خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

مراقبت‌های بعد از عمل شقاق: چه انتظاری باید داشت؟

mahsa.23

Member
تاریخ ثبت‌نام
2017-02-18
نوشته‌ها
157
پسندها
0
امتیازها
16
وب سایت
partoclinic.com
شقاق مقعدی یک بیماری شایع و دردناک است که در آن پارگی یا زخم در پوشش مقعد و اطراف آن ایجاد می‌شود، یعنی بین راست روده و دهانه مقعد. درد ناشی از شقاق مقعدی معمولاً هنگام دفع مدفوع احساس می‌شود و سوزش مقعدی چند ساعت پس از آن ادامه دارد.
arga-mag.com

0تا100 عمل جراحی شقاق: آمادگی تا مراقبت های بعد از عمل


تخمین زده می شود که از هر ۱۰ نفر ۱ نفر در طول زندگی خود دچار شقاق مقعدی می شود. عمل جراحی شقاق معمولاً برای شقاق مزمن که پس از ۴ تا ۶ هفته با روش های درمان دارویی و خانگی بهبود نیافته پیشنهاد می شود.

آمادگی برای عمل جراحی شقاق​



باید به کلینیک درمان بیماری های مقعدی مراجعه کنید. پزشک جراح، شما را ویزیت می کند، درباره سابقه پزشکی و داروهایی که مصرف می کنید سوالاتی می پرسد.

با توجه به شدت شقاق و علائم بیمار، بهترین گزینه درمان به شما پیشنهاد می شود و در مورد عوارض و مزایای آن با جزئیات بیشتری توضیح داده می شود. در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید با کدام روش درمان شوید.

برای تخلیه و پاکسازی روده صبح روز عمل، انما یا تنقیه تجویز می شود. اگر شقاق بیش از حد دردناک باشد، ممکن است تنقیه حذف شود.

روش های عمل جراحی شقاق​

0تا100 عمل جراحی شقاق: آمادگی تا مراقبت های بعد از عمل


شقاق مقعدی می تواند به خودی خود بهبود یابد، اما در برخی موارد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد.

جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام خواهد شد. این بدان معنی است که شما خواب هستید و چیزی احساس نمی کنید.

می توانید در همان روز عمل جراحی به خانه بروید و نیازی نیست یک شب در بیمارستان بمانید.

اگر شقاق مزمن باشد که به درمان های دیگر مقاوم است، یا اگر علائم شدید است، پزشک ممکن است جراحی را توصیه کند

روش معمول جراحی شقاق، معمولاً روشی به نام اسفنکتروتومی داخلی جانبی (LIS) است. LIS شامل بریدن بخش کوچکی از عضله اسفنکتر مقعد است. این تکنیک به بهبود شقاق و کاهش اسپاسم و درد کمک میکند

تزریق بوتاکس

سم بوتولینوم (BOTOX) می تواند برای درمان شقاق حاد و مزمن استفاده شود. مستقیماً به اسفنکتر داخلی مقعد تزریق می شود و در واقع اسفنکتروتومی شیمیایی انجام می شود. اثر بوتاکس حدود ۳ ماه باقی می ماند تا پایانه های عصبی بازسازی شوند. این دوره ۳ ماهه ممکن است به شقاق حاد (و گاهی اوقات شقاق مزمن) کمک کند تا بهبود یافته و علائم برطرف شوند. درصد موفقیت معمولاً ۵۰٪ است.

اسفنکتروتومی داخلی جانبی

0تا100 عمل جراحی شقاق: آمادگی تا مراقبت های بعد از عمل


اسفنکتروتومی داخلی جانبی روش فعلی جراحی برای شقاق مقعدی است. این روش تحت بیهوشی عمومی یا نخاعی انجام می شود. هنگام درمان شقاق مزمن مقعد، جراح ممکن است فیشرکتومی را همراه با اسفنکتروتومی جانبی انجام دهد.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا