دوست عزیز علی با سلام
به آکادمی ایرسا خوش آمدید.
وقتی که با استفاده از مودم دیگه مشکل شما حل شد این یعنی مودم قبلی شما مشکل داشت هر چند میتونستید با یک کانفیگ یا آپگرید مشکل آن را حل کنید و نیاز به هزینه مجدد نبود اما به هر حال به روز بودن و استفاده از تکنولوژی جدید هم کار بسیار خوبی هست تا اینترنت با کیفیت داشته باشیم.
در مورد کسر شارژ زمانی که استفاده نمیکنید این مسئله تقزیباً غیر ممکنه و تا زمانی که هیچ ارسال و دریافتی ندارید ولی از حساب شما کسر میشه شاید مشکل از نرم افزار مخابرات باشه. برای حل این مشکل و اطمینان از اینکه هیچ کس به مودم شما وصل نیست و یا هک نشده آن را ریست و کانفیگ مجدد کنید و پس از آن اقدام به تغییر آی پی ورود به کنسول و رمز عبور ورود کنید (تا چند روز دیگه آموزش اختصاصی در این باره میذارم) و هر دستگاهی که به مودم متصل است را قطع کنید اگر همچنان مشکل برطرف نشد با پشتیبانی مخابرات تماس بگیرید و درخواست کارشناس حضوری کنید تا این مراحل را طی کند و به این نتیجه برسد که مشکل از طرف اونهاست، معمولاً شرکتها تا زمانی که خودشون کارشناس نفرستن تا از نزدیک مشکل رو بررسی کنه هیچ اقدامی نمیکنند.
در مورد چراغ اینترنت که قرمز باقی میمونه و سبز نمیشه متأسفانه باید بگم که مشکل از شرکت سرویس دهنده است که این مشکل در اغلب شرکتهای سرویس دهنده اینترنت پر سرعت دیده میشه و جور این موارد رو مشترک باید بکشه حال یا این که باید مودم رو خاموش و روشن کنه یا ریست کانفیگ مجدد. برای برطرف کردن این مشکل راه حل خاصی وجود نداره جز اینکه ریست سخت افزاری بکنید و بدون هیچ عیب و نقصی مجدداً کانفیگ کنید.
برادر عزیز علی نویز و سگنال و تلفن بیسیم و سیم کشی ربطی به چراغ اینترنت نداره اصلاً و این موارد مربوط به قطع و وصلی چراغ ADSL میشه این راهنمائی زمانی انجام میشه که شما مشکل قطع و وصلی چراغ DSL یا Status داشته باشید که ما در آکادمی هر دو مشکل را با تصاویر شرح دادیم که چطور مشکل مربوط به قطع و وصلیها را برطرف کنید.
برطرف کردن مشکل قطع و وصلی چراغ Link, Line, DSL, Status مودم
برطرف کردن مشکل قطع و وصلی چراغ pppoe یا چراغ کره زمین در مودم
ارور 718 مربوط به این است که مهلت برقراری تماس PPP پایان پذیرفته است و این همان مشکلی است که خدمت شما عرض کردم از شرکت ارائه دهنده سرویسه.
ارور 651- مودم شما یا سایر دستگاههای اتصال دهنده خطائی را گزارش کرده است.(اشکال پیش آمده از مودم شماست که وقتی از شرکت ارائه دهنده قطع بشه این مشکل بوجود میاد).
موارد دیگر که نیاز به مقالههای جداگونه داره اما مشکل شما به مربوط به این تنظیمات نیست بلکه همان طور که عرض شد مشکل از شرکت سرویس دهنده است.
میتونید از سرویس شرکت آسیاتک استفاده کنید چون خط فیبر نوری را هم ساپورت میکنه.
گزارشی از سرعت، ارسال و دریافت و نویز و سیگنالتون اینجا قرار بدید لطفا.
موفق باشید