خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

خدمات پشتیبانی ADSL چراغ Link, Line,DSL, Status مودم خاموش است

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
با سلام، ادب و احترام خدمت کاربران عزیز ایرسا پرو

بسیاری از کاربران با توجه به مراکز مخابراتی اهواز و وضع اسفناکی که دارند به این مشکل برخورد می کنند.

این آموزش مانند آموزش های قبلی جامع و کلی و برای اولین بار در اینترنت قرار می گیرد. امیدوارم که از آن بهره ببرید.

قبل از آغاز آموزش لازم به ذکر نکته ای هستم که اسم این چراغ که مربوط به خط تلفن است متفاوت است که ممکن است با اسم های زیر باشد:

Link, Line,DSL, Status

در بعضی مودم ها مانند زایکسل سری جدید، برای این چراغ شکلک قرار داده اند.

توضیحی در مورد این چراغ:

این چراغ مربوط به خط تلفن است که به پشت مودم وصل می شود.

- به خاموش بودن این چراغ اصطلاحاً Status Down گفته می شود.


برای حل این مشکل به این شکل عمل کنید:

1- از بوق خط خود که اینترنت روی آن است مطمئن شوید. (اگر بوق ندارد با خرابی تلفن 117 تماس بگیرید).
2- اتصال سیمی که از پریز آمده است به پشت مودم را چک کنید وصل باشد.
3- در مرحله بعد مودم را مستقیم و بدون اتصال به اسپیلیتر وصل کنید.
4- چک کنید دو شاخه ضد برق روی خط نباشد. _پریز همچنین ضد برق نباشد.
5- خط خود را ایزوله کنید. روی مدار خط هیچ دستگاهی از قبیل تلفن (خصوصاً بی سیم)، صفر بند، فکس و غیره نباشد و فقط مودم اتصال داشته باشد.
6- مودم را روی پریز دیگر ببرید.
7- در نهایت اگر به نتیجه ای نرسیدید و اگر امکان دارد مودم را از دم در ورودی چک کنید.
ملاحظه: چنانچه دسترسی شما به جعبه مخابرات سخت است، اولین جایی که سیم از جعبه بیرونی آمده و چسب خورده را باز کرده و مودم را آنجا تست کنید.
معمولاً واحدهای آپارتمانی دارای جعبه تقسیم در پارکینگ هستند، از همانجا می توانید سیم خود را پیدا کرده و مودم را تست کنید.


اگر با چک کردن از باکس یا جعبه تقسیم مخابرات مشکل برطرف شد، شما باید سیم کشی داخلی را اصلاح و یا ترجیحاً تغییر دهید، که باید طبق آموزش زیر سیم کشی کنید تا هم مشکل Status Down حل شود و هم قطع و وصلی نداشته باشید و هم نویز و سیگنال و ارسال و دریافت مناسب بدون مشکل داشته باشید.


راهنمای تصویری تست از سر خط


توضیح: جعبه تقسیم مخابرات که کابل ها از آن تقسیم می شوند درب منزل قرار دارد.
گام اول: خط خود را بیابید، و اگر چسب دارد آن را جدا کرده و سیم ها را جهت اطمینان از عدم خرابی بچینید.




1403661519551.jpg

تصویری از جعبه تقسیم مخابرات

6.jpg



گام دوم: سیم تلفن سوکت دار را به پشت مودم وصل کرده و در صورتی که فیش سر سوسماری از قبل آماده کرده اید آن را به سیم مخابرات وصل کنید.

148491693263231.jpg


در صورتی که فیش سر سوسماری در دسترس ندارید سوکت دوم را بریده و لخت کنید.

140383551591.jpg




گام سوم: سیم تلفن مودم را به کابل خط موجود در جعبه تقسیم به محکمی گره بزنید.




راهنمای تصویری


1403661373221.jpg




گام چهارم: حال مودم خود را روشن کنید و بعد از روشن شدن چراغ مربوط به خط تلفن اطمینان حاصل کنید که مشکل شما حل شده است تا سیم کشی را عوض کنید.



سیم کشی استاندارد:


بعد از اینکه مطمئن شدید چراغ بدون مشکل ثابت می شود، مراحل زیر را انجام دهید:


گام اول: سیمی یک تکه را به سیم مخابرات در جعبه تقسیم وصل کرده و به خوبی چسب کنید. _ اگر جعبه تقسیم پیچ دارد آن را با پیچ ها محکم ببندید. (مانند جعبه تقسیم تصویر بالا).

گام دوم: سیم چه توکار و چه روکار باشد به هیچ عنوان آن را در کنتور برق و یا در مسیر کابل و سیم های برق به صورت مشترک قرار ندهید زیرا که باعث نویز می شوند.

گام سوم: به هیچ عنوان در مسیر سیم کشی از وسایل جانبی مانند نویز گیر (اسپلیتر)، جعبه و تقسیم و... استفاده نکنید. (معمولاً در آپارتمان ها استفاده می شوند).

گام چهارم: سیم کشی را تا داخل ساختمان برسانید. چه توکار باشد و چه رو کار سعی کنید تا پریز یک تکه سیم را برسانید در غیر این صورت استانداردهای لازم را رعایت کنید.

گام پنچم: به هیچ عنوان سیم بلند باقی نماند، از سیم کوتاه استفاده کنید، و اگر سیم اضافی باقی ماند آن را ببرید. دقت داشته باشید که سیم هر چقدر کوتاه تر باشد، کیفیت بهتر خواهد بود.

گام ششم: از پریز و یا دو شاخه ضد برق به هیچ عنوان استفاده نکنید. سیمی که یک سوکت آن به پریز و سوکت دوم به مودم وصل می شود سعی کنید دو رشته ای و بسیار کوتاه باشد و سوکت های آن سالم باشند. (سیم ها معمولاً چهار و دو رشته هستند).

گام هفتم: خط را ایزوله نگاه دارید. روی مدار خط هیچ دستگاهی اعم از تلفن بی سیم، فکس و... نصب نکنید.

گام هشتم: مودم را روشن کنید و اگر چراغ بدون مشکل ثابت شد، پارامترها را نیز بررسی و یادداشت کنید. (برای چک کردن پارامترها با پشتیبانی تماس بگیرید).

گام نهم: نسبت به نصب دستگاه های جانبی (تلفن بی سیم و...) اقدام کنید. بعد از آن مودم را خاموش و روشن کنید، چانچه با وجود دستگاه ها مشکلی ایجاد شد سعی کنید دستگاه ها را بررسی کنید و ببینید کدام یک باعث این مشکل شده است و برای هر کدام حتماً نویز گیر نصب کنید. معمولاً تلفن های بی سیم سهم بیشتری در این نوع مشکلات دارند.





1403661638421.jpg

نکات مهم در سیم کشی


7.jpg


پایان



 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا