مایع ریزهای دستی) تامین می شود.برخی دستگاه ها دارای صفحه نمایش ال سی دی می باشند که می تواند مقدار صابون مایع باقی مانده یا مصرفی را نشان دهد. چرا همچین امکاناتی باید مفید باشند؟در مواردی که مخزن صابون غیر شفاف و یا حتی از جنس فلز باشد، مشاهده میزان باقیمانده از صابون بر روی یک صفحه نمایشگر هم کاربردی است و هم مدرن و هوشمندانه.معمولا دستگاه های مایع ریز در مقابل رطوبت مقاوم هستند پس میتوانید آنها را براحتی در محیطهای سرویس بهداشتی استفاده کنید.در دستگاه های معمولی دستی یا اصطلاحا مایه ریزهای پمپی، معمولا نمی توانید قبل از شستشو میزان صابون را تنظیم کنید. اما این امکان در اکثر دستگاه های مایع ریز صابون اتوماتیک به شما داده می شود. این کاربرد برای شما مفید خواهد بود زیرا می توانید انتخاب کنید که چه مقدار صابون بر روی دستانتان بریزد.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا