خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

مختصری از اصول سئو

daco

New member
تاریخ ثبت‌نام
2019-10-14
نوشته‌ها
2
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
darkoob.co.ir
اگر می خواهید شروع به سئوی یک سایت کنید باید اصول سئو که به شما در اجرای یک کمپین موفق کمک می نماید را بدانید.

1. تحقیق و گنجاندن کلمات کلیدی (Keyword research and integration)
تحقیق و ادغام کلمات کلیدی دو مولفه اساسی در SEO هستند. وقتی کاربران، تصمیم به جستجوی چیزی دارند، از Keyword ها برای یافتن اطلاعات درخواستی، استفاده می کنند. اگر می خواهید این کلمات کلیدی، باعث شوند تا search engine ها بیزینس شما را پیدا کنند، طبیعتا می بایست از Keyword های مناسب، به جای یک مجموعه از کلمات تکرار شده نامربوط، استفاده نمایید.

تحقیق کیوردها
همانطور که پیشتر گفتیم تحقیق کلمات کلیدی، یکی از مولفه های اصلی برای کمک به شما در رنکینگ بهتر نتایج سرچ هاست. شما می توانید بدین منظور از بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، مانند BuzzSumo یا Keyword Tool استفاده نمایید.

هنگامی که تحقیق کلمات کلیدی را انجام می دهید، روی کلمات کلیدی long-tail یا به اصلاح دم بلند، تمرکز کنید. کلمات کلیدی long-tail، شامل سه یا چند کلمه می باشند. به عبارتی: plumbers in Harrisburg, PA یا آموزشگاه طراحی وب و SEO دارکوب، مثال هایی برای کیوردهای long-tail هستند.

کیوردهای long-tail، برای کمپین شما بهتر از کلمات کلیدی short-tail یا به اصطلاح کوتاه-دم هستند. کلمات کلیدی short-tail، فقط شامل یک یا دو کلمه می باشند. اگر کسی به عنوان مثال plumber، سایت یا SEO را جستجو نماید، در این صورت بدیهی است که تعیین هدف جستجو، دشوارتر می شود. کلمات کلیدی short-tail، هدف جستجوی خاصی نداشته و بنابراین در این موارد ایجاد ترافیک ارزشمند، چالش برانگیزتر است. تحقیق کلمات کلیدی، به شما کمک می کند تا کیوردهای long-tail را پیدا کرده و در نهایت ترافیک بیشتری به دست آورید.

وارد کردن کلمات کلیدی
پس از انتخاب کلمات کلیدی، می بایست آنها را در سایت خود بگنجانید. می دانید که گنجاندن کلمات کلیدی، بخشی مهمی در اصول سئو است. اگر مایل هستید در نتایج جستجوی مرتبط برای کلمات کلیدی خاص، رتبه بندی شوید، باید آنها را به شیوه ای صحیح و بطور طبیعی در محتوای وبسایت خود به کار ببرید.

اگر در پیج خود بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید، منجر به keyword stuffing یا به اصطلاح پر شدن کلمات کلیدی می شود. از طرفی Google، پر کردن کلمات کلیدی را به عنوان یک سیگنال نگاتیو در نظر می گیرد و احتمالا ریسک صدمه زدن به رنکینگ سایت خود را متحمل خواهید شد.
با وارد کردن کیوردها به قدر کفایت، به سایت خود کمک می کنید تا در نتایج جستجوی مرتبطتر ظاهر شود. این یکی از بهترین متدهای SEO برای داشتن یک وبسایت موفق است، که منجر به رونق بیزینس شما خواهد شد.

برای چک نمودن نحوه صحیح تحقیق و گنجاندن کیوردها در وبسایت، می توانید از ابزارهای SEO بهره ببرید. البته استفاده از ورژن های رایگان آنها چیزی را عوض نمی کند، چرا که تقریبا مواردی به شما ارائه می دهند که اکثر طراحان سایت، از آنها باخبرند. پس ترجیحا به دنبال ورژن های Premium باشید.

2. تمرکز خود را روی تجربه کاربر بگذارید. (Focus on the user experience)
اگر می خواهید بدانید چگونه اصول سئو را در وبسایت خود اعمال کنید، با بهبود تجربه کاربر شروع کنید. تجربه کاربر یا UX نقش اساسی در SEO دارد. هر زمان کسی از وبسایت شما بازدید می کند، در حقیقت می بایست تجربه مثبتی داشته و با محتوای سایت شما ارتباط خوبی برقرار نماید.

Google هنگام رتبه بندی وبسایت شما، تجربه کاربرانتان را نیز در نظر می گیرد. اگر افراد از وبسایت شما لذت ببرند، به احتمال زیاد مدت بیشتری در آنجا خواهند ماند، که از این مفهوم با عنوان dwell time یا زمان سکونت یاد می شود. وقتی زمان سکونت شما زیاد است، Google این را به عنوان یک سیگنال مثبت در نظر می گیرد. در حقیقت گوگل متوجه می شود که پیج شما، به درخواست های جستجوی کاربران یا search query ها، مرتبط بوده است.

در پارت زیر، چند متد وجود دارد که می توانید با به کار بستن آنها، تجربه کاربران را در سایت خود بهبود ببخشید.
بهبود سرعت پیج:
فاکتور Page Speed در تجربه مخاطبان شما در بازدید از سایت، نقشی اساسی دارد. بدیهی است که مخاطبان تمایل ندارند، یک تایم طولانی را برای لود شدن اطلاعات پیج شما منتظر بمانند.

اگر تایم لود شدن طولانی شود، کاربران سایت شما را ترک کرده و به جای آن از سایت های رقیب بازدید خواهند کرد. 83% مردم انتظار دارند وبسایت ها در سه ثانیه یا حتی کمتر، بطور کامل لود شوند. بنابراین اگر به این موضوع رسیدگی نکنید، می بایست پذیرای ریسک از دست دادن ترافیک بیزینس خود باشید.

چگونه تایم لود شدن وبسایت خود را بهبود ببخشیم؟
برای شروع، می توانید از Google PageSpeed Insights، برای پی بردن به تایم لود شدن وبسایت خود استفاده کنید. این ابزار، فاکتورهایی را برای اندازه گیری تایم بارگیری دیتاها، در سیستم های دسکتاپ و موبایل ارائه می کند.

Google PageSpeed Insights همچنین بهینه سازی هایی را برای شما فراهم می کند که می توانید در وبسایت خود آنها را اعمال کرده و تایم لود شدن را بهبود ببخشید.
اگر تجربه بهبود بخشیدن به تایم بارگیری وبسایت را ندارید، می توانید به سرویس های مرتبط با سرعت پیج، توسط یک شرکت دیجیتال مارکتینگ اعتماد کنید. صرفنظر از اینکه کجا زندگی می کنید، یک شرکت متخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ، مانند تیم طراحی سایت دارکوب یا کمپانی WebFX در امریکا، قطعا به شما در بهینه سازی سریع وبسایتتان کمک خواهند کرد. (در صورت تمایل به دانستن اطلاعات بیشتر درباره دیجیتال مارکتینگ و دوران کرونا، به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.)

نویگیشن ساده
نویگیشن یا پیمایش، جزو کامپوننت های ضروری برای وبسایت شماست. وقتی کاربران وارد سایت شما می شوند، تمایل دارند به سرعت اطلاعات مرتبط با درخواستشان را پیدا کنند. اگر نویگیشن سایت شما، بی نظم و بدون دیسیپلین مشخصی باشد، می تواند به یک تجربه کاربری بد بینجامد.

وقتی می گوییم نویگیشن خود را می بایست تنظیم کنید، یعنی باید از عناوین دسته بندی گسترده به جای عنوان های فوق العاده دقیق، استفاده نمایید. این عناوین گسترده یا broad headings، به شما کمک می کنند تا محتوای خود را با ارائه زبانه ها یا tab های کمتر، مرتب نمایید.

داخل عناوین گسترده، می توانید زیر گروه های کوچکتری ایجاد نمایید، تا از این طریق مخاطبان خود را به سمت اطلاعات خاص تری سوق دهید. به عنوان مثال، بگذارید بگوییم شما یک شرکت HVAC هستید. شما می خواهید پیدا کردن خدمات تعمیر سیستم تهویه مطبوع را برای کاربران میسر کنید. برای این منظور می توانید با ایجاد یک دسته گسترده با نام خدمات یا سرویس ها، کار را شروع کنید. اگر افراد به دنبال خدمات شما هستند، بلافاصله به آن برگه هدایت می شوند.

داخل تب سرویس ها، می توانید انواع مختلف خدمات ارائه شده را تقسیم بندی نمایید. مثلا شاید بخواهید تمام خدمات خود را از طریق سیستم گرمایش، سرما و یا تهویه هوا طبقه بندی کنید. از آن طرف نیز داخل قسمت تهویه هوا، سرویس تعمیرات را قرار می دهید. بنابراین مسیر پیمایش به فرم زیر خواهد بود و مخاطبان شما برای دستیابی به سرویس تعمیرات تهویه هوا، این مسیر ساده را دنبال می کنند:
سرویس ها -> سرویس تهویه هوا -> تعمیر سیستم های تهویه هوا
 

Anita

New member
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-12
نوشته‌ها
10
پسندها
0
امتیازها
0
سلام
ممنون از مطالب خوبی که در اختیار قرار دادید.
من یه سوالی داشتم. از کجا میشه فهمید که یه سایتی مثلا وکیل تاپ با محتوا بالا اومده یا از سئو استفاده کرده؟
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا