خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

موارد پر کاربرد زبان جاوا اسکریپت

daredu

New member
تاریخ ثبت‌نام
2019-08-21
نوشته‌ها
2
پسندها
0
امتیازها
0
وب سایت
darkoobedu.ir
اضافه کردن رفتار تعاملی به صفحات وب:
جاوا اسکریپت به کاربران این امکان را می دهد که با صفحات وب ارتباط برقرار کنند. تقریباً هر کاری می توانید با جاوا اسکریپت در یک صفحه وب انجام دهید و محدودیتی وجود ندارد. در ادامه به چندی از این قابلیت ها می پردازیم:
• نمایش یا پنهان کردن اطلاعات بیشتر با یک دکمه
• تغییر رنگ یک دکمه زمانی که ماوس روی آن قرار می گیرد
• نمایش اسلاید تصاویر در صفحه اصلی وب
• زوم کردن بر روی عکس
• نمایش تایمر یا شمارش معکوس در وب سایت
• پخش فایل صوتی و تصویری در یک صفحه وب
• نمایش انیمیشن ها

ایجاد برنامه های وب و موبایل:
برنامه نویسان می توانند از فریم ورک های مختلف جاوا اسکریپت برای توسعه و ساخت برنامه های وب و موبایل بهره ببرند. فریم ورک های جاوا اسکریپت مجموعه ای از کتابخانه های این زبان هستند که قابلیت نوشتن کد از قبل را به توسعه دهندگان برای استفاده از ویژگی های برنامه نویسی روزمره ارائه می دهند. به عبارتی کلمه فریم ورک برای ساختن وب سایت ها یا برنامه کاربرد دارند.
فریم ورک های محبوب جاوا اسکریپت Angular ، React و Vue می باشند. اغلب شرکت ها از Node.js که یک محیط run time جاوا اسکریپت بر روی موتور V8 گوگل کروم می باشد استفاده می کنند. چند نمونه از مثال های مشهور آن Uber و PayPal ، Linkedln ، Netflix می باشد.

ساخت وب سرور ها و توسعه برنامه های کاربردی سرور:
فراتر از وب سایت ها و برنامه های کاربردی می توان از جاوا اسکریپت برای ساخت وب سرورهای ساده و توسعه ی زیر ساخت های back-end توسط Node.js استفاده کرد.

توسعه بازی:
همچنین می توان از جاوا اسکریپت برای تولید بازی های مرورگر استفاده کرد. این ها یک راه عالی برای تمرین مهارت های برنامه نویسان مبتدی می باشد.

ابزارها و کتابخانه های معروف جاوا اسکریپت:
یکی از مزیای جاوا اسکریپت، فریم ورک ها و کتابخانه هایی است که بر پایه این زبان شکل گرفته اند. کتابخانه هر زبان برنامه نویسی، در واقع مجموعه ای از دستورات آن زبان است که در قالب خلاصه و آماده برای استفاده قرار می گیرد. یکی از مشهورترین کتابخانه های جاوا اسکریپت، Jquery است. جی کوئری در واقع مجموعه ای از دستورات پیچیده جاوا اسکریپت است که به صورت بسیار ساده و آسان در اختیار همه قرار دارد. یکی از مزیت های جی کوئری این است که برای یک کار اگر باید ده خط کد جاوا اسکریپت بنویسید، با استفاده از یک متد یک خطی جی کوئری می توانید همان کار را با کیفیت و دقت بالا انجام دهید.
برای اینکه بیشتر از پیش به آموزش جاوا اسکریپت علاقمند شوید، میخواهیم به شما بگوییم که این روز ها جاوا اسکریپت، تنها یک زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت و افزودن مقداری انیمیشن و حرکت و منطق به وب سایت ها نیست. فریم ورک ها و ابزارهای بسیار زیادی با کمک این زبان توسعه داده شده اند که با کمک آن ها می توان از اپلیکشن های موبایل گرفته تا سیستم های پیچیده را پیاده سازی کرد. ابزارهایی مثل React JS شرکت فیس بوک یا Angular JS شرکت گوگل از جمله ی این ابزار ها هستند. همچنین با روی کار آمدن NodeJS امکان اجرای کد های جاوا اسکریپت به عنوان زبان سمت سرور نیز فراهم شده است.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا