خوش آمدید به آکادمی ایرسا

اکنون به ما بپیوندید تا به تمام ویژگی‌های ما دسترسی داشته باشید. پس از ثبت نام و ورود به سیستم، می‌توانید موضوعاتی ایجاد کنید، پاسخ‌هایی را به تاپیک‌های موجود ارسال کنید، به اعضای دیگر شهرت بدهید، پیام‌رسان خصوصی خود را دریافت کنید، و موارد دیگر.

پشتیبانی اینترنت

سؤال بپرسید و از انجمن ما پاسخ بگیرید

طراحی وب سایت

به سؤالات پاسخ دهید و در موضوع خود متخصص شوید

ارتباط با ما

کارشناسان ما آماده پاسخ‌گویی به سؤالات شما هستند

چگونه یک آنتی‌ویروس خوب انتخاب کنیم

مهندس موسوی

Administrator
پرسنل مدیریت
تاریخ ثبت‌نام
2014-01-12
نوشته‌ها
889
پسندها
0
امتیازها
16
سن
37
محل سکونت
تهران، پاسداران
وب سایت
www.irsapro.ir
چگونه یک آنتی‌ویروس خوب انتخاب کنیم

شاید یکی از مهم‌ترین و بهترین راه جلوگیری از ویروسی و هک شدن کامپیوتر در اینترنت، داشتن یک آنتی‌ویروس قوی و به روز باشد. با توجه به پیشرفت روز به روز علم کامپیوتر و دانش اینترنت، تعداد آنتی‌ویروس‌ها رو به رشد می‌باشد. ولی آیا هر آنتی‌ویروسی قابلیت شناسایی ویروس‌ها و تروجان‌های جدید را دارد؟ خیر. معمولاً آنتی‌ویروس‌ها به طوری تقسیم و طبقه‌بندی می‌شوند که هر نرم‌افزاری که بتواند ویروس‌های بیشتر و جدیدتری را شناسایی نماید، در رتبه بالاتری قرار دارد.


اولین گام: تعریفی از ویروس

ویروس به نرم‌افزارها و تکه های اطلاعاتی گفته می شوند که توسط افراد باهوش و با تجربه نوشته می شود و با دو هدف تخریب و یا جاسوسی در سطح شبکه و کامپیوترهای شخصی توزیع می شود.


چگونگی پخش ویروس

در اصل، پخش ویروس به دو صورت جهنده و راکد است. پخش جهنده بدین صورت است که خود ویروس با بهره گیری از ابراز انتقال اعم از سی دی، فلاپی دیسک، کول دیسک و … خودبخود توزیع می شود. ویروس های راکد ویروسهایی هستند که در اصل می بایست نسخه ای از آن در سیستم جدید کپی شود وگرنه خود جابجا نمی شود. چگونگی ویروسها در این خصوص باتوجه به طراحی آن ویروس است.


عمل‌کرد ویروس‌ها


تخریبی:
در ابتدا با همین هدف ویروسها نوشته و توزیع می شد که به کل یا قسمتی از اطلاعات آسیب جزئی یا جدی برساند و در مواردی نادر، کل اطلاعات را از بین ببرد. فرض کنید یک فرد ناآرام ویروسی را در شبکه پلیس شهر پخش می نماید تا کلیه پرونده ها را نابود سازد. هدف وی از این کار، تخریب اطلاعات است ولی چرا تخریب ، از خودش سئوال کنید !


جاسوسی:
به مرور این نوع ویروسها هم شیوع پیدا نمود که به شبکه ها و اطلاعات ارزشمند و یا غیر ارزشمند دسترسی پیدا نمایند. همان فرد مثال ما ، به شبکه بانک شهر ویروس ارسال میکند. این بار می خواهد که اطلاعات حسابها بانکی را دریافت نموده و بعد آن را به نوع اول تخریب و دستکاری کند !


کسب و کار:
کشور لهستان بالاترین رقم درآمد از ویروس نویسی را داراست. ساده است فردی ویروسی را آماده میکند، کمی هم در شبکه ها توزیع می نماید و به شرکتهای دیگر برای جاسوسی یا خراب کردن شرکت رقیب می فروشد. البته در برخی موارد ویروس نویس به صورت مستقیم با قربانی معامله می کند. مثلاً “جان” شبکه ناسا را هدف قرار می دهد و با مقامات ذیربط تماس می گیرد که راه حل رفع آن را در ازا مبلغی به آنها بفروشد . البته در بعضی از کشورهای دنیا، نگارش ویروس ، پخش و هرگونه دخالت در پدید آمدن آن جرم محسوب می شود.


هدف اصلی چیست؟

نمی‌توان هدف مشخصی را تدوین نمود. در اصل و در نگاه نویسنده ویروس، شاید دو عامل تخریبی و جاسوسی مهم باشد ولی در مواردی هم درآمدزایی در اولویت است. در مجموع پس از طراح ویروس، بیشتر کاربران بدون هدف و بدون آنکه آگاه باشند، ویروس را منتشر می کنند.


ویروس‌های ایرانی

ویروس‌های ایرانی به جر چند ویروس، مشهور و معروف نشدند و کمتر مورد توجه قرار گرفتند به خصوص ویروسهای که کل اطلاعات را نابود می نمودند و مورد تنفر قرار گرفتند. در دهه گذشته، اخبار انتشار ویروسهای ایرانی شنیده می شد اما اینک متخصصین آی تی بیشتر به سمت هک سایتها تمایل نشان می دهند.


نسل جدید ویروسها

اگر اخبار آی تی را دنبال کنید، هر هفته تعدادی ویروس جدید منتشر و منتطقه ای را آلوده می سازند. برخی از کاربران واژه های تروجان و اسب تراوا و کرمها را ویروس می دانند ولی این دوستان ! نرم افزارهای جاسوسی اینترنتی بوده گرچه از نوادگان ویروس هستند اما نمی توان در تعاریف ویروس آنها را ذکر نمود.


راه حل مواجهه با ویروس‌ها

ساده است. آنتی ویروس ها و برنامه های امنتیتی شبکه! البته اگر شما کامپیوتر شخصی دارید، نصب آنتی ویروس و در نهایت دیوار آتش کافی است. دیوار آتش ( فایروال ) یک برنامه امنیتی است که از نفوذ انواع نرم افزارهای مزاحم جلوگیری می نماید. البته از ویندوز xp به بعد یک دیوار آتش خفیف ! در خود سیستم عامل موجود است.
 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا